Vähän tuntuu ettei donitsinmuruja, mutta katsastusmiehen ruostepiikki voisi haalarintaskusta pilkistää...Savumerkki kirjoitti:Tipahteleekos MT:stä donitsinmuruja?
Kyykkyyn,sano polliisi..
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: 10:11 06.09.2003.
- Raimo-Raato
- Viestit: 395
- Liittynyt: 22:04 18.12.2003.
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Hakua kun vähän käyttää niin vahvasti vaikuttas kaartuvan tuonne katsastusmiehen suuntaan. Eipä siinä mitään, hyvähän se vaan jos sieltäkin suunnalta lirahtelee faktan omaista tietoa "tavan pulliaisille".hemuli kirjoitti:Vähän tuntuu ettei donitsinmuruja, mutta katsastusmiehen ruostepiikki voisi haalarintaskusta pilkistää...Savumerkki kirjoitti:Tipahteleekos MT:stä donitsinmuruja?
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
MT jutusta pisti silmään "kaikki renkaan kokomuutokset vaatii muutoskatsastuksen".Homahan ei kuitenkaan leveyttä muuttaessa mene näin...tosin säänöt sanoo enimmäismäärät muutokseen (joita en enää jaksa muistaa).Niin konttorilla kuin AKE:llakin leveyden muutoksesta kysyessäni hemmot alko paasaamaan renkaan halkaisian muutosesta vaikka asia ei minua kiinnostanut pätkääkään.VEIKKAAN että leveyttä sai muuttaa 20-30mm....mutta en tosiaankaan jaksa muistaa varmaksi.Sit kun muutoskatsastetaan renkaan suurin sallittu leveys on sama kuin koko keksinnöllä (oisko ollu 2000mm?) JOS rengas pääsee vapaasti pörähtelemään.
nyt on pakko todeta, että ainakin minä olen ollut siinä uskossa, että jos renkaan halkaisija /vannekoko ei muutu kuin leveämpään suuntaan anti mennä, eli niin levee nakki kuin mahtuu pyörimään svingissä/rungossa on ok, eikä tarvitse leimaa.
Toinen juttu. Ymmärrän, että ihmisillä hitsaa, kyttien käytös on joskus mitä on, mutta onko tapahtunut muita kyykytyksiä kuin se joka tämän viestiketjun aloitti??
Vai ammutaanko nyt hyttysiä 120mm vaunukanuunalla???
Älkää ymmärtäkö väärin, haluan tietää onko todennettuja kyykytystapauksia tältä keväältä tai kesänalulta muita, vai onko kyseessä yksittäisen ginivuokon skitsahdus?? Nimittäin jos ajoajahti alkaa joudun minäkin konttorille jos ratsataan...
Jack
Toinen juttu. Ymmärrän, että ihmisillä hitsaa, kyttien käytös on joskus mitä on, mutta onko tapahtunut muita kyykytyksiä kuin se joka tämän viestiketjun aloitti??
Vai ammutaanko nyt hyttysiä 120mm vaunukanuunalla???
Älkää ymmärtäkö väärin, haluan tietää onko todennettuja kyykytystapauksia tältä keväältä tai kesänalulta muita, vai onko kyseessä yksittäisen ginivuokon skitsahdus?? Nimittäin jos ajoajahti alkaa joudun minäkin konttorille jos ratsataan...
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Moottoripyörän renkaan leveydelle ei ole mitään rajoituksia. Soitin AKEen tuossa viime syksyllä. Korkeudessa on muistaakseni +\- 2"hilti kirjoitti:MT jutusta pisti silmään "kaikki renkaan kokomuutokset vaatii muutoskatsastuksen".Homahan ei kuitenkaan leveyttä muuttaessa mene näin...tosin säänöt sanoo enimmäismäärät muutokseen (joita en enää jaksa muistaa).Niin konttorilla kuin AKE:llakin leveyden muutoksesta kysyessäni hemmot alko paasaamaan renkaan halkaisian muutosesta vaikka asia ei minua kiinnostanut pätkääkään.VEIKKAAN että leveyttä sai muuttaa 20-30mm....mutta en tosiaankaan jaksa muistaa varmaksi.Sit kun muutoskatsastetaan renkaan suurin sallittu leveys on sama kuin koko keksinnöllä (oisko ollu 2000mm?) JOS rengas pääsee vapaasti pörähtelemään.
