Sadehousut ym. sadevehkeet

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kaikki kun nyt tuntuvat haukkuvan goretexejä niin täytyy vähän puolustella; mulla on ikivanhat Yokon gorepöksyt ja takki, niillä on tullut ajettua tuulessa ja tuiskussa eikä voi sanoa että olisi alla olleet vaatteet isommin kastuneet. Vielä kun etupyörä heittää jatkuvalla syötöllä vettä yläkroppaan niin luulisi tulleen läpi jos olisi tullakseen.

Vettä ne kyllä imevät kuin sieni, rotsikin painaa tuplat kuivaan verrattuna kun oikein sataa.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mulla on 7 vuotta vanhat goret dane merkkiset ja hyvin on pitany sadetta, hanskat on vanhemmat gore hanskat ja viela ei tule vesi sisalle vaikka on tullu korjailtuu jeesus teipil. Yli 300 kilsan sateilla tuntuu etta persuus ja sormet kastuu mut se johtuu siit etta "hikoilee" lapi eli kastuu vaik olis kortsun sisall.
Goten huono puoli on siina et se pitaa olla puhas et toimii oikein ettei hikoile lapi.
Ortiz

100% tiivis.

Viesti Kirjoittaja Ortiz »

Mulla olis myytävänä nylonhaalari siinä taskut pitää veden 100% varmasti
nytkin sateessa ajon jälkeen oli taskut ihan täynnä,ei vuoda tippaakaan
pois,joo. :wink:

Immo. :idea: :arrow:
북한 대통령
Razzle-Dazzle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razzle-Dazzle »

Louis sadehaalari joka musta, heijastimet löytyy ja selässä iso mainos jonka maalasin mattamustalla .... edullinen ja tuntuu toimivan kovassakin menossa 8)
<<Hapa>>
Viesti:

Sadehuput

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Jorke kirjoitti: Sit sadehuput maihareiden päälle viel niin ei mee lahkeestakaan vesi ylöspäin, ajetaanhan näillä yleensä jalat eteenpäin 8) .

Palo vaan yllättäen Lapualta tullessa pakoputkeen lahjetta :roll: ...
Mistä tollasia sadehuppuja saa? 8O
-Kotona ja matkoilla-
dDuck
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dDuck »

Pari vuotta sitten ostin Halvarssonin nahkarotsin jossa on vuorissa Dryway-kalvot (eli melkein koreteks). Pelaa ja pitää muuten hyvin, mutta pitemmässä sateessa tuppaa tulemaan kaulasta vettä sisään, josta se tietenkin valuu alaspäin ja päätyy p***eihin 8O .
(Sekään ei kyllä enää siinä kohtaa haittaa, kun housuina ei pakoputkien takia voi käyttää mitään palavaa/sulavaa, eikä ole budjetti kestänyt ostaa samanlaisia housuja, eli on sinne jo tullut vettä toisestakin suunnasta...). Toinen huono puoli on se, että kun se nahka kastuu kunnolla, ei se kuivu yhtään nopeammin kuin kalvotonkaan, eli on märkä koko viikonlopun. On kuitenkin ihan kunnon paksua tavaraa... :)
Jorke
Viesti:

Re: Sadehuput

Viesti Kirjoittaja Jorke »

<<Hapa>> kirjoitti:
Jorke kirjoitti: Sit sadehuput maihareiden päälle viel niin ei mee lahkeestakaan vesi ylöspäin, ajetaanhan näillä yleensä jalat eteenpäin 8) .

Palo vaan yllättäen Lapualta tullessa pakoputkeen lahjetta :roll: ...
Mistä tollasia sadehuppuja saa? 8O
Allrightissa niitä on ainakin myynnissä
Komppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Ääni H-D:n omalle sadehaalarille, jos vaan malttaa laittaa kaulanhuolella kiinni, niin ei kastu kovassakaan kelissä (vrt. Bossen kemuihin torstaina) ja vielä kunnon lämpösuojat kummassakin lahkeessa.
Miinuksena tiettu pukeminen kuivanakin on riesa, mut jos se kuuro kestääkin yli 10km...
Isompi koko saattaisi olla helpompi pukea päälle, mutta toisaalta voisi alkaa lepattaa ajossa, mene ja tiedä.

-Komppi-
"Kesällä vaan puita uuniin,
talvella on fundeeraamisen aika"
Matts

Viesti Kirjoittaja Matts »

Ostin talvella alennusmyynnistä H-D:n sadepuvun, oranssi/musta nro 97476-05VW. Pitää veden ulkopuolella ja helppo pukea kun lahkeet aukeaa ylös asti. Hanskoina Yokon coretex nahkahanskat, pitää vettä vaikka painavat aika paljon pitemmän sateessa ajon jälkeen.
jussibee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Morjentes!

