Öljynvaihtoväli

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

No5

Öljynvaihtoväli

Viesti Kirjoittaja No5 »

Mites, kun näin noviisina selasin tuota huoltokirjaa ja oljynvaihtoväli on siellä 8000 kilometriä. Takuuajan huolloissa 4000 kilometrin välein kyllä vaihtoivat aina öljyt ja suodattimen liikkeessä. Jotta uskaltaako näin takuun umpeuduttua tehdä kirjan mukaan vai edelleen 4000 välein?
Hiukan kun haluais ite tehdä nuo määräaikaishuollot, jotta tulis tutummaksi tän ameriikankeksinnön kanssa.
Vallu
Viesti:

Öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Öljyjen vaihtamisesta ei varmaankaan ole mitään haittaa, mutta tuntuu 4000 km vaihtoväli vähän liioittelulta. Itse ole viimeiset 15 vuotta vaihtanut (EVOja etc.) öljyt aina 8000 km välein juuri niinkuin tehtaan pojat suosittelee. (Yleensä kannattaa noudattaa tehtaan suosituksia, heillä kun taitaa olla sitä kokemusta riittävästi).
Huollot on tosi helppo tehdä itse. Hommaa itsellesi myös korjaamokäsikirja niin selviät tosi pitkälle kotitallissakin. Niitä saat diilereiltä tai maahantuojalta.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulle kun toi 8-kantainen lukujärjestelmä on jäänyt vähän vieraaks niin oon vaihdellu 5000 välein, se on helppo muistaa ja kustannukset ei oikeesti oo niin isot että tossa kohtaa kannattais säästää. Etenkin jos itse tekee (Penzoilia 5 euroo litra ja karvalakki Opelin suodatin 2 euroo...)
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miten 5000 on helpompi muistaa kuin 8000 :?: Itse olen vaihtanut kerran vuodessa 6000km- 10000km.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

No kato: 5 000, 10 000, 15 000 ja niinedelleen kontra 8 000, 16 000, 24 000 ja sit mulla loppuu laskutaito :oops:

Mä ajan yleensä 15 000 - 20 000 vuodessa joten se kerran kesässä on just siinä hilkulla että muistaako/meneekö vähän harvaks...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ainakaan sportin tapauksessa ei kyllä tuo 4000 km ole liioittelua. Vähän liian pitkältä väliltä puolestaan 8000 km tuntuu, ottaen huomioon millaiseksi paskavelliksi molemmat öljyt meni kun kokeilin 8000 km väliä. En nyt tarkoita sitä väriä, mutta sormilla tunnustelemalla ei olisi osannut arvata iskeneensä näppejään öljypataan ellei olisi tiennyt. Uusi tai vähän ajettu öljy ihan toista.

Niin kuin eräs tuttuni kommentoi, että vitutti olla töissä, mutta onneksi pääsi taas kotiin kaljapatojen ääreen :)
Vastaa Viestiin