Tuoretta tietoa tehopainosuhdevakuuttamisesta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

baldie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja baldie »

Tuossa ymmärsin tutun ison-P: n nimissä työskentelevän immeesen puheista, notta heidän kirjoissaan eteläisen vakuutusalueen konttoreilla, sekä yhteistyökumppanien toimesta aloittivat 24.10 myymään pyörän tehoon&painoon, kuljettajan ikään, sukupuoleen, sekä tietysti pyörän malliin ja asuinpaikkakuntaan perustuvaa vakuutusta. Koko suomen alueelle tulisi marraskuun puolessa välissä, eli Etelä toimisi ikäänkuin pilottina (Ilmeisesti Lahdesta alespäin)..Oli vielä esimateriaalissa völjyssä jonkin sortin laskuri, jonka mukaan omaan -97: n 883: een kasko+liikenne yhteensä 503€/koko vuosi (bonarit liikenne 25+ kasko 60%). Siinä olis vielä semmonen pykälä, notta pyörä on koko vuoden vakuutuksessa, maksut talvella tietysti alemmat, mutta erillistä seisonta-aikaa ei ilmoteta ts. sama miten kauan ajelee. Kuitennii näyttäs siis siltä, että huhuille alkaa tulla katetta ennemmin kuin arvattiinkaan..Laskeskelin netissä olevan "vanhan mallin" laskurin kanssa, että tällä hetkellä ja näillä ehdoilla 7kk: n seisonnalla olisi 872€, joten näillä tiedoilla tuntuisi tulevan ihan tuntuvaa etua..
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Tuosta edellisestä viestistä innostuneena lähetin sähköpostilla kyselyn Turvaan Mika Nummelinille. Hän soitti juuri äsken ja kertoi, että tämä on heilläkin pian aivan totta :D Teho-paino-suhteiseen vakuuttamiseen siirrytään vuodenvaihteen jälkeen, seuraavan vakuutuskauden alusta.

Käytännössähän ei ole merkitystä, alkaako se nyt vai helmikuussa, kun monikaan meistä ei enää tällä välillä ajele. Mika mainitsi myös, että nimenomaan HD-vakuutusten hintoja uusi käytäntö tulee laskemaan voimakkaasti, mutta hinnoista ei vielä tässä vaiheessa ollut tietoa.

Kevättä odotellessa, jos ajelis eka tän kauden loppuun... :wink:
Viimeksi muokannut Minna&FatBoy, 16:45 31.10.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pete72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete72 »

IFin edustajalta äsken kyselin ja vastaus oli seuraavanlainen :

tervehdys.

asiasta ei ole vielä olemassa enempää tietoa, olen kuullut myös huhuja tällaisesta.
odotellaan jos kevääksi jotain tapahtuisi, en tiedä.
0400831197
mtn

teho-paino

Viesti Kirjoittaja mtn »

No ni!

Ny se ei oo enää kiinni ku teitin viitseliäisyydestä. Pohjolasta saa kuulemma tarjouslaskelmia. On kurssitettu henkilökuntaa -ainakin Stadissa.

Yhtään laskelmaa harrikkaan, ei oo nähty.

Jos on viitseliäisyyttä, ni eiku konttorille...
JanneR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Olin yhteydessä asian tiimoilta Pohjolaan, ja seuraavassa tiivistettynä vastaus, jonka sain:

-Pohjola alkaa myymään uutta Autoturvaa 14.11.2005 alkaen

-vakuutuksenottajan ikä ja teho/painosuhde vaikuttaa vakuutusmaksuun

-hinnoittelu muuttuu vuodenaikahinnoitteluksi, jolloin seisonta-ajat jäävät pois

-vanhat vakuutukset eivät muutu automaattisesti uusiin, vaan jatkuvat entisellään

tarkoittanee sitten pyörän, ei vakuutuksenottajan teho/paino -suhdetta :roll:
läde

Viesti Kirjoittaja läde »

Tosta Pohjolan tiedosta innostuneena soitin ja pyysin niillä uusilla hinnoilla ja mulle se ainakin oli n. 350 e kalliimpi kun mun nykyinen vakuutus.
Mulla on -05 Sportster, liikenteessä on 20 bonusta ja kaskossa täydet. Hinta oli 1369e liikenne ja kasko yhteensä vuodessa. Ja tässä niiden uudessa "teho/paino" vakuutuksessa on se että toi on se hinta joka oikeesti maksetaan ja sitä ei saa seisontaan! Se on jotenkin laskettu 5kk ajoajan mukaan. Eli toi on todellinen maksu.

