Akkuvedet häviää..?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vinku
Viesti:

Akkuvedet häviää..?

Viesti Kirjoittaja Vinku »

Blondi iski jälleen..., mutta minkähän takia uudesta akusta (huhtikuussa ostettu) mahtoi hävitä neljän kuukauden ajon jälkeen nesteet puoleen? :oops: :!: :?:
Seuraavaksi sinne minne nenä näyttää...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mittaa latausjännite - jos jännite on kovastikin suuri (paljonkin yli 14 V) niin akku kiehuttaa nesteet pihalle.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ihan normaalia tuo minusta on. Tärinä edesauttaa kummasti. Eikun vettä vaan lisää ja menoksi. Vaikka itsellä akusta kerran oli vain pari tippaa kennoissa vettä niin hyvin tokeni kun laittoi vettä. Olen myös sitä mieltä, että järjettömyyksiin viety hygiena auttaa akkua kestämään (itselläni ainakin jo kolmas vuosi akulla).
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

juu ei! 8)

Juu: Eikös evosportyt ainakin tuppaa ylilataamaan (--> keittämään --> haihduttamaan nestettä) luonnostaan, jos luukuttelee pitkiä matkoja kaasu auki?

Ei: Ei välttämättä ole normaalia. Itselläni jännitteensäätimen hajoaminen aiheutti akun kuivumisen.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

esim softailiin joutuu vähintään 1,5kk välein lisäämää vettä jos meinaa et pysyy suositusrajoissa, on sen verran lämmin paikka oljysäiliön takana, tietty riippuu siitä minkä verran ajaa.
Herkko

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kyllä se on nykyaikaa laittaa
Härräkkäänkin hyytelöakku!
Kesto ja teho huomattavasti parempi,
kuin vanhan kansan vesiakuissa. :wink:
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Tiedä tosta hyytelöstä, mutta mulla oli sellainen suljettu (kai johonkin fiiberikuituun imeytetyt akkuhapot...) ja täytyy sanoo, että vanhakin potki ihan erilailla kun nykyinen perinteinen uusi :cry:

Tää on tosin vain tilapäisratkaisu ja sellainen kunnollinen ilmestyy taas kehiin kun budjetti ja talvi sallivat, tuskin tää tätä kesää pitempään kestääkään...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vinku
Viesti:

Saakos hyytelöakkuja pyörään ku pyörään ja mikähän mahtaa olla hinta? Saakos ihan tavallisesta akkukaupasta?
j7on

Viesti Kirjoittaja j7on »

Vinku kirjoitti:Saakos ihan tavallisesta akkukaupasta?
Biltemasta ainakin saa puoli-ilmaisia(12,90-16,90?) huoltovapaita "kuivia" mp-akkuja(eli pieniä), hyvin on mun Pannarissa toiminut.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... rhuvmpakut
Vinku
Viesti:

hyvin on mun Pannarissa toiminut.

Kauanko olet käyttänyt, monta kilsaa ajellut noin niinko abouttiarallaa?

Kuinka kauan sitä saa/pittää/joutuu latamaan, joutuuko talvellakin laittaa virtaa?
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla tuli akku tiensä päähän alkukesästä kun tärinä irroitti yhden kennorivistön.

Akkuliikkeen myyjä olisi myynyt mulle perinteisen akun koska harrikoilla on kuulemma taipumus vähän yliladata. Tällöin akkuvettä pystyy lisäämään.

Mulla oli ongelmana liika tärinä, joten aikamme kun pähkäilimme, niin tulimme siihen tulokseen että kokeilen tuota huoltovapaata akkua. Sen haittapuolena on, että jos sieltä nesteitä kiehuu, niin millään et sitten liitä nesteitä lisää.

Itse maksoin huoltovapaasta akusta muistaakseni 70 euroa joka on kova hinta verrattuna Bilteman akkuihin, mutta ilmeisesti laadussa on myös eroa koska Bilteman akkua ei saa kallistaa kuin 45 astetta ja tämän nykyisen voi heittää vaikka ylösalaisin.

Se että paljonkos sitten kannattaa sijoittaa akkuun on pyöräkohtaista. Mulla nämä vekottimet ovat olleet sellaisia perkeleellisiä täristäjiä jotaka ovat tehneet akusta selvää yhdessä suvessa. Eli jos akkuja kuluu jatkossa samaa tahtiin, niin silloin ääni halvoille :wink:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Herkko

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Itellä Sovelissa kolomatta kesää ja about
8000km ajettu, 80 euron vedetön akku.
Ei mitään moittimista,keväällä kerran aina
ladannu ennen käyttöönottoa.

Kyllä se vanhakansa tietää,että
hyvää ja halpaa ei ole vielä keksitty. :wink:
Komppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Anteeksi vaan, mutten voi olla kommentoimatta tähän :oops:

Mulla siis (edelleen) Biltema akku, toinen kausi jo ehtoo puolella, kilsoja ~12t ja hyvin pelittää.
Mopsa tosin talvehtii lämpimässä, mutten ota ees kaapeleita irti, ainoot huoltotoimenpiteet viime talvena oli kun potkin sen käyntiin ~kerran kuussa ja annoin rupsuttaa tyhjäkäynnillä about 10 minsaa.
Tosin en enää muista tarkkaan mitä se kustansi hapotuksen kanssa, hämärän muistikuvan mukaan alle kolkyt ?skoo.
Mielestäni varisn hyvä hinta / laatusuhde, eikö totta? :wink:
"Kesällä vaan puita uuniin,
talvella on fundeeraamisen aika"
Repel

Viesti Kirjoittaja Repel »

Moro,mulla alkuperäineakku kesti nijn 7;m ajokautta.Pyörä oli 91, FXR.Talvet akku oli pakkasessa. Sen jälkeen tarvikeakkuja meni kaks/kesä,takuuseen.(piti olla sama valmistaja) : :D :D
Vinku
Viesti:

tulimme siihen tulokseen että kokeilen tuota huoltovapaata akkua.

Mitens on kestännyt tärinäs?

Hitto, miten ton saa silleen ett esimerkiks "Mopopoika kirjoitti" ja sit sen lauseen mihin haluaa viitata on siell laatikoss :evil: :evil: ... meinaan kohta menee herne nenään ku ei mä saa sitä sillllleeeen... :evil: :evil: :evil: :wink:
Vastaa Viestiin