On, useitakin. Sakkoja on tullut ja kilpiä on mennyt monista pikkujutuista. Näitä ei tietenkään voi tällaisella julkisella foorumilla laajemmin dokumentoida, sensijaan voimme taustalla selvittää tarkkaankin kuka ja missä näitä kyykytyksiä ylipäätään suorittaa. Tämän takia on todellakin arvokasta jos kerrotte omista kokemuksistanne tämän kesän kuluessa.jack kirjoitti:onko tapahtunut muita kyykytyksiä kuin se joka tämän viestiketjun aloitti??
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Kiitos Santtu. Voitko mahdollisesti tarkentaa kohdistuuko/-tuiko ratsaukset uudempiin pyöriin (esim.vilkut, kilpi) vai koptereihin (esim rengaskoot, akseliväli jne). Jos ei tarkennus onnistu tällä foorumilla sekin on OK.
Täytyy sitten hieman kysellä ympäriltään...
Jack
Täytyy sitten hieman kysellä ympäriltään...
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Näyttää siltä, että virkavallan huomio kohdistuu ensisijaisesti båmberporukkaan, niiltä niitä kilpiäkin on eniten lähtenyt. Oikeilla moottoripyörillä ajelevien häirintätapauksia on meikäläisen korviin kantautunut vain muutamia.
Tasapuolisuuden nimissä sanottakoon myös, että kaikki kohteliaisuustarkastukset eivät ole olleet silkkaa vittuilua, vaan myös asiallisesti käyttäytyviä gyitä on liikenteessä. Eri asia on, että tarvitaanko näitä kohteliaisuustarkastuksia ylipäänsä kuinka paljon.
Kuten on tässäkin ketjussa käynyt ilmi, poliisi VOI puuttua määräystenvastaisuuteen monella tavalla. Skaala on siis öpaut huomautus - katsastukseen määrääminen - sakko - kilpien vienti - takavarikko, sekä näiden mahdolliset yhdistelmät. Se, että poliisi voi näitä keinoja käyttää, ei suinkaan merkitse sitä, että poliisin harkintavalta keinovalikoiman suhteen olisi rajoittamaton.
Toimenpiteen pitäisi olla mm. oikeassa suhteessa rikkomuksen laatuun nähden, mikä merkitsee, että esimerkiksi kilven vieminen perustuslain omaisuudensuojaan puuttuvana keinona edellyttää todellista liikenneturvallisuuden vaarantumista. Joku rekisterikilven väärä kulma tai vastaava naurettavuus ei tätä kyllä tee.
Harkintavallan rajoitukset perustuvat pääasiassa oikeusperiaatteisiin, joita kaikkia ei voi suoraan lukea laista. Oikeudessa niihin on usein vedottu menestyksellä, muistaakseni esimerkiksi tällaisessa kilpien viemistä koskevassa asiassa. Tarttee vissiin kaivella niitä tapauksia vähän esiin, ja lähettää vaikka Heliinille kopiot postissa...
Manitou taitaa olla sitä ikäluokkaa, että kovin montaa lakisääteistä vaatimusta moottoripyörille ei vielä oltu keksitty...
Tasapuolisuuden nimissä sanottakoon myös, että kaikki kohteliaisuustarkastukset eivät ole olleet silkkaa vittuilua, vaan myös asiallisesti käyttäytyviä gyitä on liikenteessä. Eri asia on, että tarvitaanko näitä kohteliaisuustarkastuksia ylipäänsä kuinka paljon.
Kuten on tässäkin ketjussa käynyt ilmi, poliisi VOI puuttua määräystenvastaisuuteen monella tavalla. Skaala on siis öpaut huomautus - katsastukseen määrääminen - sakko - kilpien vienti - takavarikko, sekä näiden mahdolliset yhdistelmät. Se, että poliisi voi näitä keinoja käyttää, ei suinkaan merkitse sitä, että poliisin harkintavalta keinovalikoiman suhteen olisi rajoittamaton.
Toimenpiteen pitäisi olla mm. oikeassa suhteessa rikkomuksen laatuun nähden, mikä merkitsee, että esimerkiksi kilven vieminen perustuslain omaisuudensuojaan puuttuvana keinona edellyttää todellista liikenneturvallisuuden vaarantumista. Joku rekisterikilven väärä kulma tai vastaava naurettavuus ei tätä kyllä tee.
Harkintavallan rajoitukset perustuvat pääasiassa oikeusperiaatteisiin, joita kaikkia ei voi suoraan lukea laista. Oikeudessa niihin on usein vedottu menestyksellä, muistaakseni esimerkiksi tällaisessa kilpien viemistä koskevassa asiassa. Tarttee vissiin kaivella niitä tapauksia vähän esiin, ja lähettää vaikka Heliinille kopiot postissa...