Eli se siitä huikeesta uudistuksesta... :twisted:
läde

läde kirjoitti:Tosta Pohjolan tiedosta innostuneena soitin ja pyysin tarjouksen niillä uusilla hinnoilla ja mulle se ainakin oli n. 350 e kalliimpi kun mun nykyinen vakuutus.
Mulla on -05 Sportster, liikenteessä on 20 bonusta ja kaskossa täydet. Hinta oli 1369e liikenne ja kasko yhteensä vuodessa. Ja tässä niiden uudessa "teho/paino" vakuutuksessa on se että toi on se hinta joka oikeesti maksetaan ja sitä ei saa seisontaan! Se on jotenkin laskettu 5kk ajoajan mukaan. Eli toi on todellinen maksu.

Eli se siitä huikeesta uudistuksesta... :twisted:
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

hehee...

Mulla ois liikennevakuutus 467? ja 1 sentti ympärivuotisena!!!

:D :D :D :D

taitaa matka mennä Pohojolaan...

CF

Soitin just ja laskivat mun papereiden mukaan. Tarkistivat vielä AKE:lta :D

edit:

Ja siis uutena asiakkaana 20% bonareilla ;)
Shovel Kopteri ja Buell S1
läde

Niin ei se mullakaan pelkkä liikenne ollu kun 491e mut se nyt on melkeen sama hinta kaikissa yhtiöissä mutta se kasko on tässä se millä kilpaillaan.

Mulla nyt liikenteen hinta 6kk:n ajoajalla 493 euroo (20%bonus)joten ei se liikentaan hnta ole mihinkään muuttunu. Jos pitkään ajaa niin sitten tietenkin vaikuttaa mutta jos tämän piti olla se suuri uudistus niin ei ainakaan muo paljon lämmittäny. Ajan sen 6-7kk ja siinä tulee tuntuvasti voittoa nykyisellä vakuutuksella koska kaskon hinta on niin paljon halvempi kun siellä pohjolassa laskettiin.

Mutta jos ajaa yli 6kk ja on pelkkä liikennevakuutus niin ei muuta kun onnittelut säästöistä! :wink:

Itse hiukan pettyneenä pidän vakuutukset entisellään... :lol:
läde

Ja tässä lähipäivinä opettelen kirjoittamaan :oops:
Choppers_forever

Hmmm... aivan.

IF:ssä liikenne 1700 vuosi. Ei bonareita. 6 kk:tta ajoa jotta tulee, ja ei tunnu onnistuvan minään vuonna; viime vuonnba moto levis, nyt lähti kortti jo alkuksesästä.
Fenniassa 3 kk:tta ajoa jotta bonareita tulee.

Mulle tuntus Pohjolasta ainakin tulevan säästöä...

Tuleeko kertoimeksi myös ikä, kuten Ruotsissa???

ei mulla mihinkään kaskoihin ole varaa...

CF

Tiedä sitten, pitääpä pähkäillä. Ja kuullostella mitä IF tarjoileepi...
baldie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja baldie »

=> läde:

Kuinka se ny noin kova hinta kaskossa voi olla kun -97: n laskettiin 170? (150? omavastuu/60% bonarit), ja vertailun vuoksi kysäisin kaverin 1200 Susnan Banditiin, niin kaskon hinta 298/250 keskittämisasiakkaalle 150?:n omavastuulla ja starttibonus 50%:lla??? Kovalta kuulostaisi muutoinkin tuo kaskon osuus kokonaispotista saamassasi laskelmassa, ettei ois käyny näppivirhe laskijalle..
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Malttakaas vielä hetki, pojat istuu kuulemma pöydän ääressä ja ollaan jo aika lähellä jonkunnäköistä sopimusta. Saattaa kuulua jotain jo tämän vuoden puolella.

Tämä siis Smoton "pikkuilmo" vielä mitään erityistä konttoria mainostamatta.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Choppers_forever

Maltetaan maltetaan...kait :D

Mutta viikonloppuna uudelleen moto ajoon...kun on kuukauden seissy :D pari päivää voipi vedellä, kun on ilmoja lupaillu :D

CF
läde

Niin en tiedä oliko näppäilyvirhe vai mikä, mut niin se sano ja työkaveri kysy 600 Banditille tarjouksen. Sillä on 70% bonukset kummassakin. Sille sama juttu, kalliimmaks tuli!? 8O

Siihan varmaan vaikuttaa ikä jonkun verran. Kun kyselin et mitkä vaikuttaa niin sano et ei oikeen voi kertoo mut et ainakin teho, ikä ja sukupuoli.

Toivottavasti olis ollu joku virhe laskelmissa niin kaikki yhtiöt joutus reagoimaan ja varmaan yleisesti hinnat järkevöityis.

On kyllä aika uskomatonta jos mulle on hinta niin paljon kalliimpi, siis se kasko! On toi mun mopokin aika uus joten ehkä se sit vaikuttaa? Mut kyllä aika oudolta vaikuttaa. :?
Vastaa Viestiin