Jäykäksi
Jäykäksi
http://www.customchrome.com/catalogs/ccp/1074.html
Onkos noista pulttikiinnitteisistä peräkappaleista mihkään, sen nyt ymmärtää et katastettua tuolla ei saa ja poliisi nappaa kilvet älytessään mutta oispahan hiukan helpompi sitten käydä näyttään konttorilla jos ja kun laput lähtee.[/url]
Onkos noista pulttikiinnitteisistä peräkappaleista mihkään, sen nyt ymmärtää et katastettua tuolla ei saa ja poliisi nappaa kilvet älytessään mutta oispahan hiukan helpompi sitten käydä näyttään konttorilla jos ja kun laput lähtee.[/url]
Taitaa olla CCI:llä vielä vanhaa varastoa jäljellä... Tuota pulttaa-kiinni-peräähän ei sitten saa kuin rautapäähän, muihin sen joutuu hitsaamaan kiinni.
Jonkun tuollaisen olen joskus nähnyt, eikä ne mitään kauniita olleet. Melkein paremman näköinen tulee kun pulttaa iskareiden tilalle sopivan mittaisen jäykät tangot.
Jonkun tuollaisen olen joskus nähnyt, eikä ne mitään kauniita olleet. Melkein paremman näköinen tulee kun pulttaa iskareiden tilalle sopivan mittaisen jäykät tangot.
Niin sehän tässä ois tarkoitus, että pääsis eroon jousista ja mopeti laskee alemmas ja hiukan myös pitenee jolloin saa hiukan väljempää ajoasentoa.
Ainakin ameriikan pojat laittaa noita mopoihinsa, et ei kai toi ihan paska voi olla.
Ja toisaalta ei se rautiaisen peräpää oikeen ainakaan multa kiitosta saa, vetelee hiukan joka suuntaan, vaikka kuin sinne tunkis uutta iskaria, laakeria etc.
Ainakin ameriikan pojat laittaa noita mopoihinsa, et ei kai toi ihan paska voi olla.
Ja toisaalta ei se rautiaisen peräpää oikeen ainakaan multa kiitosta saa, vetelee hiukan joka suuntaan, vaikka kuin sinne tunkis uutta iskaria, laakeria etc.
Jarru on vaijerilla ja öljytankki ei ole tiellä, piti laittaa ja pois tieltä ku hiukan madalsi ja kettinkiähän saa ja talvihan vielä on tai siis pitäs olla.rami kirjoitti:Kun laitat tuon häkkyrän, menee öljytankki uusiksi, ketjut pitenee puolimetriä, takajarruvivusto muutettava vaijerille tai tulee kamalan pitkä tanko yms. Eli menee kesä ja hermo.
kiitti vastauksista
Oisko ollut -94 tai -95 kun tilasin kaverin Sporttiin tuollaisen suoraan Jenkeistä V-Twiniltä. Oli hintaansa nähden laadukas, alle 100 taalaa kuluineen..... sitä en tiedä kokeiliko hän sitä koskaan paikalle pyörään kun pyörä vaihtoi omistajaa. Peräpää saattoi siirtyä kaupassa uudelle omistajalle, Riitalle - tiedä vaikka olisi tallin seinällä koristeena Riitalla & Pertillä
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
VIERAS KIRJOITTI:
Toi ei Rami pidä alkuunkaan paikkaansa!
On nimittäin omakohtaista kokemusta - onko sulla
On minulla Vieras, kiitos kysymästä, kirjoitin tuolla jo aiemmin laittaneeni sellaisen.
1959 sportissa ketjut otti öljytankkiin, ö-tankin voi siirtää ylös jolloin se ottaa perseeseen ja käynnistyspolkimeen kun sitä joutuu tuomaan ulospäin rungon vuoksi, Sportster hevosenkenkätankki menee nätisti paikalle. Minusta se näytti jopa aika hyvältä ja hyvä oli ajaa, kauniimpi on kyllä malli joka hitsataan yläpuolelta emäputkeen. Tosin se oli malli 1959, muista vuosimalleista ei ole kokemusta, eikä tule.
Eipä tästä tämän enempää.
-rami-
Toi ei Rami pidä alkuunkaan paikkaansa!
On nimittäin omakohtaista kokemusta - onko sulla
On minulla Vieras, kiitos kysymästä, kirjoitin tuolla jo aiemmin laittaneeni sellaisen.
