Ostoksia eBaystä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Walde
Viesti:

Ostoksia eBaystä

Viesti Kirjoittaja Walde »

Onko kenelläkään kokemuksia eBaysta ostamisesta. Aika lailla löytyis osaa ja hinnat ei päätä huimaa. Käsittääkseni tavarat tulisi tullipostiin, missä niistä täytyisi maksaa 2,7 % (?) tuontivero ja 22% alv.
http://keyword-index.motors.ebay.com/S-1-42.html
j7on

Viesti Kirjoittaja j7on »

Hyvin on aina tavarat perille tulleet, suosittelen!

Hyvä vinkki etsimiseen:
Painat etusivulta(www.ebay.com) yläoikeasta kulmasta "advanced search" painiketta, sitten uudestaan(nyt keskellä sivua) "advanced search", ylös "keyword" kohtaan pistät hakemasi tavaran ja sitten "Location" kohdasta "Items available to", valitset "Finland" ja nyt näkeekin kaikki jotka suostuvat Suomeen lähettämään(et joudu jokaselle erikseen lähettämään viestiä että "will you ship to...")

Tullin voi karkeasti laskea 25% joka siis tulee tavaran arvon + postikulujen yhteenlasketusta summasta.

(Tai sitten napukasta "ask seller a question" ja myyjälle maili että josko lähettäisi sulle paketin lahjana(gift)...)
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Hyvin nuo ovat perille löytäneet, toistaiseksi olen itse ostellut kohtuu pientä/edullista tavaraa, joten tullikaan ei ole vaivannut. Viimeksi ostin evon venakoppien spacerit (=keskimmäiset kikaleet), kunto "new-in-box", hinta postikuluineen 31 usd :P

Aiemmin olen ostanut ajolasit, rotsin, auton huoltokirjan cd:llä jne...
Viva Knievel!
fxr-ss

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Mä olen ostellut nyt jotain osia Saksan www.ebay.de:stä, samat kamathan tietty näkyy myös www.ebay.comissa. Eipä tartte maksaa tulleja. www.auctionsniper.com on toiminut hyvin, ei tarvitse huutaa ääntä käheäksi.

Monesti vaikka lukeekin että Versand nach Deutchland, kysymällä ne vastaa että voivat lähettää myös suomeen. Postikulut on olleet parinkympin luokkaa. Esim. FXR:n swinginkiinnitykseen tuleva jalustin oli uutena mulle n. 80e + posti (joku näytti samanlaisen saavan huudettua viidelläkin kympillä) ja ainakin kataloogien mukaan hinta kaupassa olis yli 200e.

Auctionsniper ei toimi jos huutokohteessa on tuo "Versand nach Deutchland" eli se luulee ettei sitä myydä tänne.
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

fxr-ss kirjoitti:Mä olen ostellut nyt jotain osia Saksan www.ebay.de:stä, samat kamathan tietty näkyy myös www.ebay.comissa. Eipä tartte maksaa tulleja. www.auctionsniper.com on toiminut hyvin, ei tarvitse huutaa ääntä käheäksi.

Monesti vaikka lukeekin että Versand nach Deutchland, kysymällä ne vastaa että voivat lähettää myös suomeen. Postikulut on olleet parinkympin luokkaa. Esim. FXR:n swinginkiinnitykseen tuleva jalustin oli uutena mulle n. 80e + posti (joku näytti samanlaisen saavan huudettua viidelläkin kympillä) ja ainakin kataloogien mukaan hinta kaupassa olis yli 200e.

Auctionsniper ei toimi jos huutokohteessa on tuo "Versand nach Deutchland" eli se luulee ettei sitä myydä tänne.
Samaa tässä toistelen. Ainoastaan yksi 9.99 ? maksanut takki ei tullut koskaan himaan. Muuten ok. Ja Auctionsniper rules. Kannattaa tsekata sellainen myyjä, jolla on jotain myytynäkin. Ainakin, ennekuin alkaa ostamaan sitä runkoa ja springeriä sieltä Alabaman rämeiltä.