Manitou taitaa olla sitä ikäluokkaa, että kovin montaa lakisääteistä vaatimusta moottoripyörille ei vielä oltu keksitty...
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Myös hyviä poliiseja on olemassa.
Kun kortti meni ( toinen topikki ), niin poliisit eivät kiinnittäneet rakenteisiin mitään huomiota. Olivat jopa humaaneja, eivätkä siis pyöritelleet puukkoa haavassa. Kaverin radikaali tuutti sai osakseen ihailua sekä toteamuksen "Onkos sulla tossa yhtään originaalia osaa tuossa motossasi??"
Multa ne näki että on muutoskatsastettu keula ja akseliväli, se siitä. Se riitti, ei syynäystä. Eli on se poliisikin joskus ihminen. MUTTA tämä tapahtukin Kehä kolmosen ulkopuolella... siellä olen aina saanut hyvää kohtelua poliiseilta.
CF
Kun kortti meni ( toinen topikki ), niin poliisit eivät kiinnittäneet rakenteisiin mitään huomiota. Olivat jopa humaaneja, eivätkä siis pyöritelleet puukkoa haavassa. Kaverin radikaali tuutti sai osakseen ihailua sekä toteamuksen "Onkos sulla tossa yhtään originaalia osaa tuossa motossasi??"
Multa ne näki että on muutoskatsastettu keula ja akseliväli, se siitä. Se riitti, ei syynäystä. Eli on se poliisikin joskus ihminen. MUTTA tämä tapahtukin Kehä kolmosen ulkopuolella... siellä olen aina saanut hyvää kohtelua poliiseilta.
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: 10:12 18.04.2002.
- Paikkakunta: Stadi
A-fukin, MEN!, Mcmies teki taas mun päivän...
Moro Mcmies,
Toivottavasti Tshekinmaalla piisasi pivoa?
Sillä partaveitsenterävänä vaikutat palanneen, ainakin mun päivän pelastit jo tänään. Sillä mainitsin tossa aiemmissa manailuissani ihan peruskoulun kansalaistaidon ja äiteen kotikasvatuksen pohjalta että:
"ps. käsittääkseni rikoksen/rikkomuksen ja seurauksen/rangaistuksien vakavuuksien välillä TULISI OLLA SELKEÄ KORRELAATIO!!! "
Ja näinhän tuossa vakuuttelit....
SITTEN back2b, eli nyt niitä esimerkkejä kaivataan tänne julkisuuteen, MIKÄ on se "vakavuus-aste" tekniikan puolella, jolloin kyypparit voi viedä pleksit ja pahvit asemalle?, ja milloin he sortuvat virkamiesasemansa väärinkäyttöön ylimitoittamalla syyn(rike) ja seurauksen(rangaistus) suhteet..
Sillä tämä tieto olisi kultaa kun tienvarsikyttääjät iskevät ja aletaan keskustella ISOILLA KIRJAIMILLA, lähteekö kilvet ja kun teen konstun toiminnasta valituksen virkavirheestä...
MIELESTÄNI jos laissa käytetään sanaa liikenneturvallisuus, niin siihen EI jää mitään muuta aiheellista syytä kun olemattomat/toimimattomat jarrut tai rikkinäinen/poikennut/murtunut runko/pyöränripustukset..TÄLLÖIN VOISI OTTAA KILVET JA OTTEEN HETI TALTEEN, ja keskeyttää ajo
senjälkeen lievemmistä puutteista heti käsky katsastukseen...
ja vielä lievemmistä puutteista korjauskäsky jälkinäytöllä katsastuskonttorilla....
ja vielä lievemmistä puutteista korjauskäsky määräajan kuluessa...
ja vielä lievemmistä puutteista merkintä otteeseen ja korjauskehoitus....
ja vielä lievemmistä suullinen korjauskehoitus....JA TÄHÄN KATEGORIAAN KUULUU KILVENKULMAT, VILKUT, TAKAVALON e-hyväksyntä YMS. v***uilut...
sakkojahan heillä on mahdollisuus antaa jokaisessa ylläolevista vaiheista...
make my day, mc mies!!
t:taas hengitellään...
Toivottavasti Tshekinmaalla piisasi pivoa?
