Vielä vakuutusyhtiöistä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Krisu
Viesti:

Vielä vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Ugh!
Kävin juur vaihtamassa vakuutusyhtiötä Ifistä Pohjolaan.
Pyöräni on -05 custom sportti, 883, eikä noita boonuksia liiemmin ole ehtinyt kertymään.
Ifissä liikennevakuutukseen sai 20 % bonusta mutta kaskoon ei prosenttiakaan.
Pyörä oli aikomus seisottaa 6 kuukautta. Seisontahyvityksen jälkeenkin vuosimaksu oli noin 1150 euroa!

Nyt Pohjolan täti tarjosi 20 % liikennevakuutukseen ja kaskoon heti 50 %, eikä mitään seisonta-aikoja erikseen. Vuosimaksu nyt noin 665 euroa!!

Joten kannattaa toki miettiä, mistä vakuutukset ottaa, tuolla säästöllä saa monta tankillista löpöä.
Nyt vaan odottelen, että lumet sulaisi...
gruppef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gruppef »

Eikö siinäkin pitäisi olla malttia milloin sen vaihtaa jos vaihtaa :?:
Ei mulla ainakaan maksa mitään kun on seisomassa If:issä
Nyt jos menen keskellä talvea yhtiötä vaihtamaan jossa kokovuotinen
ajomahdollisuus, eikö siinä ala maksut heti juoksemaan.
vai mihin se meni?täh
Tulikettu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tulikettu »

Onko kukaan saanut Pohjolasta täyttä Kaskoa yli 15vee pyörään?

Mulle tuli seuraavanlainen vastaus:

"Kiitos yhteydenotostasi.

Myönnämme isokaskon enintään 15-vuotta vanhoille moottoripyörille. Asiakkaan tulee olla myös Pohjolan etuasiakas. "

Kivakiva. Jään odottelemaan Turvan tarjousta.

>Kettu<
Fahre nicht schneller als dein Schutzengel fliegen kann.
hillbilly

Viesti Kirjoittaja hillbilly »

moro!kyllä on isokasko yli 15v pyörässä,toki olen etuasiakas(tarkoittanee et pirtti,autot,tapaturmavakuutukset em.yhtiössä)
rami

Tarkastuta.

Viesti Kirjoittaja rami »

Saahan kaskon pyörään kun käy näyttämässä. Vakuutustarkastaja on kiinnostunut lähinnä sähköistä jotka tietty kaikkilla on vimosen päälle.
Yli 15 v pyörä on yksilö. Samoin jos talliin hakee täysarvovakuutusta on hyvä ottaa ainakin kuvia mm. työkaluista tai käyttää vakuutusasiamies paikalla.
kangju-2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kangju-2 »

Viimeksi muokannut kangju-2, 21:34 30.08.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rami

Seisonat

Mutta siinä on seisonta-aika?
teppo30

Viesti Kirjoittaja teppo30 »

kangju-2 kirjoitti:Turvasta kopsahti ennakkoilmoitus vakutuksista. FXD:n vakuutusmaksu vuodeksi eteenpäin on liikennevakuutukselle 607,05 ja kaskolle 501,29. Keskimäärin 5 kk pyörä on ollut viime vuosina vakutuksessa, joten muutaman euron tarkkuudella menee yksiin Pohjolan uuden vakuutuksen kanssa.
mulla pohjolassa molemmat yhteensä 429 kun olen etuasiakas. ja pyörä on fxd -98
hemuli
Viesti:

Re: Seisonat

Viesti Kirjoittaja hemuli »

rami kirjoitti:Mutta siinä on seisonta-aika?
PressaJussi tuossa taannoin valaisi meitä Turvan uudesta vakuutusmallista:
pressa kirjoitti:Moi,

Ohessa Turvalta saamani tiedote. Eli kuten Hemuli ja muut ovat jo todenneet, kannattenee päätöksiä vakuutusten suhteen venyttää lähemmäs ajokautta. Muutoksia on luultavasti tulossa kautta linjan.

Jussi

H-DCF:n jäsenet

Turvan moottoripyörävakuutukset uudistuvat 1.5.2006. Uudistuksessa pyritään huomioimaan sekä pitkän, että lyhyen ajokauden ajavien motoristien tarpeet. Asiakkaan ei tarvitse jatkossa ilmoittaa seisonta-aikaa ja vakuutusmaksu kohdistuu vakioajokauteen 1.4. - 31.10. (7 kk). Lyhyemmän ajokauden ajava saa edelleen seisonta-ajan hyvityksen, mikäli pyörä seisoo ajalla 1.4. - 31.10.

Samalla uudistetaan moottoripyörien liikenne- ja autovakuutuksen hinnoittelua vastaamaan entistä tarkemmin riskejä. Hinnoittelutekijöitä tulee lisää, jolloin mm. moottoripyörän ominaisuudet huomioidaan entistä tarkemmin. Hinnoitteluperusteina ovat mm mp:n teho / paino ja kuljettajan ikä.

Nykyinen vakuutusmuoto kannattaa pitää voimassa niin kauan kuin moottoripyörä on seisonnassa. Ottakaa yhteyttä Turvaan allekirjoittaneisiin, mikäli olette ostamassa uutta moottoripyörää tai kun otatte moottoripyörän ajoon kevään aikana.