Niin, Jenkeistä kun tilaa, niin kannattaa kysyä kuittia alle sen 50 $. Ja että laittaa tavaran romurautana tänne. Välttää tullit. Jos kuitenkaan myyjä eisuostu, laitata se edes tulemaan autonosina ( jos ei aivan keula ole tms. ). Tulli on silloin halvempi

autonosat: 2,5 ?
moton osat 4,7 ?
+ 22 % alv.

Ebay rulettaa. Just sain hianon 70´s tankin huudettua 38 dollarin hintaan. Eli ei tulleja eikä alveja. :D

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Toi auctionsniper vaikuttaa messevältä palvelulta... Tähän asti olen itse "snaippaillut" nuo viime sekuntien bidit ja toivonut ettei yhteys pätki juuri silloin. Pitääpä kokeilla seuraavassa kaupassa. Onko hajua kuinka viime tipassa tuo laittaa bidin?
Viva Knievel!
fxr-ss

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Siinä saa laittaa itse sen lead timen, oletus 5 sekuntia tuntuu toimivan.
Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Ostin Ebaysta "buy now" hintaan etuvilkkujen- siirto-haarukkaan osat.
Tulivat suoraan kotiin postiluukkun, kiertämättä tullin kautta, kokonaishintaan 27 ?.
Hoghausissa pyysivät 50?
HarleyPete

Viesti Kirjoittaja HarleyPete »

Moi,

Jos tormaatte eBay -kauppiaisiin, jotka shippaa vain USAn sisalla, voin jeesata teita saamaan osat kotiin.

Periaatteen tasolla hyvin yksinkertainen juttu: Muutat eBayssa "rekisteroitymismaaksesi" USAn ja laitat minun osoitteeni lahetysosoitteksesi. Sitten vaan huudat tarvitsemasi tavaran. Ilmoita minulle, mita ja milloin on odotettavissa saapuvaksi (jotta pysyy eri henkiloiden tavarat jarjestyksessa). Kun osat saapuvat tanne, tarkastan niiden kunnon ja raportoin sinulle. Sitten lahetan ne eteenpain sinulle haluamallasi metodilla.

Jos kyseessa on pienia ja halpoja hiluja, voidaan tehda siten, etta maksat euroissa minun Suomen tilille. Kalliimpien tavaroiden ollessa kyseessa tekisin mieluummin siten, etta lahettaisit minulle dollareita tanne.

Hinta tallaiselle palvelulle on $50 / lahetys. Jos lahetys koostuu useista yhta-aikaa eri lahteista saapuvista osista, jotka on lahetetty Suomeen yhdessa laatikossa, fee on $20 / minulle tuleva osalahetys tai ylla mainittu $50; kumpi onkaan suurempi (+ actual eteenpain haluamallasi tavalla lahetykesta aiheutuvat kulut).

Miltas systeemi kuulostaa? Pistakaa viestia tulemaan, jos tarvitsette hjelppia.

sahkopostiosoite on pekka@saaskilahti.com

Parhain terveisin,

pekka
spyke

Viesti Kirjoittaja spyke »

kohta kans pari vuotta ebaystä ostellut juttuja.hyvin pelittää.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

HarleyPete kirjoitti:Moi,

Jos tormaatte eBay -kauppiaisiin, jotka shippaa vain USAn sisalla, voin jeesata teita saamaan osat kotiin.

Periaatteen tasolla hyvin yksinkertainen juttu: Muutat eBayssa "rekisteroitymismaaksesi" USAn ja laitat minun osoitteeni lahetysosoitteksesi. Sitten vaan huudat tarvitsemasi tavaran. Ilmoita minulle, mita ja milloin on odotettavissa saapuvaksi (jotta pysyy eri henkiloiden tavarat jarjestyksessa). Kun osat saapuvat tanne, tarkastan niiden kunnon ja raportoin sinulle. Sitten lahetan ne eteenpain sinulle haluamallasi metodilla.