Sillä partaveitsenterävänä vaikutat palanneen, ainakin mun päivän pelastit jo tänään. Sillä mainitsin tossa aiemmissa manailuissani ihan peruskoulun kansalaistaidon ja äiteen kotikasvatuksen pohjalta että:
"ps. käsittääkseni rikoksen/rikkomuksen ja seurauksen/rangaistuksien vakavuuksien välillä TULISI OLLA SELKEÄ KORRELAATIO!!! "
Ja näinhän tuossa vakuuttelit....
SITTEN back2b, eli nyt niitä esimerkkejä kaivataan tänne julkisuuteen, MIKÄ on se "vakavuus-aste" tekniikan puolella, jolloin kyypparit voi viedä pleksit ja pahvit asemalle?, ja milloin he sortuvat virkamiesasemansa väärinkäyttöön ylimitoittamalla syyn(rike) ja seurauksen(rangaistus) suhteet..
Sillä tämä tieto olisi kultaa kun tienvarsikyttääjät iskevät ja aletaan keskustella ISOILLA KIRJAIMILLA, lähteekö kilvet ja kun teen konstun toiminnasta valituksen virkavirheestä...
MIELESTÄNI jos laissa käytetään sanaa liikenneturvallisuus, niin siihen EI jää mitään muuta aiheellista syytä kun olemattomat/toimimattomat jarrut tai rikkinäinen/poikennut/murtunut runko/pyöränripustukset..TÄLLÖIN VOISI OTTAA KILVET JA OTTEEN HETI TALTEEN, ja keskeyttää ajo
senjälkeen lievemmistä puutteista heti käsky katsastukseen...
ja vielä lievemmistä puutteista korjauskäsky jälkinäytöllä katsastuskonttorilla....
ja vielä lievemmistä puutteista korjauskäsky määräajan kuluessa...
ja vielä lievemmistä puutteista merkintä otteeseen ja korjauskehoitus....
ja vielä lievemmistä suullinen korjauskehoitus....JA TÄHÄN KATEGORIAAN KUULUU KILVENKULMAT, VILKUT, TAKAVALON e-hyväksyntä YMS. v***uilut...
sakkojahan heillä on mahdollisuus antaa jokaisessa ylläolevista vaiheista...
make my day, mc mies!!
t:taas hengitellään...
"This is not just a motorcycle, this is a way of life!
Tästä kaikesta pelästyneenä, tähän mennessä vaikka millä rottakoptereilla ajanut eikä ikinä poliisit pysäyttäny mutta vasta tänä kesänä ekan HD:n kuskina, syynätäänkö HD:t tosiaan niin tarkkaan, ei millään huvittais taas muutoskatsastaa kun tän kesän muutokset lähinnä koostuu vaihdetuista t-paloista & 3asteen laakerikupeista(ok, akseliväli on kasvanut n. 10cm..)
Ja mikä toi mainittu "ei saa olla kilpeä/takavaloa sivulla", kaikillahan on..
Ja mikä toi mainittu "ei saa olla kilpeä/takavaloa sivulla", kaikillahan on..
Re: Kyykkyyn,sano polliisi..
Voi vittu muutamia huonoja kokemuksia autovuosilta mutta tämä meni yli kaikista.hartsajartsa kirjoitti:Tässäpä pikku tilanne viime viikonlopulta.Taivuttelen ratsuani marketin
kylkeen parkkiin kaikessa rauhassa kun kohille pysäyttää valtion sinival-
koinen virkakosla.Setä pomppaa melkein syliin ja tahtoo kortin sekä otteen nähtäväksi.No joo aattelin,mitäs ny ihmetellää..Aikansa pyörii
mopon ympärillä kunnes tokasee ettei rekkarikilven valo pelitä.Ai mitenkäs nii,eihän oo virratkaa päällä.LAITA VIRRAT PÄÄLLE! kuuluu
komento.Kappas vaan sehän toimii..
Homman idea siis alkaa hahmottumaan,jotain "vikaa" pitäis löytää...
Seuraavaksi kuuntelemme esitelmää kuinka rekkarikilven paikka
on muka laiton sivulla ja jostain takavalon sektoreista(?).Mutta
sitten:BINGO! Sullahan ei oo takana vilkkuja ollenkaa!Joo ei nii,
on tollaset stongapäävilkut mitkä valasee etee ja taakke nii että häikä-
see.Vaan eipä kelvannu tälle teiden ritarille jonka katse oli jo kiinnittyny
ennennäkemättömän leveään takanakkiin(peräti 180).Otteessa lukee
rengasleveys takana 160 joten olin lainvalvojan silmissä jo todella
vaarallisen kriminaalin oloinen.Kliimaksina seriffi alkoi luennoimaan
kilpitelineen kallistuskulman laittomuudesta.Ihan kiva,funtsailin itekseni
ja kysäisin etteikö se riitä että rekkari on selkeesti luettavissa.No eipä
tietenkään.Nämä olivat sedän "henkilökohtaisia mielipiteitä".Seuraava
kysymys olikin jotta irrotanko kilvet itte vai hän?
