OSTA HD USASTA - SÄÄSTÄ RAHAA

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Miikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Hulluksissani mietin tuossa uudempaa pyörää, ja katselin kovasti mienkiinnolla tämän herra Peten ilmoittamia sivuja. Muutama mielenkiintoinen löytyikin, mutta aina oli kerenneet mennä ennenkuin kerettiin kysyä.

Sitten löytyi muutamakin mielenliintoinen Joita Pete kysyi ja jotka vielä oli, ja niiden valmistenumeroiden perusteella kyselin akesta saisko tän rekisteriin suomessa, niin tuli aina aika tyrmäävää ja pyörryttävää tekstiä suoraan lakikirjasta.

Tulee vaan mieleen ne tekohymyä hehkuvat kansanedustat että näitähän se on kiittäminen näistä kuitusesta ja helinistä vai mikä sen tyttönimi olikaan???

-Asiaan palatakseni tää äijä soitti mulle jenkeistä ja selviteltiin näitä mun tarpeita, mutta kyllä tuossa noiden byrokraattien kanssa taisteltuani tulin siihen tulokseen että toistaiseksi ajan vanhalla pannulla.
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
Jugi

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Voisitko Miikka vielä tarkentaa, millaisiin ongelmiin olisit pyörän kanssa Suomessa joutunut ja minkä vuotisesta pyörästä olisi ollut kysymys?
HarleyPete

Viesti Kirjoittaja HarleyPete »

Moi vaan,

Palaan nyt aiemmin puheena olleeseen "ostoprosessimanuaali" juttuun. Kaveri, joka hommasi kauttani pyoran aiemmin kesalla, kirjoitteli minulle omista kokemuksistaan.

Uskoisin, etta alla oleva kirjoitus, ja omatoiminen taustaselvittely voisi olla hyva pohja mopohankkeelle. Juksalle erityiskiitokset sepostuksen kirjoittamisesta.

Tekstissa oleva yhden diilerien nimi on poistettu, kun en tieda, onko talla palstalla tarkoituksenmukaista mustamaalata ketaan. Itse en kylla nae siina mitaa pahaa, silla puskaradio panee diilerit parantamaan asiakaspalveluaan:

"Terve!

Pyörän tuonti on helpompaa kuin jotkut antaa ymmärtää.

Ennen ostoa kannattaa varmistaa , että kyseistä mallia on tuotu suomeen mallivuonna niin saa vaatimustenmukaisuustodistuksen.

Tuon voi kysäistä vaikka AKEsta tai joltain dealerilta.

Itse hommasin Loimaan dealerin kautta ja tuli viikossa ja hintaan 122?.

Yritin ensin maahantuojalta , mutta ne alko heti pompottaan , että pitää mennä dealerille joka tarkistaa pyörän ja vaihtaa (ja tietenkin myös myy) tarvittavat osat oikeiksi. Ja osoittivat paikaksi XXXXXXX. En aio asioida siellä IKINÄ. Olivat niin tärkeitä kun soittelin heille.

Onneksi dealereita on useita. Ja TUVNORDin kautta saa joihinkin malleihin myös.

Katsastusmies sanoi , että myös heidän kautta saa todistuksen hintaan 130?. On varmaan helpoin tapa , mutta en tiennyt sieltä kysyä.

Katsastus on yhtä helppoa kuin minkä tahansa ajoneuvon. Pitää vaan olla Suomen lakien mukainen. Minun piti vaihtaa etuvalon umpio (34?) ja takavilkkujen lasit (18?). Auttaa hirmuisesti jos on FMVSS tyyppitarrat rungossa. Katsastusmies tarkisti rungon ja moottorin numerot ja huomas tuon tarran ja tuumas , että nykyään on helppo katsastaa uudehkot pyörät. Ei kyllä tule ongelmia vaikka ei ole tuota tarraakaan. Syynäävät vaan vähän tarkemmin, kuulemma.

Eivät vaihdattaneet putkiakaan, kun sanoin , että voin kaverin pyörästä lainata katsastuksen ajaksi ja sitten vaihdan takaisin. Olisi ollu heidänkin mielestä höpöhommaa.

Ja tullin sivuilta kannattaa katsella jo verotettujen pyörien veroja niin voi aika tarkasti laskea kustannukset.

Eli ensin pyörän ostohinta + rahti + tulli x alv 22% + suomen autovero alveineen.

Ja itse ostaisin jo valmiiksi mieluisan niinku tuo minun pyörä on minulle. Siinäkin on pitkä lista extraa ja kaikki tuli melkein kuin kylkiäisenä.

Täällä yks tarvike kauppias laskeskeli pikaisesti , että jos samat hilppeet ostas täältä niin ne tekis 7000-9000? . On siinä eroa.

Niin , mulla tuli maksaan 19867?. Vastaavat Suomessa 27000-29000, jos vaan olis tarjolla . Ja ei takuulla noin uuden veroisia.

Moni on sanonut , että euroopan ja skandien pyörät on yleensäkin paljon kurjemmassa kunnossa kuin USApyörät , koska ei raskita käyttää ammattitaitoisten dealereiden palveluita vaan räpelletään itse. "

Eli ei muuta kuin pyoranhankintahankkeita vireille - syksy on hyva aika ostaa ensi kesaa varten. Ottakaa yhteytta, ja autan mielellani.

