jarrut sporttiin
jarrut sporttiin
suunnittelinpa tässä että ostan kaverilta nissin 4-mäntäsen puristajan vesigixxeristä ja vaihdan sen sportin orkkiksen tilalle ja se kun ei siihen heittämällä passaa niin mitä kaikkea joutuisi sorvailemaan/huomioimaan jos moiseen hommaan alan?olisiko jollain kokemusta moisesta rojektista?
Ei siinä mitään ihmeellistä ole, teet vain tarpeeksi paksusta (vaikka 10mm) alumiinista sovitelevyn orkkiskiinnikkeiden ja uuden satulan väliin. Kannattaa tehdä levyyn ensin reiät ainoastaan keulaputkien kiinnityspaikoille, sitten ruuvata levy putkiin kiinni ja sovittaa satula paikalleen. Sitten vaan reiät oikeisiin kohtiin ja adapterilevyn viimeistely. Levyn ja satulan väliin voi joutua laittamaan soviteprikat satulan saamiseksi keskelle levyä. Tai sitten vaihtoehtoisesti levyn ja navan väliin, lienee turvallisempi vaihtoehto vaikkakin työläämpi. Mikset samalla vaihtaisi siitä susnasta kelluvaa levyä sporttiisi? Jarruteho paranisi entisestään.
HD:n vakio kahvoissa on aika isot sylinterit vakiona, pitäisi riittää nelimäntäisille satuloille. HD:n vakio satulassa on nimittäin varsin iso mäntä vaikka yksimäntäinen onkin.
Omaan Electraan on tulossa ensi kesäksi -90 GSXR:n tuplat nelimäntäiset Nissinit. Japaninjarrujen vaihto on kenties halvin tapa saada vanhempaan Harrikkaan jarrut. Twincameissahan on jo ihan kelvolliset nelimäntäiset vakiona.
HD:n vakio kahvoissa on aika isot sylinterit vakiona, pitäisi riittää nelimäntäisille satuloille. HD:n vakio satulassa on nimittäin varsin iso mäntä vaikka yksimäntäinen onkin.
Omaan Electraan on tulossa ensi kesäksi -90 GSXR:n tuplat nelimäntäiset Nissinit. Japaninjarrujen vaihto on kenties halvin tapa saada vanhempaan Harrikkaan jarrut. Twincameissahan on jo ihan kelvolliset nelimäntäiset vakiona.
Re: jarrut sporttiin
Laitoin '82 sporttiin viime talvena yhden Nissinin nelimäntäisen (sama puristaja on joka toisessa kyykyssä) ja vaihdoin levyksi uudemman HD:n 11.5-tuumaisen. Levyn sai oikeaan kohtaan sorvailemalla aikaisemmin levennetyn keulan myötä paikoilleen laitettua adapteria, prikoillakin olisi selvinnyt. Pääsylinteri on Kawasakin kopiotuotteesta, niissä kun on kopioitu jopa stongan paksuus, joten se meni heittämällä paikoilleen. Piirtelin puristajan kiinnikkeen cadilla, ja kaveri leikkasi laserilla, hyvä tuli.
Mulla on yksi tuollainen kiinnike jäljellä, mutta luullakseni se sopii vain vuosimalliin 84 asti. Hihkaiskoon ken tarvii. Näin jälkikäteen ajateltuna hiukan harmittaa, etten laittanut samantien ainakin 13" kelluvaa levyä ihan ulkonäön vuoksi, nykyinen jarruteho kyllä riittää lukitsemaan renkaan ja pohjaamaan keulan.
Mulla on yksi tuollainen kiinnike jäljellä, mutta luullakseni se sopii vain vuosimalliin 84 asti. Hihkaiskoon ken tarvii. Näin jälkikäteen ajateltuna hiukan harmittaa, etten laittanut samantien ainakin 13" kelluvaa levyä ihan ulkonäön vuoksi, nykyinen jarruteho kyllä riittää lukitsemaan renkaan ja pohjaamaan keulan.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
tuolta Motopartsilta näytäis saavan kohtuuhintasia levyjä.
http://www.motoparts.fi/base/db.php?cod ... e=40&pos=0
http://www.motoparts.fi/base/db.php?cod ... e=40&pos=0