Akkuvedet häviää..?
Akkuvedet häviää..?
Blondi iski jälleen..., mutta minkähän takia uudesta akusta (huhtikuussa ostettu) mahtoi hävitä neljän kuukauden ajon jälkeen nesteet puoleen?

Seuraavaksi sinne minne nenä näyttää...
Ihan normaalia tuo minusta on. Tärinä edesauttaa kummasti. Eikun vettä vaan lisää ja menoksi. Vaikka itsellä akusta kerran oli vain pari tippaa kennoissa vettä niin hyvin tokeni kun laittoi vettä. Olen myös sitä mieltä, että järjettömyyksiin viety hygiena auttaa akkua kestämään (itselläni ainakin jo kolmas vuosi akulla).
- Mopopoika -65
- Viesti:
juu ei!
Juu: Eikös evosportyt ainakin tuppaa ylilataamaan (--> keittämään --> haihduttamaan nestettä) luonnostaan, jos luukuttelee pitkiä matkoja kaasu auki?
Ei: Ei välttämättä ole normaalia. Itselläni jännitteensäätimen hajoaminen aiheutti akun kuivumisen.
Juu: Eikös evosportyt ainakin tuppaa ylilataamaan (--> keittämään --> haihduttamaan nestettä) luonnostaan, jos luukuttelee pitkiä matkoja kaasu auki?
Ei: Ei välttämättä ole normaalia. Itselläni jännitteensäätimen hajoaminen aiheutti akun kuivumisen.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
-
Vieras
- Sporttiboy
- Viesti:
Tiedä tosta hyytelöstä, mutta mulla oli sellainen suljettu (kai johonkin fiiberikuituun imeytetyt akkuhapot...) ja täytyy sanoo, että vanhakin potki ihan erilailla kun nykyinen perinteinen uusi
Tää on tosin vain tilapäisratkaisu ja sellainen kunnollinen ilmestyy taas kehiin kun budjetti ja talvi sallivat, tuskin tää tätä kesää pitempään kestääkään...
Tää on tosin vain tilapäisratkaisu ja sellainen kunnollinen ilmestyy taas kehiin kun budjetti ja talvi sallivat, tuskin tää tätä kesää pitempään kestääkään...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Biltemasta ainakin saa puoli-ilmaisia(12,90-16,90?) huoltovapaita "kuivia" mp-akkuja(eli pieniä), hyvin on mun Pannarissa toiminut.Vinku kirjoitti:Saakos ihan tavallisesta akkukaupasta?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... rhuvmpakut
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mulla tuli akku tiensä päähän alkukesästä kun tärinä irroitti yhden kennorivistön.
Akkuliikkeen myyjä olisi myynyt mulle perinteisen akun koska harrikoilla on kuulemma taipumus vähän yliladata. Tällöin akkuvettä pystyy lisäämään.
Mulla oli ongelmana liika tärinä, joten aikamme kun pähkäilimme, niin tulimme siihen tulokseen että kokeilen tuota huoltovapaata akkua. Sen haittapuolena on, että jos sieltä nesteitä kiehuu, niin millään et sitten liitä nesteitä lisää.
Itse maksoin huoltovapaasta akusta muistaakseni 70 euroa joka on kova hinta verrattuna Bilteman akkuihin, mutta ilmeisesti laadussa on myös eroa koska Bilteman akkua ei saa kallistaa kuin 45 astetta ja tämän nykyisen voi heittää vaikka ylösalaisin.
Se että paljonkos sitten kannattaa sijoittaa akkuun on pyöräkohtaista. Mulla nämä vekottimet ovat olleet sellaisia perkeleellisiä täristäjiä jotaka ovat tehneet akusta selvää yhdessä suvessa. Eli jos akkuja kuluu jatkossa samaa tahtiin, niin silloin ääni halvoille
Akkuliikkeen myyjä olisi myynyt mulle perinteisen akun koska harrikoilla on kuulemma taipumus vähän yliladata. Tällöin akkuvettä pystyy lisäämään.
Mulla oli ongelmana liika tärinä, joten aikamme kun pähkäilimme, niin tulimme siihen tulokseen että kokeilen tuota huoltovapaata akkua. Sen haittapuolena on, että jos sieltä nesteitä kiehuu, niin millään et sitten liitä nesteitä lisää.
Itse maksoin huoltovapaasta akusta muistaakseni 70 euroa joka on kova hinta verrattuna Bilteman akkuihin, mutta ilmeisesti laadussa on myös eroa koska Bilteman akkua ei saa kallistaa kuin 45 astetta ja tämän nykyisen voi heittää vaikka ylösalaisin.
Se että paljonkos sitten kannattaa sijoittaa akkuun on pyöräkohtaista. Mulla nämä vekottimet ovat olleet sellaisia perkeleellisiä täristäjiä jotaka ovat tehneet akusta selvää yhdessä suvessa. Eli jos akkuja kuluu jatkossa samaa tahtiin, niin silloin ääni halvoille
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)
Anteeksi vaan, mutten voi olla kommentoimatta tähän
Mulla siis (edelleen) Biltema akku, toinen kausi jo ehtoo puolella, kilsoja ~12t ja hyvin pelittää.
Mopsa tosin talvehtii lämpimässä, mutten ota ees kaapeleita irti, ainoot huoltotoimenpiteet viime talvena oli kun potkin sen käyntiin ~kerran kuussa ja annoin rupsuttaa tyhjäkäynnillä about 10 minsaa.
Tosin en enää muista tarkkaan mitä se kustansi hapotuksen kanssa, hämärän muistikuvan mukaan alle kolkyt ?skoo.
Mielestäni varisn hyvä hinta / laatusuhde, eikö totta?
Mulla siis (edelleen) Biltema akku, toinen kausi jo ehtoo puolella, kilsoja ~12t ja hyvin pelittää.
Mopsa tosin talvehtii lämpimässä, mutten ota ees kaapeleita irti, ainoot huoltotoimenpiteet viime talvena oli kun potkin sen käyntiin ~kerran kuussa ja annoin rupsuttaa tyhjäkäynnillä about 10 minsaa.
Tosin en enää muista tarkkaan mitä se kustansi hapotuksen kanssa, hämärän muistikuvan mukaan alle kolkyt ?skoo.
Mielestäni varisn hyvä hinta / laatusuhde, eikö totta?
"Kesällä vaan puita uuniin,
talvella on fundeeraamisen aika"
talvella on fundeeraamisen aika"
tulimme siihen tulokseen että kokeilen tuota huoltovapaata akkua.
Mitens on kestännyt tärinäs?
Hitto, miten ton saa silleen ett esimerkiks "Mopopoika kirjoitti" ja sit sen lauseen mihin haluaa viitata on siell laatikoss
... meinaan kohta menee herne nenään ku ei mä saa sitä sillllleeeen...

Mitens on kestännyt tärinäs?
Hitto, miten ton saa silleen ett esimerkiks "Mopopoika kirjoitti" ja sit sen lauseen mihin haluaa viitata on siell laatikoss
Seuraavaksi sinne minne nenä näyttää...