Itse käytän Goreja vain hiihtokelien aikaa. Paitsi joskus myöhään syksyllä ennen hiihtokelejä. Mulla on Goret nahkoja huomattavasti väljemmät, joten tavaraa mahtuu alle paremmin. Eli tarkenee lähellä nollaa paremmin. Gorekalvoja on monenlaisille pintapaineille. Osa on vain sadeveden pitäviä, jos sitäkään, osalla voi istua jopa märällä satulalla perseen kastumatta. Kesän ajan nahkoilla. Jo parin päivän sadeajossa Goret on imenyt vettä sisään ja niitä ei kuivaks samalla reissulla enää saa. Gorekalvo ei kestä lämmintä, ei nuotiota (eikä kuivatuskaappia :D )

Siis nahkojen päälle tarpeen vaatiessa(enempi kuin 1-2 tuntia sadeajoa) sadehaalari. Onko kellään kokemusta HDCF:n sadepuvusta?Taskuja näyttää olevan ja aika kevytkin. Hinta ei vaikuta kovin pahalta?Ja meneehän mahdollinen kate oikeeseen paikkaan. Nykyisen sadehaalarin hiha paloi pakariin ruåtsin superissa ja on jeesusteipillä edelleen tilapäiskorjauksena.
Jussi
Zimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi »

Morjens, ajattelin aikani kuluksi laittaa omia kokemuksia näistä sadevehkeistä, BTTR:a odotellessa. (varatkoo saevehkeet mukkaan, se suattaa sattoo ko ootta kotia mänössä, pyhänä...)
Nii joo, ei oo kukaan (uskaltanu?) kertoo kokemuksiaan H-D:n omasta kalvo?puvusta, siitä FXRG mallista. Satuin sellasen ostamaan ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Ainoot huonot puolet on, kuten on jo tullu esille aikaisemmissa kirjoituksissa vastaavista, persus tahtoo kastuu ja puku painaa ku synti kastuessaan ja kuivuminen on hidasta pitkälti johtuen siitä ettei kalvot kestä kuumuutta.
Asioistahan täytyy aina yrittää ettii hyvät puolet, joten paino ei olekaan huono asia, eipähän tartte mennä kuntosalille puntteja nostelee ku omat puntit painaa niin paljon et kyl se treenistä käy(samoin hihat!).
Persuksen kastumisesta ei oikein hyviä puolia löydy, mut saapahan pojatkin tuntee miltä tuntuu ku pöksyt kastuu :twisted: ( edellistä EI pidä ottaa liian vakavasti, se kaikille tiukkapipoisille kerrottakoon :twisted: )
Tolla puvulla on ajeltu ja hyvin oon kuivana pysyny, oon oppinu myös, et ku istuu "nätisti" samalla kohtaa eikä pompi satulassa niin persuskin pysyy kuivana. (saatta tietty olla vaikeempaa jäykkäperällä) Mulla on noi rallireissut olleet viime ja tänä kesänä, aikana jona olen puvun omistanut, sellasia tuhannesta lähes kolmen tuhannen kilsan mittasiin, ku ei sitä viiti lähiralleihin vaivautua. (edellinen vain pikku piikkinä niille jotka pitävät matkaa piäkaupunki seudulta BTTR:n liian pitkänä?)
Viimeks ajelin Ruotsin pääralliin ja Uumajasta pelipaikalle Moraan, n. 600km, vesisateessa. Koko reissu himasta himaan n. 2500km.
Nii joku kirjotti jotaki kauluksesta ja et sieltä tulee vesi sisälle, mun konsti on laittaa useampi buffi tms. vastaava kaulaan, jotta saa kiristettyy kauluksen riittävän tiukaks ja kuivana oon pysyny, ei kuitenkaan kannata sitä kaulusta uhka tiukalle vetää, suattaa lähtee taju kankaalle ja se ei oo mukavoo ajellessa.
Tuosta tulikin mieleeni, et huonoin varuste on tällähetkellä hanskat. Mulla on MP-asun tekemiä sadehanskoja, vanhemmat kestää vettä n. 60-100km riippuen sateen voimakkuudesta ja uudemmat n. 100-200km. Sen jälkeen molemmat alkaa laskemaan veden läpi ja ovat sit tosi kylmät. ( nää on muuten tosi hyvät talven kelkkahommissa, kokemusta on) Mun viimenen konsti sadetta vastaan, käsien osalta, on Rukan tekemät "kumirukkaset", ne mä vedän käteen sit ku noi edellämainitut on märät, alle nahkahanskat. Viimeseks siks, et ku ne on niin isot nii niillä on hankala ajaa, kytkimen ja jarrun käyttö.
Kelkka hommista tuli mieleen, et nykysin käytän sateella Scott' in tekemää "naamaria", ei tunnu sadepisara ikävältä naamalla, hyvä ostos.
Jalat mulla on suojattu Sidin tekemillä saapassuojilla, on toimineet hyvin rasvattujen bootsien kera mainiosti. (bootsien varren sisäsaumaan laitoin jeesus- eli roudarinteippiä, voi ajella pienemmät kuurot ilman suojia)
Sateella ajolaseina oon käyttäny keltasella lasilla varustettuja suojalaseja, ihan hyvin toimii. Toinen vaihtoehto, oliko ne jotkut Bobber-lasit, tai jotain sinnepäin, (kuminauha tulee kypärän sisälle) muuten hyvät mut ku pysähtyy nii heti umpihuurussa, on ollu mielenkiintosia lähtöjä muutamia kertoja ku on pitäny kuulon perusteella ajella ekat kymmenet metrit ennenku lasit on auennu...
On mulla se H-D:n sadehaalarikin ja oon samaa mieltä, et hankala pukee, mut pitää kyllä kuivana. Omassa oli uutena sellanen pikku juttu, et se alasauma, joka lähtee vetoketjun alapäästä kohti haaroja, oli huonosti tehty, no vedet palleille muutaman kilsan jälkeen ja olin jo valmis heittämään koko haalarin roskiin. Onneks maltoin mieleni ja tutkin asian, hieman superglueta saumaan ja varmistukseks vielä sitä, aina niin tarpeellista ja hyvää, roudarin teippiä ja ei oo enää sen jälkeen vuotanu.
Ai nii, tuo toikin mieleeni et kyl kaks osanen puku, niinku toi FXRG on ihan kiva ku pysähtelee ja silleen, takin saa auki tai jopa pois päältä helposti, lahkeet saa myös auki ylös saakka joten ilmastointi pelaa, ei onnistu umpihaalarilla. Nii ja onhan puvussa irrotettavat (lämpö)vuoret sekä takissa et housuissa, joten sopii myös Suomen, joskus, arktisiin oloihin.
Tämä riittänee tällä erää, joten näihin kuviin ja tunnelmiin lopetan täältä tähän.........
Tulekeehan Back to the Rootsiin, Kolille ens viikonloppuna, pietään haaskoo Zimi 8)
"May the force be with you"
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tere!
Tämän topicin alussa oleva viestini koski nimenomaan sitä HD:n omaa mustaa "gorepukua". Kesällä on mukava ajella tuuletusräppänät auki, kunhan muistaa laittaa sateella sekä vetoketjut, että tarraläpät kiinni niin ei kastu :mrgreen:

