vaihtamassa isompaan

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sporttiboy sanoikin tuon olennaisen... Jos intoa riittää niin lähes kaiken pystyy tekemään itsekin. Eikä tuo nyt teetettynäkään mitään maksa jos vertaat nykyautojen varaosahintoihin. Sieltä kun pari diodia sanoo poks niin aina menee nelinumeroinen summa - euroja... Ja mitään ei pysty itse tekemään.

Toki varaosahinnat on kohtuuttomia jos niitä verrataan esim. pikkulohkoletukan osiin, ostin tuossa juuri samalla hinnalla, millä H-D:hen saa kaksi mäntää, kahdeksan saman merkkistä (Keith Black) letukkaan...
primorsk

Viesti Kirjoittaja primorsk »

hemuli kirjoitti:
Toki varaosahinnat on kohtuuttomia jos niitä verrataan esim. pikkulohkoletukan osiin, ostin tuossa juuri samalla hinnalla, millä H-D:hen saa kaksi mäntää, kahdeksan saman merkkistä (Keith Black) letukkaan...
Juu,ja jenkkiauton nokka-akseli maksaa saman verran kun pannun vastaava vaikka onkin varmaan neljä kertaa pitempi.Toinen asia mikä ihmetyttää on Taiwanissa prässättyjen peltiosien hinta.Esim pannun ensivetokopat maksoivat jo markka-aikaan yli 700mk.Käsittämätön hinta
kromatusta pellistä.Onneksi kaikki on halpaa kun siitä selviää rahalla :D
Sam Darwin

Viesti Kirjoittaja Sam Darwin »

JiiVee kirjoitti:
primorsk kirjoitti:......saa helpostikin uppoamaan pari tuhatta euroa.Sillä rahalla saa autoon parikin uutta moottoria.
riippuu automerkistä :wink: - meillä jäi vaihtomoottori ostamatta kun ko. ranskalaisen merkin maahantuoja halusi vaihtomoottorista reilut 8000 ? yli 10 vuotta vanhaan autoon. Epämääräisistä käytetyistä pyydettiin huimia summia myös Saksassa ja Ranskassa. Lopuksi tehtiin kone "halvalla" - halvemmksi olisi tullut HD:n koneremontti :wink:
Emmäätiä, Itse myin XU9 - koneella olevan BX:n (160hv paperilla, 178hv penkissä) viidelläsadalla eurolla. Hintaan sisältyi papereissa oleva kiesi, jossa oli muun muassa recaron penkit ja kaikki perusheebelit sähköisessä muodossa.... Anekdoottina mainittakoon, että pistin auton ostajalle iskemättömän joustoköyden mukaan "varalta". Tarvittiinhan sitä: Tulivat keskisuomesta hakemaan autoa Pajerolla, ja Ranskalaisella hinattiin loppujen lopuksi hakuauto kotiin..! :-)
"Rock & Roll isn´t about good taste. It´s about what tastes good" -Gene Simmons
jutaharri
Viesti:

Re: vaihtamassa isompaan

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

ampland kirjoitti:onko tietoa fat boy vm92 tekniikasta miten kestää?mitä pitäis ottaa huomioon kun menee tsekkaan kyseistä pyörää? kilometreistä en tiedä
Itsellä vm-84 eka evo late, joka tuntuu sisältävän kaikenmoisia erikoisratkaisuja. Ketjut täys-suojattu ja kuiva kytkin. Onneksi oli opaskirja ja Tero Vaasasta joka osasi kertoa tosiasiat. Oli mienaan pienestä kiinni, etten lisännyt öljyt ensiöpuolelle, mikä kuitekin voiteluutuu samalla öljysäiliön öljyllä kuin koko kone. Tiiviit luukut oli resepti, mitä mulle kerrottiin.
Miten mä aina sotkeudun näihin rajatauksiin. :?:
Vastaa Viestiin