Suu toimii päätä nopeemmin ja ulos pääsee,mitä vittuu!?
No jotenkin sain pidettyä omat henkilökohtaiset mielipiteeni omana
tietonani,kahtelin epäuskoisena kun setä riuhto linkkarilla rekkaria irti!
Pollari,kilvet ja rekkariote mondeoon.Toivotteli ystävällisesti vielä
mukavat päivänjatkot.
Kaavailtu grillausilta jäi sitten siihen,kurvasin mopon himaan ilman
kilpiä(sain lohdutuspalkintona ajoaikaa muutaman tunnin) ja välitön
nestetankkaus sai alkaa...
Väsäilinpä rapuloissani tapauksesta palautteen kyttien sivuilta ja lähetin saman
nootin vielä sisäasiainministeriöön.
Vaan sanokaapas,arvon lajitoverit,oliskos aihetta jykevämpiinkin toimen
piteisiin ja onko samankaltaisia kilvenirrotustalkoita kenties osunu
muillekin?
PS:Nyt ootellaan tatti ottassa konttorille pääsyy,sielläki kesäaikataulut
nii ei katastuksee mennäkää millo ittee huvittaa
Sporty
Kerrompa omakohtaisen kokemukseni viime kesältä. Ajelin Jyväskylästä kohti Jämsää ku tossa ennen himoksen th:ta oli 2 monteoo ja 1 pyörä levikkeellä ja mopo hemmo tien varrella tutkan kanssa. Ajelin ohi ja katoin mailimittariani ett tulikohan ajettua liiankin lujjaa, vaan eipä mitään.Nepä antokin mun mennä ohi ja aattelin ett eipä ollukkaan liikaa vauhtia, vaan eipäs mitään seuraavassa mäessä oli yks kokovartalo kyrpä mp:n kanssa tien vieressä ja eiku nulle käpälä pystyyn ett stoppaas hd:s tähän ja eiku hätäjarrutusta kehiin, oli muuten viksu ku sen lapa nousi 80 alueella about 40 metrii ennen ku sen ohittanu olisin. Ja nyt alkaa se tarinan hauskuus. Mulukku totes heti alkuun ku olin saanu potan päästäni ett, pysäytyksen syy on se ett mua kiinnostaa toi sun HD:n takavalo, etelleen ihmettelen kui helvetissä äijä voi eestäpäin nähä mun mopon perseen ? Hällä jo silmät leimus ett nyt rökitetään HD kuskia oikein isän kädestä. Oli kyll viksu kyttä, ku kysyi multa ett sattuuko sinulla olemaan ajokortti mukana? Totesin siinä ett ohan mulla. Hetken hiljaisuus ja kysymys perään , annappa se mulle, totesin voinhan sen sulle näyttää. Hää kahto korttia ja hokasi etten olekkaan mikään poikanen vaikka pojan klopilta näytänkin ja antoi sen takaisin ja eiku uusi kysymys perään. Eihän sinulla sattu olemaan rekisteriotetta matkassa? Savolainen oli jo vittuutunut tähän kyttään ja sanoin sille ohan mulla . Taas mua katottiin pitkään ja kuuli ku kytän aivot raksuttaa vittuileeko tuo ukko mulle vai ei? Sitten tuli seuraava kysymys, antaisitko sen minulle ja vastauskin tuli taas reilusti kuten aina , saatanhan mie sen antaakin Ja kyttä yritti tavata sitä ja huomasi että mopollahan onkin ikää jo tollaset 30 vuotta .Kahto mua ja mopoa pitkään ja mietti varmaan mitä minun pitäisi tehä ku toi jätkä mulle ihan selvästi vittuilee, Totesi mulle sitten hetken tauon jälkeen ku otteen antoi ett turvallista matkaa, mä siihen sanoin ett jaahas kui sie mun takavalon muka näit ? Kyttä meni ihmeen hiljaseks ja marssi bmv:lle ja mölötti jottain puhelimeen, Tais ukkoo vituttaa ku tajus ett Savolaisiahan on täälläkin myös.
