Vilkkurele..
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
??????????????? arrrgh sähköä
Eli kysyisin, ei selvinnyt lukemalla...
Mulla on tankovilkut, joista on nyttemmin polttimot palaneet. Ennenkin toimivat todella nihkeästi, aina kun huvitti. Tiedän ongelman myös johtuvan itse vilkkujen kytkimestä. Paskaakin paskemmat. Mutta mutta, nyt kun polliisi sanoo, etteivät pelkät tankovilkut riitä, olen hankkinut taakse minivilkut. Sopivat hyvin, eivätkä paista liikaa.
Mites ne minivilkut pitäisi kytkeä?? Voinko vetästä suoraan virtasta releestä?? Rele olisi lähellä. Etuvilkkujen helvetinboksi on taasen jemmattu tankin alle, jonne teimme johdoille mukavan pesän piuhojen vetovaiheessa. eikä millään jaksais alkaa kikkakolmosia purkamaan...auttakee.Pyörässä on Softailin tankki. Mihin vetäsen ppiuhan, jotta valot vilkkuvat...
CF
Eli kysyisin, ei selvinnyt lukemalla...
Mulla on tankovilkut, joista on nyttemmin polttimot palaneet. Ennenkin toimivat todella nihkeästi, aina kun huvitti. Tiedän ongelman myös johtuvan itse vilkkujen kytkimestä. Paskaakin paskemmat. Mutta mutta, nyt kun polliisi sanoo, etteivät pelkät tankovilkut riitä, olen hankkinut taakse minivilkut. Sopivat hyvin, eivätkä paista liikaa.
Mites ne minivilkut pitäisi kytkeä?? Voinko vetästä suoraan virtasta releestä?? Rele olisi lähellä. Etuvilkkujen helvetinboksi on taasen jemmattu tankin alle, jonne teimme johdoille mukavan pesän piuhojen vetovaiheessa. eikä millään jaksais alkaa kikkakolmosia purkamaan...auttakee.Pyörässä on Softailin tankki. Mihin vetäsen ppiuhan, jotta valot vilkkuvat...
CF
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Eli taitaa olla näin :
Sulakkeelta releelle - releeltä vilkkukatkaisiaan - vilkkukatkaisijalta polttimon plussaan - polttimon miinuksesta maihin.
Mulla näin:
Sulakkeelta vilkkukatkaisiaan - vilkkukatkaisijalta polttimon plussaan - polttimon miinuksesta maihin. Releenä toimii peukalo, koska releet ei kestäneet ja katkaisija ei jää pohjaan
Sulakkeelta releelle - releeltä vilkkukatkaisiaan - vilkkukatkaisijalta polttimon plussaan - polttimon miinuksesta maihin.
Mulla näin:
Sulakkeelta vilkkukatkaisiaan - vilkkukatkaisijalta polttimon plussaan - polttimon miinuksesta maihin. Releenä toimii peukalo, koska releet ei kestäneet ja katkaisija ei jää pohjaan
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Joo ei ole tyhmiä kysymyksiä.... eli kuten Mopopoika-65 kuvasi releeltä menee piuhat tangossa oleville katkaisioille josta jatkuu polttimon plussaan.
Katkaisin vain "näyttää" kummalle puolelle vilkutetaan ja rele vain hoitaa vilkuttamisen kun polttimo/kuorma on kytkettynä.
Katkaisin vain "näyttää" kummalle puolelle vilkutetaan ja rele vain hoitaa vilkuttamisen kun polttimo/kuorma on kytkettynä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Kaivoin taas vanhan topikin esiin. Ja taas kyselen tyhmiä.
Nyt on bulletvilkut hankittu, tankovilkut heivattu mäkeen ja biltemaan matka Amazonin relettä ostamaan.
Minkäsmoinen mötikkä se orkkis vilkkurele on? Kun on nyt penkki irti ja kaikenmaailman sähköhärpätintä nassen eessä. Kone vaiheessa, ei voi laittaa käyntiin.
Eli minkäs oloisen mötikän revin irti ja korvaan toisella?
Ei ole manuaalia eikä muutakaan avittavaa juuri tässä. Eli kuva ois kiva ylläri
CF
Nyt on bulletvilkut hankittu, tankovilkut heivattu mäkeen ja biltemaan matka Amazonin relettä ostamaan.
Minkäsmoinen mötikkä se orkkis vilkkurele on? Kun on nyt penkki irti ja kaikenmaailman sähköhärpätintä nassen eessä. Kone vaiheessa, ei voi laittaa käyntiin.
Eli minkäs oloisen mötikän revin irti ja korvaan toisella?
