Nosnii,
Olipa outo tapa akulla tyhjentää itsensä viime yönä. Mopo on -89 Softail, ja akku on tänä keväänä ostettu perustarvikeakku, Varta. Kylmäkäynnistysjännite 190A, kapasitetti 19 ampeerituntia.
Olin jättänyt vahingossa vilkun päälle - ja toki siis katkaissut virtalukosta virrat - ja ilmeisesti ko. lapsus oli sitten tyhjännyt akun melkein kokonaan; tuloksena pelkkää nakutusta. Nooh, työntämällä käyntiin, ja tunti ajoa, ja taas pelas ihan OK, käynnisty kuin ei ikuna ois oireillukkaan.
Mopo siis seisoi alle vuorokauden, ja mun järjellä kun virrat ottaa poikki niin pitäisi olla ihan sama vaikka ois kaikki vilkut päällä, mutta muutakaan järkisyytä en keksiny. Täytyy ladata toi akku turvoksiin, ja vaikka joskus piruuttaan uusia ko. akkutesti.
Ei kai ton noin pitäis toimia? Niin joo ja vilkut on jotkut pikkuiset tarvikehässäkät, ei nyt ihan bullet, mutta sinnepäin. Mahtaako johdotukset olla persiillään, vai virtalukossa häikkää...?
Outo akun tyhjennys
- Screaming Beagle
- Viestit: 222
- Liittynyt: 13:22 15.06.2004.
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Outo akun tyhjennys
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
Kyllähän se niin pitäisi olla että kaikki sähkö on virtalukon takana. Eli suoraan akulta menee johto ainoastaan starttimoottorille ja pääsulakkeelle josta vuorostaan jännitteensäätäjälle ja virtalukolle. Tämän järkeilyn perusteella ainoa paikka missä virtalukon lisäksi on jännitettä kun virrat on pois päältä on latausjärjestelmä ja startti.