Jos kyseessa on pienia ja halpoja hiluja, voidaan tehda siten, etta maksat euroissa minun Suomen tilille. Kalliimpien tavaroiden ollessa kyseessa tekisin mieluummin siten, etta lahettaisit minulle dollareita tanne.

Hinta tallaiselle palvelulle on $50 / lahetys. Jos lahetys koostuu useista yhta-aikaa eri lahteista saapuvista osista, jotka on lahetetty Suomeen yhdessa laatikossa, fee on $20 / minulle tuleva osalahetys tai ylla mainittu $50; kumpi onkaan suurempi (+ actual eteenpain haluamallasi tavalla lahetykesta aiheutuvat kulut).

Miltas systeemi kuulostaa? Pistakaa viestia tulemaan, jos tarvitsette hjelppia.

sahkopostiosoite on pekka@saaskilahti.com

Parhain terveisin,

pekka
Päivitystä vanhaan topicciin...

Käytin Pekan palveluita kun piti tilata ebaysta useamman osan satsi ja kaikkien myyjät halusivat toimittaan vain jenkkeihin. Huutelin sekä maksoin palikat itse ja tilasin ne Pekan osoitteeseen, Pekka tarkasti kikkareet ja lähetti minulle kuvat niistä. Kun koko lähetys oli kasassa, laittoi Pekka paketin matkaan kohti Suomea. Homma sujui niinkuin oli sovittu ja luulen, että tuli halvemmaksi näin kuin lähetyttää palikat yksi kerrallaan Suomeen...

Ainoa turhautumista aiheuttanut asia oli postin hitaus, paketti tuli surface mailina 8 viikkoa Suomeen. Jatkossa taidan käyttää air mailia vaikka se maksaakin jonkinverran enemmän.

Eli omasta puolestani voin suositella Pekkaa, mikäli on tarvista huutaa ebaystä tavaraa, jota myyjä ei suostu toimittamaan Suomeen.
Viva Knievel!
Jasu

Viesti Kirjoittaja Jasu »

Olen myös turvautunut Pekan apuun yhden Ebay ostoksen kanssa.
Täytyy todeta, että kaikki sujui todella nopeasti, mallikkaasti ja ystävällisessä hengessä. Suosittelen.
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Tilasin lampun jenkaistä eBaystä. Miten sen saa halvimmin tänne?

Lahjanako vai ihan pienellä laskulla? Kaveri suostuu lähettämään lahjana.

Mikä tavaran arvo pitää olla jotta tulee ilman tulleja?
Lisätäänkö nuo lähetyskulut siihen tullattavaan arvoon?
Shipping and handling via USPS Airmail Parcel Post:US $45.15

Oliks se jotenkin niin et alle 50? niin ei mene tulleja? Eli 60 $?
Jos tuo rahti lisätään niin periaatteessa 15$ tavara tulee ilman tulleja?

Sit tilattiin kamaa Jirehiltä yhden suomalaisen osoitteeseen jenkkeihin. Millanen kuitti noista osista kannattaa tehä tai miten lähettää?
HDmake

Viesti Kirjoittaja HDmake »

joo kaiken näköstä on tullut tilattua vaatteita ja osia ja kaikki on tullut perille ja kunnossa.hyviä kokemuksia ainakin tähän asti.
jollet saa sitä rikki et ikinä opi korjaamaan sitä.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jorke kirjoitti:Mikä tavaran arvo pitää olla jotta tulee ilman tulleja?
Lisätäänkö nuo lähetyskulut siihen tullattavaan arvoon?
Shipping and handling via USPS Airmail Parcel Post:US $45.15

Oliks se jotenkin niin et alle 50? niin ei mene tulleja? Eli 60 $?
Jos tuo rahti lisätään niin periaatteessa 15$ tavara tulee ilman tulleja?

Lähetyskulut lisätään arvoon ja niistä maksetaan tulli + alv myös. Ja noilla kuluilla pääset melko varmasti syyniin... Tullaus suoritetaan silloin, kun tullin + alv:n summa >= 10 euroa.
Viva Knievel!
Vastaa Viestiin