H-DCF:n alennukset jatkuvat entisellään uudessakin vakuutusmuodossa!

terveisin

Kimmo Tuominen Mika Nummelin
yhteyspäällikkö vakuutusedustaja
0400 788 988 040 546 0483
kopteri47

Viesti Kirjoittaja kopteri47 »

Mäkin kävin muutama viikko sitten pohjolassa kyselemässä vakuutuksia
pyörääni, mikä on todellakin reilusti vanhempi kuin tuo 15v!
Ensiksi konttorintyttö sanoi tottakai saan siihen isokaskon, kun niiden kone sen muka hyväksyi ???
Epäilin asiaa ja käskin kysäistä asiaa vielä jostain muualta,tyttö puhelimeen ja soitto johonkin.
Kohta asia selvisi ja asia oli niinkun olin epäillytkin EI isokaskoa!
Samalla selvisi että pohjola ei anna isokaskoa mihinkään yli 15v vanhempaan laitteeseen, oli sitten pyörä tai auto. Eikä sekään kuulemma auta, vaikka tarkastuttaisikin laitteen jollain niiden tarkastajalla.
Siispä pidän vakuutukseni edelleen IFissä, jossa on kasko kaikilla mahdollisilla "herkuilla"!
Tietysti odotellen, että nekin laskis hintoja :( :? :lol: :P
jarkko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarkko »

ite vaihdoin 2001 dynan 59 panshoveliin ja tuli if:stä pumerangina takas vakuutus paperit ku yritin kaskoa siihen.
syýnä liian vanha pyörä
soitin if:lle ja poltin päreeni virkailija tyttöseen ja pyysin yhdistää esimiehelle, ja ku se esimies vastas niin kysyin taas että yhdistäkkö esimiehellesi näin etenin niin pitkään ku löyty sen verta suuri ajoneuvovakuutus puolen ukko jolla ei enää ajonuevovakuutus asioissa ollut esimiestä
selvitin sille asian ja vastaus oli että liian vanha pyörä
sanoin että tiedän että on vanhempiakin pyöriä if:lla vakuutettuna kaskolla
ukkeli kysyi että onko pyörää rakenneltu johon vastsin että otteessa on 30% vaihdettuja osia
ukkeli vastasi että siinä on syy miksi ei saa kaskoa johon vastasin että edelleenkin tiedän että on vanhempia ja enemmän rakennettuja pyöriä vakuutettuna if:llä kaskolla.
no ukolta palo päreet ja vastas että voi olla toimipisteitä mistä tommoseen pyörään saa kaskovakuutuksen MUTTA ONKO JÄRKEÄ MAKSAA VAKUUTUKSIA MISTÄ EI IKÄNÄ TUU MITÄÄN SAAMAAN
vastasin että no ei varmasti ja vaihdoin turvaan kaikki vakuutukset
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
Syntymähäjy, mä mellastan
ja oikeen kirijootusta en oo oppinu vieläkää enkä opi
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

jarkko kirjoitti:no ukolta palo päreet ja vastas että voi olla toimipisteitä mistä tommoseen pyörään saa kaskovakuutuksen MUTTA ONKO JÄRKEÄ MAKSAA VAKUUTUKSIA MISTÄ EI IKÄNÄ TUU MITÄÄN SAAMAAN
Mä olen kuullut tuota samaa tekstiä siten että vakuutusyhtiöt epäilevät toisten yhtiöiden korvaamisia mutta toi on jo hyvä :lol:
"Kyllä sä sen voit meillä vakuuttaa mutta ei me sulle mitään korvata" 8O
Toisaalta, noinhan se saattaa mennä joka tapauksessa...

Affe
customesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja customesa »

Sain aikanaan tapiolasta vakuutukset tarkastuksen jälkeen ja sain heti
suoran korv.summan moposta.Oon miettiny että pitäis käydä päivittämässä summaa mutta en tiedä nyky käytännöistä että lähtiskö
toi ennen sovittukin pois, siitä on sentään mustaa valkosella. :cry:
Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa . Kai luulisin ?
myyra

Re: Vielä vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja myyra »

Krisu kirjoitti:Ugh!
Kävin juur vaihtamassa vakuutusyhtiötä Ifistä Pohjolaan.
Pyöräni on -05 custom sportti, 883, eikä noita boonuksia liiemmin ole ehtinyt kertymään.
Ifissä liikennevakuutukseen sai 20 % bonusta mutta kaskoon ei prosenttiakaan.
Pyörä oli aikomus seisottaa 6 kuukautta. Seisontahyvityksen jälkeenkin vuosimaksu oli noin 1150 euroa!

Nyt Pohjolan täti tarjosi 20 % liikennevakuutukseen ja kaskoon heti 50 %, eikä mitään seisonta-aikoja erikseen. Vuosimaksu nyt noin 665 euroa!!

Joten kannattaa toki miettiä, mistä vakuutukset ottaa, tuolla säästöllä saa monta tankillista löpöä.
Nyt vaan odottelen, että lumet sulaisi...
Minulla on sama mopo. Mutta kaskoon luvattu 70% , kunhan keväällä sen otan. Toi sinun 20% liikennevak. antaa kuvan jotta olet aloitteleva motoristi?
Pohjolalla startti kaskoon on 50% (aloittelevalle) mutta muuten neuvoteltavissa 60-70%

myyra from Oulu
rami

Jotain

Pohjolasta saa kodin irtaimiston vakkuutuksen vuodeksi ilmaiseksi jos on Osuuspankin jäsen, tosin siinä höpistään jälleen keskittämisestä, en jaksanut lukea loppuun.
Vastaa Viestiin