Ei ole manuaalia eikä muutakaan avittavaa juuri tässä. Eli kuva ois kiva ylläri
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Nyt et sanonut minkä ikäinen sportti sulla on? Vanhemmissa se rele on saman näköinen kuin mattsonin vastaava, sellainen kolmisen senttiä halkaisijaltaan oleva alumiinilieriö josta lähtee kaksi piuhaa. Uudemmista joissa on automaattipalautteiset vilkut löytyy sellainen "älyboksi" joka yleensä on valkoinen. Siihen menee muistaakseni seitsemän piuhaa joissa on ainakin seuraavia värejä:
- Vihreävalkoinen (mittarille)
- Oranssivalkoinen (+)
- Musta (maa)
- Violettivalkoinen (vasemmalta vilkkukatkaisijalta)
- Ruskeavalkoinen (oikealta vilkkukatkaisijalta)
- Violetti (vasemman puolen vilkuille)
- Ruskea (oikean puolen vilkuille)
Molemmat orkkishärpättimetkin saa toimimaan kun laittaa vilkkupiirin rinnalle sopivan vastuksen.
- Vihreävalkoinen (mittarille)
- Oranssivalkoinen (+)
- Musta (maa)
- Violettivalkoinen (vasemmalta vilkkukatkaisijalta)
- Ruskeavalkoinen (oikealta vilkkukatkaisijalta)
- Violetti (vasemman puolen vilkuille)
- Ruskea (oikean puolen vilkuille)
Molemmat orkkishärpättimetkin saa toimimaan kun laittaa vilkkupiirin rinnalle sopivan vastuksen.
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Rautiksissa vilkkurele on siinä valolipan alla sellainen automaatti sulakkeen ?
15x25mm kokoinen neliskanttinen, muodolla sinänsä ei ole väliä.
Näissä "museopeleissä" releessä on liittimet.
2-napainen 3-napaisissa on ilmeisesti myös "hätävilkku" ominaisuus
15x25mm kokoinen neliskanttinen, muodolla sinänsä ei ole väliä.
Näissä "museopeleissä" releessä on liittimet.
2-napainen 3-napaisissa on ilmeisesti myös "hätävilkku" ominaisuus
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Onpa tuota älyboksia mustaakin. Mutta ei tämän ajan evosporteissa ole jakkaran alla kuin sulakkeet, sytkäboksi, starttirele ja vilkkurele/boksi. Kolme ensimmäistä on käsittääkseni helppo identifioida ja täten vilkkumötikkä on se jäljelle jäävä (voisiko tätä sanoa poissulkemisperiaatteeksi tms). Mutta niinkuin todettu, turhaapa sitä on vaihtaa.
Kun tämä aihe oli nostettu ylös ja asia on minulla ajankohtainen, niin uskallan kysyä seuraavaa:
Pyörä Sportster -02 R
Tangonpää vilkut on asennettu ja toimii. Taakse on vaihtumassa pienemmät 6 w vilkut. Kertokaa nyt rautalangasta vääntäen mihin väliin ne vastukset pitää laittaa tai siis miten? Myös mihin kannattaa "mötikät" eli vastus/vastukset piilottaa?
Olen lukenut tämän ketjun noin 100 kertaa ja en nyt ole ihan varma miten ne laitetaan.
Nim. merkk. Parempi kysyä kun katua ?
Pyörä Sportster -02 R
Tangonpää vilkut on asennettu ja toimii. Taakse on vaihtumassa pienemmät 6 w vilkut. Kertokaa nyt rautalangasta vääntäen mihin väliin ne vastukset pitää laittaa tai siis miten? Myös mihin kannattaa "mötikät" eli vastus/vastukset piilottaa?
Olen lukenut tämän ketjun noin 100 kertaa ja en nyt ole ihan varma miten ne laitetaan.
Nim. merkk. Parempi kysyä kun katua ?
Vastuksia ei laiteta mihinkään "väliin" vaan niistä tehdään kokonaan oma virtapiirinsä vilkkujen rinnalle. Eli releboksilta (tai vilkkupiuhasta) haaroitetaan sopivaksi lasketulle vastukselle piuha joka vedetään vastuksen jälkeen maihin. Kyllä ne on voinut laittaa jonnekin satulan alle tai öljytankin taakse jemmaan, ei ne niin paljoa lämpene (ethän kuitenkaan aja koko aikaa vilkku päällä.)
Tässä yksi aikaisempi keskustelu www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6973 .
Eli Porthoksen tapauksessa 9,6 ohmin vastus molemmille puolin pitäisi antaa toivotun lopputuloksen mutta varmasti pienempikin riittää.
Tässä yksi aikaisempi keskustelu www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6973 .
Eli Porthoksen tapauksessa 9,6 ohmin vastus molemmille puolin pitäisi antaa toivotun lopputuloksen mutta varmasti pienempikin riittää.
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki