kokemuksia ahvenamaan saariston mökeistä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jarkko
Viesti:

kokemuksia ahvenamaan saariston mökeistä

Viesti Kirjoittaja jarkko »

ajattelin vähän kysellä kokemuksia ja mielipiteita noista ahvenamaan saariston mökeistä
-mökkien laatu
-hintataso
-palvelutaso
-yms....

jos ja kun suunnitelee reissua saaristoreittiä pitkin ruottin maalle
niin tietäis kattoo mistä paikoista varailis mökkejä
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
Syntymähäjy, mä mellastan
ja oikeen kirijootusta en oo oppinu vieläkää enkä opi
H-D typy

Viesti Kirjoittaja H-D typy »

Menimme Norrtäljeen Kustavista saariston kautta Maarianhaminaan ja sieltä botskilla Ruotsin puolelle. Yövyimme Brändössä leirintäalueella (en muista nimeä mutta on pienehkö saari joten tuskin siellä on kahta leirintäaluetta). Ajattelimme että varaamme mökin etukäteen ja yksi meistä laittoi meiliä ja kysyi mökin hintaa (onneksi). Vastaus tuli että 170e, 6h mökki. Emme varanneet koska muistimme että sama mökki viime kesänä maksoi 70e. Reissussa menimme sinne kysymään mökin hintaa ja se oli 70e. Eli oliko sähköpostiin tullut ykkönen hinnan eteen vahingossa vai..? Mökissä ja maisemissa ei joka tapauksessa ollut moitteen sanaa.

Jos et lähde vielä tänä viikonloppuna reissuun niin soita TurkuTouringiin (02 262 7444) ja pyydä sieltä saariston rengastietä koskevat aikataulut. Saat lautta-aikataulut, kartan, majoituspaikkojen puh.nrot, nähtävyydet, tapahtumat ym. ilmaiseksi muutamassa päivässä kotiin.
hdlyyli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlyyli »

Ålandsresor http://www.alandsresor.fi/fi/ on myös lafka, jolta saa aika hyvin tietoa mökeistä, itse automatkalle mennessä varasimme kaikki sen kautta. Affenanmaa on pieni, mutta meilläkin oli mökki kolmessa eri paikassa, jotta sitten kierreltiin vähän ao. alueilla. Mökit olivat tosi hyviä.
~Nothing else matters~
jarkko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarkko »

ajatus miksi lähin tätä kyselyä tekemään oli se että porukka joka on reissannut k.o saaristossa niin pistäisi tänne kokemuksia/ mielipiteitä leirintä alueista ymss.. missä on majoittunut....
ite olen mennyt parina viime vuotena nortelljeen saaristoreittiä ja yöpynyt aina eri leirintä alueilla
ja todennut paikkojen tason vaihtelevan....

varaamalla mökit ålandsresorin kautta saa henkilöliput eckerö-grisslehamn-eckerö

hotel gullvivan brändö:
-palvelu asiallinen
-mökeissä hinta laatu suhde kohdallaan
-mökit tilavia
-sauna tilava sekä lähellä mökkejä
-uimista en kokeillut vaikka ranta oli lähellä

c & c camping föglö
-kesätyöntekijän pavelu asiallista omistaja tuntuin hieman nipottajalta
-mökit kohtalaisen kokoisia
-alueen "palvelut" hieman hajallaan
-mökeistä matkaa huoltorakennukseen jossa suihkut ja wc
-päärakunnuksen yhteydessä oli iso keittiö mutta myös sinne oli matkaa
-sauna oli liian kaukana
-saunasta loppui lämmin vesi sekä kiukaasta loppui teho ja lisäksi sauna oli aikasta kalliin puoloinen

havspaviljongen kökar
-palvelu asiallista
-mökit ahtaita
-sauna keskiverto luokkaa
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
Syntymähäjy, mä mellastan
ja oikeen kirijootusta en oo oppinu vieläkää enkä opi
Vallu
Viesti:

Aluepäällikkö hoitaa

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No onhan meillä Ahvenanmaalla aluepäällikkö joka tietää kaiken tarvittavan. Ota yhteyttä Sööreniin! :D
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Ja lautta-aikataulut löytyvät täältä http://www.alandstrafiken.aland.fi/pdf/ ... ela_sv.pdf

Kannattaa soitella lauttayhtiöön etukäteen ja kysellä, kuinka lautoilla on tilaa. Ne ovat kesäaikaan todella täynnä. Tosin pyörä nyt mahtuu aina johonkin rakoseen :D .

Mökeistä ei kokemusta, mutta reitin olen kulkenut sekä 2- että 4-pyöräisellä. Suosittelen esim. menomatkaa ahvenanmaalle pohjoista reittiä pitkin (brändö, kumlinge,...) ja paluuta eteläistä reittiä pitkin (mm. kökär)

- AKr

Ps. Pahoittelen, jos kirjoitin saarten nimet väärin.
matant

Ahvenanmaa

Viesti Kirjoittaja matant »

Onko tietoa mitkä laivayhtiöt liikennöi tuonne Affenanmaalle, eli kannattaako kysellä hintoja tmv. etukäteen?

Saako paikanpäällä mökeistä/leirintäalueilta majoituksen ilman etukäteen varausta?
Vastaa Viestiin