1959 sportissa ketjut otti öljytankkiin, ö-tankin voi siirtää ylös jolloin se ottaa perseeseen ja käynnistyspolkimeen kun sitä joutuu tuomaan ulospäin rungon vuoksi, Sportster hevosenkenkätankki menee nätisti paikalle. Minusta se näytti jopa aika hyvältä ja hyvä oli ajaa, kauniimpi on kyllä malli joka hitsataan yläpuolelta emäputkeen. Tosin se oli malli 1959, muista vuosimalleista ei ole kokemusta, eikä tule.
Eipä tästä tämän enempää.
-rami-
häkkyrä
Ei tullu takapäähäkkyrä meille, voi olla Pudasjärvellä vieläkin.
Re: Jäykäksi
ny alko tuo perän jäykistys köyhän miehen kotikonstein kiinnostamaan. onkos kukaan koittanu modata nuita iskareita niin etteivät antais lainkaan periksi, silloinhan ulkonäkö säilyis ja kaikki olis ilosia. voishan sen vanhan kuoleutuneen iskarin vaikka sähköliimata umpeen siittä kohdasta missä putket on päällekkäin.
-86 1100cc evosportto
Re: Jäykäksi
Taidat olla ensimmäinen peräpään jäykistäjä, joka haluaa pitää svingiperäisen ulkonäön.hazzinen kirjoitti:ny alko tuo perän jäykistys köyhän miehen kotikonstein kiinnostamaan. onkos kukaan koittanu modata nuita iskareita niin etteivät antais lainkaan periksi, silloinhan ulkonäkö säilyis ja kaikki olis ilosia. voishan sen vanhan kuoleutuneen iskarin vaikka sähköliimata umpeen siittä kohdasta missä putket on päällekkäin.
Yleensä halutaan se siisti peräpään rautakolmio ajo-ominaisuuksien heikkenemisen kustannuksella. Uudenaikaisia laitteita jäykistämällä harvoin parannetaan ajo-ominaisuuksia, ulkonäkö kyllä muuttuu.
Amerikassa ovat korvanneet iskarit, jopa bolt-on tarvikkeena ostettuna, putken pätkillä joihin on hitsattu "kiinnitys silmät". "Onko järkee vai ei" , elämää suurempi kysymys monessa muussakin Harrikka-asiassa.
Itse laittaisin kunnolliset iskarit, ellei jäykkyys ole itsetarkoitus. Jos jäykkä pitää olla, tekisin peräpään kokonaan uusiksi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Jäykäksi
Ehkä kuitenkin päälimmäisenä on mielessä peräpään madaltaminen....Pertti kirjoitti:
Taidat olla ensimmäinen peräpään jäykistäjä, joka haluaa pitää svingiperäisen ulkonäön.
Yleensä halutaan se siisti peräpään rautakolmio ajo-ominaisuuksien heikkenemisen kustannuksella.
Itse laittaisin kunnolliset iskarit, ellei jäykkyys ole itsetarkoitus. Jos jäykkä pitää olla, tekisin peräpään kokonaan uusiksi.
Lyhkäsistä jousista/iskareista, on kuitenkin melko pitkä harppaus kokonaan uuden jäykän takapään rakentamiseen.
Re: Jäykäksi
Aikoinaan tuli yksi jytäri jäykistettyä. Iskareista teleskoopit vek ja jousien sisään teräsputket, samalla perää madaltaen 15'' vanteelle ja flat fenderille. Hyvännäköinen peli, mutta ajo-ominaisuudet AUTS!
Re: Jäykäksi
juu tota perän ajamista mahollisimman alashan tässä ajetaan takaa. ja loppuis toi renkaan hinkkaaminen lokasuojan pohjaan monttuihin ajettaessa. mulla on kyl kaikenmaaliman laukut ja muut romut siinä takapyörän näköesteennä joten eipä ne tangot sieltä mihinkään näkyis. pääsis kokeileen että kui se raakapersiillä ajo oikeen luonnistuu ilman perän pilkkomista. talous on sen vertikka retuperällä tällä hetkellä ettei oo kummosiin modifikaatioihin varaa. ja jos oikeen hirveeltä tuntuu tuo jäykistys, ni voihan sen aina purkaa ja laittaa iskarit takasi.
-86 1100cc evosportto