Terve!
Tässä tuli ja tulee paljon hyviä palautteita.
H-Demolla oli hyvää ajatusta "Turhaa ainakaan mitään kuutiotilavuuksia miettiä ensipyörää harkitessa, ennemmin kiinnittäisin huomiota käsiteltävyyteen"
Tässä vähän ajatuksiani: Kuutiotilavuus voi olla isokin. Painoa voi olla aika paljon kunhan se on mahdollisimman alhaalla, kuski mukaan laskien. Mielummin vääntävä kuin superherkkä kaasulle. Hallintalaitteet mahdollisimman sopivasti käsiteltävissä.
Voisin kuvitella, että esim. kohtuupitkä kopterikin isolla koneella on aika helppo käsitellä kun sen painopiste kuskeineen on aika matalalla (ei kaadu ihan helpolla). Mutkat asia erikseen. Jokin korkea Electra-malli kamppeineen taitaa olla aika raskas äijillekkin. Tähän voi kommentoida kokeneet.
Toi mun Mopo Jussi painaa yli 300 kg ja on erittäin matala ja siinä ajoasento on myös matalalla. Pyörä on erittäin helppo käsitellä vaikka painaa aika paljon. Se on tehty kisamalliseksi ja rajut kantauksetkin menee tosi mukavasti. Heilahdusliikerata on pieni. Pyörä on silti hankala naiselle johtuen noista cliponeista (vaatii pitkät apinakädet). Se ei ole apehanger. Se on apepusher

Kattokaas nettisivut, niin näette.
Buell? Hmmmm... Aika yllättävää, että naiset ostaa ekaks pyöräks Buellin. Oisko syynä sen sirous? Okei, pyörä on kevyt (180-190 kg) mutta herkkä kaasulle ja aika menopeli. Ehkä mä olen pelotellut omaa vaimoa, kun olen kyysännyt sitä

Tota XB:tä ei ollakkaan kokeiltu. Oisko siinä?
No. Summasummarum. "Turhaa ainakaan mitään kuutiotilavuuksia miettiä ensipyörää harkitessa, ennemmin kiinnittäisin huomiota käsiteltävyyteen"
Meinnaatko Affe, että vaimolle Bulu ja backtoroots-meiningillä allekirjoittaneelle vanha kunnon race-rautapää. Hmmmmmmm... ei hassumpi ajatus.