Niin, joku myos kysyi mun "hinnastoa". Se on hyvin yksinkertainen! :lol:
-$1000 flat fee; luonnollisesti materialisoituu ainoastaan siina tapauksessa, etta mopo loytyy. Niiden henkiloiden mukaan, joiden kanssa olen asian tiimoilta ollut tahan mennessa pidemmalle menneissa keskusteluissa, toi on kohtuullinen. Mita mielta SINA olet?

Parhain terveisin,

Pekka
saniola

Re: OSTA HD USASTA - SÄÄSTÄ RAHAA

Viesti Kirjoittaja saniola »

hei vaan.
pitäis saada taxfree pyörä iso ja kallis. onnistuuko. katoin HDn kotisivuilta, mutta siellä ei ollut mainintaa taxfee hinnoista. siis onko sinulla asiasta mitään tietoa. niin ja rahti onnistuu varmaan muuallekksin kuin vaan suomeen???

HarleyPete kirjoitti:Moi,

Nyt kun usd on niin kehnossa kurssissa, niin USAsta pyörän hankkiminen tulee edulliseksi verojen ja kuljetuksenkin jälkeen. Niin, ja valikoimahan tietysti on runsas täällä.

Lähetä emailia jos olet kiinnostunut ostamaan mopon rapakon tältä puolen. (pekka@saaskilahti.com)

Asun Atlantassa ja voin jeesata sopukorvausta vastaan.

Pete
HarleyPete

Moi,

Taalta ostettuna kaytetyt pyorat on "tax free" (jos ostaa yksityiselta) niin kauan kunnes siita maksetaan Suomen tai jonkun muun maan verot. En nae logistisesti mitaan esteita shipata mopo muuallekin kuin Suomeen. Rahtikustannus selviaa kun tiedetaan maaranpaa.

Pista s-postia minulle niin voidaan "ottaa asia kasittelyyn" tarkemmin.

Parhain terveisin,

pekka
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Tämä topic on minulle ajankohtainen ja varmaan monelle muullekin kaamoksen keskellä rakentavalle HD-harrastajalle.

Haluan jakaa teille omat kokemukseni Harleypeten (Pekka) kautta ostetuista osista.
Ensinnäkin, yhteydenpito Pekan ja "asiakkaan" välillä toimii täydellisesti. Pekka todella näkee vaivaa, etsii ja tarkastaa osat huolellisesti ja hän jopa soitti mulle USA:sta. Monelleko "huijarit" ovat soitelleet 8O ? Sain hänen kauttaan käyttöjenkkiinikin kulutusosat todella edullisesti!

Kun keräilin niitä himmeleitäni eri myyjiltä, annoin Pekan osoitteen myyjälle. Pekka kärsivällisesti "välivarastoi" tavarat ja ilmoitteli että osia on saapunut. Sitten kun oli riittävästi osia kasassa, Pekka ilmoitti tarkan postikulun osuuden ja laittoi paketin Postiin.

Omalta osaltani totean että Pekka on paras ja luotettavin henkilö jonka kanssa olen asioinut ja häneen voi takuulla luottaa! Eli ihmiset, jos teillä on osia jotka haluatte tänne kylmään pohjolaan - suosittelen varauksetta Pekkaa. Olen todella tyytyväinen - vielä löytyy rehellisiä/luotettavia henkilöitä, kuten Pekka.
Ja varmasti jatkan hänen palvelujensa käyttäjänä vastedeskin :wink:

Hyvää uuttavuotta kaikille!
Myös sinne Atlantaan :D
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Tilasin Sääskilahen Pekan kautta USA:sta hiljattain sekalaista tavaraa, jota ei saatu suoraan tilattua Suomeen ja homma toimi just niinkuin oli sovittu. Suosittelen!
A Member of Anti-Evolution Revolution!
markkuh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkuh »

Pitäisikö tämä keskusteluketju olla myydään palstalla?
markkuh
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

markkuh kirjoitti:Pitäisikö tämä keskusteluketju olla myydään palstalla?
Miksi :?: 8O

Tällä aiheella on "suora yhteys" esim. ylläolevaan ostoksia eBaystä-topicciin.
Lue kummankin ketjun kommentit läpi niin ymmärrät :?
ramtouch
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ramtouch »

Kiitokset Pekalle, Santeen L.A.F.it on himassa. Toimitus oli tosi nopeaa,Suosittelen isolla ässällä.
-Venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi-
mkola

mopo usasta

Viesti Kirjoittaja mkola »

Tuotin pekan kautta pari kampetta ja olen todella tyytyväinen palveluun!!
Molemmat pyörät olivat paremmassa kunnossa kuin uskalsin edes unissani odottaa : ) (96 pahis ja 03 stanu)

Kaveriin voi todella luottaa!! Suosittelen pekan palveluksia tuotat sitten
pyörän , pelkkiä osia jo olevaan niin homma toimii :D

Jallu
HarleyPete

Re: OSTA HD USASTA - SÄÄSTÄ RAHAA

Moi,

Mopoilukausi alkaa olla taas kasilla. Viime viikolla Suomessa kaydessani nakyi jo joitain hurjapaita mopojen selassa hiekkaisilla kaduilla.

Taalan kurssi on edelleen suht kohdillaan, ja nykyisesta talouydellisesta tilanteesta johtuen Harrikoitakin on tarjolla pilvin pimein ja kohtuuhinnoilla.

Laittakaahan YVta tai sahkopostia, jos mopetin hommaaminen ison veden taltta puolen kiinnostaa.

Pekka
Vastaa Viestiin