T. Timo K
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Sporttiboy kirjoitti:Mehiläisvahakamaa (Nahkabalsam) sai muuten ainakin pari viikkoa sitten Vahinkopalvelusta Tikkurilasta pari kolme juuroo tonkka.
Itse itseäni lainaten... Tullut nyt tota kamaa käytettyä bootseissa ja housun punteissa sillä osalla mikä pahiten kastuu kun sataa tai tie on märkä ja aika napakalta tuntuu. Sitä oli ainakin eilen siellä Vahinkopalvelusta 2,20 purkki. Kyllä mä sitä vielä jätin sinne...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hd-pappa

Viesti Kirjoittaja hd-pappa »

eikä se etulokari juurikaan auta...tuli kokeiltua livenä....kaikenmaailman kortongit ja ja saapas-ym suojat....mutta...autossa säilyy kuivana...muttta kuka hullu kesällä autolla......
:twisted:
Akseli R.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Akseli R. »

Nostetaampa vanhaa aihetta. Nyt olis tullu tarve semmoselle sadetakille, jonka vois pukea semmosen kevyemmän ajotakin päälle sateen yllättäessä. Ja tieteski sen pittää olla halapa. Tai no ei kuitenkaan mikään päättömän hintanen. Mitään kokovartalosukelluspukuja ei huvita alkaa päälle repimään, kun haalarit kerta pitää vettä. Eikä sen tarvi olla nimenomaan tehty mp käyttöön, kunhan se vaan toimis. Tuntuu olevan aina joka rojusa tuota mp lisää *jupinaa* :roll:
Vastaa Viestiin