Toinen tapaus sattui ku meiän tallille murtauduttin keväällä, kyttiä oli 2 toinen kuvasi ja toinen kirjoitti ja yllätys yllätys,tuli ongelmia. Kuvaava kyttä poltti rullan vilmiä ku kuvasi oven ylä salpaa kun se ei menny enään kiinni ja toinen kirjasi sitä paperille.Uhohtivat sen lukon murtojäljet kokonaan ja eiku perästäpäin kyselemään ett huomasitteko työ ne ku mekin ne huomattiin eikä niistä ollu mitään esitutkinta papereissa. Kuvia ottanu sanoi etten minä mitään huomannu ku minä vaan kuvasin ja kirjuri sanoi etten minä mitään huomannu kun minä vaan kirjoitin asioita paperille. Ett sillein täällä keski-suomessa. olen aina tienny ett poliisi ei osaa joko lukea tai kirjottaa ku on omakohtaisia kokemuksia siitäkin ku sain sakon ja sama kyttä kahto ajokorttia ja kirjotti sakkooni 3 eri sotu tunnusta eikä niistä edes 1 sattunu oikein Mutt totuushan on näköjään se että jos poliisi osaa kirjoittaa se ei näe ja jos poliisi osaa lukea sekään ei näe ja jos poliisi osaa katsoa se ei osaa silloin lukea eikä kirjoittaa. Olipas tässä nyt pirun pitkälti tekstiä , sori ett venyi asiani.
wellu
Toinen tapaus sattui ku meiän tallille murtauduttin keväällä, kyttiä oli 2 toinen kuvasi ja toinen kirjoitti ja yllätys yllätys,tuli ongelmia. Kuvaava kyttä poltti rullan vilmiä ku kuvasi oven ylä salpaa kun se ei menny enään kiinni ja toinen kirjasi sitä paperille.Uhohtivat sen lukon murtojäljet kokonaan ja eiku perästäpäin kyselemään ett huomasitteko työ ne ku mekin ne huomattiin eikä niistä ollu mitään esitutkinta papereissa. Kuvia ottanu sanoi etten minä mitään huomannu ku minä vaan kuvasin ja kirjuri sanoi etten minä mitään huomannu kun minä vaan kirjoitin asioita paperille. Ett sillein täällä keski-suomessa. olen aina tienny ett poliisi ei osaa joko lukea tai kirjottaa ku on omakohtaisia kokemuksia siitäkin ku sain sakon ja sama kyttä kahto ajokorttia ja kirjotti sakkooni 3 eri sotu tunnusta eikä niistä edes 1 sattunu oikein Mutt totuushan on näköjään se että jos poliisi osaa kirjoittaa se ei näe ja jos poliisi osaa lukea sekään ei näe ja jos poliisi osaa katsoa se ei osaa silloin lukea eikä kirjoittaa. Olipas tässä nyt pirun pitkälti tekstiä , sori ett venyi asiani.
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Olisikohan gyille tullut vähän noottia kun tuossa viime perjantaina oli mp-gyy myllypuron shellillä kun tulin tankkaamaan. Kovasti oli kiinnostunut pyörästäni. Aloitti kyselemällä, että missäs sun vilkut on? No nehän löytyi ihan orggis paikalta, tosin ovat kovin pienet. Muistipa vielä kertoa, ettei ne saa olla 24cm lähempänä toisiaan. Jatkoipa kyselyä peiliestä. Nekin löytyi orggis pakoilta, tosin kovin pienet nekin. Ja sit pääsi poliisi lempiaiheenseen. Olet vaihtanut putket? Onhan nekin vaihdettu, mutta löytyvät orggis paikalta, tosin kovin ovat pienet nekin. Virkavallan edustaja oli sitä mieltä, ettei naapurit eikä katsastusmies tykkää niistä. Kerroin k.o. jäätelönmyyjälle, että näistä lähtee 86dB ja 88dB saisi olla (softail, V&H big shot). Ja yllätys yllätys, gyy muutti asennetta täysin ja tokaisi että "aijaa, sähän ymmärrät näistä jotain. Kun täällä liikkuu paljon porukkaa, jotka eivät tiedä mitä moponsa on syöneet ja mitä niille saa tehdä ilman katsastusta". Jaksoipa kyseinen henkilö vielä informoida minua pienestä maavarastani ja että runko otti maahan kiinni tankille tullessani (ihan kuin en olisi itse huomannut). Kaveri oli loppujen lopuksi todella asiallinen ja toivotteli turvallisia kilometrejä. Kiva näin, kerrankin...