Poratun moottorin sisäänajo?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

1340Fxr
Viestit: 11
Liittynyt: 16:47 24.04.2002.

Poratun moottorin sisäänajo?

Viesti Kirjoittaja 1340Fxr »

No mullahan on tietysti mopo kappaleina kun on näin helkutin komeet ilmat mutta asiaan...porautan sylinterit yms.. kasaan kaikki huolella yms. Mutta kuinka sisäänajon kanssa tulee menetellä? Tarviskos motti käyttää kuumaksi muutaman kerran kohtalaisilla kierroksilla ja sitten tarkistaa pulttejen ja muttereiden kireys? Vaiko katsoa vaan että kaikki pelaa kun ekan kerran rempan jälkeen käynnistää, lähteä baanalle ja ajella ensimmäiset muutamat sadat kilsat ilman isompia revityksiä? Luulis ainakin tuon pulttejen etc. jälkikiristelyn olevan tarpeen mm.lämpölaajenemisesta ja muista mystisistä jutuista johtuen! Ja moottori on vanha kunnon shoveli :twisted:
Tänään otan kuppia ja huomenna pirteänä isken vaihdelootan kasaan, YES! :D
PasiM
Viestit: 33
Liittynyt: 12:54 19.04.2002.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiM »

Käytä kone lämpimäksi, kiristele kannen ja sylinterien pultit ennen ensimmäistä ajoa. Näin mua neuvottiin ja ainaki vielä on kansipahvit pysyny ehjänä. Sisäänajosta sen verran, että se riippuu aika pitkälti välyksestä minkälainen sisäänajo on tarpeellinen. Itte porautin shovelin pytyt kahdeksan satasen välykselle(aika suuri välys), ajoin noin 500 km rauhallisesti ja sitte superiin ja takaasi vähemmän rauhallisesti kaks päällä. Aina vain pelittää. Jos välys on kovin pieni on syytä ottaa melko rauhallisesti, etenkin jos noudattaa tehtaan ohjeita voi sisäänajoon kulua koko loppu kesä 8)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kone lämpimäks ja pulttien kiristys, n.500km jälkeen uusintakiristys kylmällä koneella ja pitäis pysyä.Sisäänajo riippuu välyksistä, 8 satasta välystä niin 500-1000km riittää hyvin, parit öljynvaihdot kannattaa kyllä tehdä. Itellä 3,5 satasta välystä ja sisäänajo 1000km eikä ongelmia (takomännät). Eikä turhia vedätyksiä aluksi ettei lämpene liikaa, suoraa baanaa vaan vaihtelevilla kierroksilla ja hyvällä vauhdilla että "jäähdytys" pelaa ja öljy kiertää.
Vastaa Viestiin