Avokypärän ajolasit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Kayaktiv
Viesti:

Avokypärän ajolasit

Viesti Kirjoittaja Kayaktiv »

Onko kukaan löytänyt avokypärään sopivia "täydellisiä" ajolaseja?

Itselläni kriteerinä ettei valu vesi silmistä ja että samoilla laseilla voi ajaa yöllä ja päivällä.
Mieluummin aurinkolasi-tyyppiset, jotka eivät saa kaunista nuorta miestä näyttämään aivan kärpäseltä! :D

Kaksi tähän asti parasta ehdokasta on ollut Panoptx:in Conat ja Adidaksen Climacool sarja. Panoptx:it (Mannerheimintie 2:n SYNSAM:issa) olivat muuten täydelliset auringon UV-säteilyyn reagoivan tummumisensa kanssa, mutta jättivät nenän alueelle aukon josta ilma virtaisi sisään... (sellaista ei voi hyväksyä 240? maksavilta laseilta.
Adidaksissa joutui vaihtamaan yö/päivä linssien välillä...

...minäkö kranttu?!?
Einmal Biker, immer Biker
Ilkimys

suosittelen

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Kayaktiv:
jotka eivät saa kaunista nuorta miestä näyttämään aivan kärpäseltä
No jos näin on asiat niin suosittelen umpikypärää mustalla visiirillä! :twisted:
Mikael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Minulle Bolle turbulence on ollut täydelliset lasit, sekä mustana että keltaisena. Sitten minulla oli tosi hyvät keltaiset ampujan lasit mutta niiltä meni sanka poikki, ampujalasit kestää ainakin kiveniskua ja keltainen on hyvä väri pimeällä ja sateessa.

Kokeilemalla ne löytyy ja se on kallista ellei tunne joku joka myy ja saa lainata 10 minuutiksi jolloin käy ajamassa 100km/h niillä.

-Mikael
mose
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mose »

Aviatorit matkalle ja Raybanit stadiin. Aviaattoreissa mahdollisuus vaihtaa eri värisiä linssejä ja airconditioning toimii, reiskat riittää hyvin lyhyille matkoille. Kokemusta on.
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Liiton hyväksymiä malleja ovat mallit "Blues Brothers" ja "Easy Rider". Allekirjoittanut kaahaa jälkimmäisillä, niitä saa vaihdettavilla linsseillä ja pehmusteilla Ool Spraitista sikahintaan. 8)
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Mulla on jotkut Smithin sporttilasit vaihdettavilla linsseillä. Mukaan tuli tummat, oranssit ja keltaiset linssit. Eniten olen käyttänyt niitä oransseja, toimivat hyvin auringonpaisteesta iltahämärään, myös sateella. Pimeässä sitten pelkkä kirkas visiiri tai ne keltaiset linssit jos on matkassa.
Hyvä puoli noissa oransseissa on myös se kun tulee kirkkaalla auringopaisteella vaikkapa peltoaukealta metsän hämärään tai sillan alle ja valo muuttuu nopeasti, niin silmä on heti mukana muutoksessa. tummilla linsseillä en ainkaan mä tahdo nähdä mitään kun ajaa kirkkaasta auringonpaisteesta hämärään. Silmät "jää aurinkoon"
Suojaa myös hyvin viimalta ja mahtuu kypärän alle painamatta mistään.

Bikeplanetista ostin, http://www.bikeplanet.fi/
Pertti
Viesti:

täydellinen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

AGV umpikypärä ja kirkas visiiri. Täyttää annetut kriteerit, ainakin melkein.
customesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja customesa »

Reiskat tai muovikassi päähän voi valita kelin mukaan. 8O
Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa . Kai luulisin ?
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Biltemasta aurinkolasit. Sleepparimallia. Itseasiassa yllättävän hyvä tuulenesto, 3 ? :D

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Joo, CF on oikeassa. Unohdin liittää luetteloon liiton hyväksymistä laseista mallin "Cheap Sunglasses" á la Topeliuksen veljekset! 8)
Welder

Viesti Kirjoittaja Welder »

Jos on mahdollisuus hankkia niin Wurthilta saa "työsuojalaseja" ja itellä käytössä sellaset ja hyvin toimii.
Se on siinä!
Sasa
Viesti:

Re: Avokypärän ajolasit

Viesti Kirjoittaja Sasa »

Kayaktiv kirjoitti:Onko kukaan löytänyt avokypärään sopivia "täydellisiä" ajolaseja?

Itselläni kriteerinä ettei valu vesi silmistä ja että samoilla laseilla voi ajaa yöllä ja päivällä.
Mieluummin aurinkolasi-tyyppiset, jotka eivät saa kaunista nuorta miestä näyttämään aivan kärpäseltä! :D

Kaksi tähän asti parasta ehdokasta on ollut Panoptx:in Conat ja Adidaksen Climacool sarja. Panoptx:it (Mannerheimintie 2:n SYNSAM:issa) olivat muuten täydelliset auringon UV-säteilyyn reagoivan tummumisensa kanssa, mutta jättivät nenän alueelle aukon josta ilma virtaisi sisään... (sellaista ei voi hyväksyä 240? maksavilta laseilta.
Adidaksissa joutui vaihtamaan yö/päivä linssien välillä...

...minäkö kranttu?!?

Moro!

Itse tein viime kesänä niin, että otin pois visiirin kokonaan umpikypärästä (AGV ghost), (suojaa herkkää leukaperää jos sattuu osumia), koska tuuli ujelsi niin maan p...eesti korvissa, silmistä vesi valui noronaan. (Päivällä oli tumma visiiri ja illalla jos joskus ehti vaihtaa oli kirkas.) Ja kokeilin jokusen erilaisia laseja, aika hyviäkin löytyi muuten, mutta yksi huono puoli useimmissa oli näin naisnäkökannalta katsottuna... :oops: ripset oli melkeinpä aina kiinni laseissa, ja silloin ei silmäluomi tahdo toimia, (eli mennä kiinni ja auki niinkuin pitäisi :wink: ), saatikka kuinka estää sitten ripsien solmut.. :roll: (pitäähän sitä senverran ripsiväriä nyt laittaa!) 8)
Tuo joka puolelta karvainen pitää avokypärän kanssa North merkkisiä laseja, jotka ovat hevosurheiluun tarkoitetut eli raviohjastajan lasit, jotka ovat olleet kuulema hyvät. Niihin saa myös keltaiset linssit, jos haluaa tummien tilalle. Made in KÄNÄDÄ! :P :D
Fe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fe »

täältä myös ääni wurthin suojalaseille. Itseltä löytyy tummat päivä ajelua varten ja illalla voi päähän laittaa keltaiset lasit. Istuu meikäläisen päähän todella hyvin ja vesikin pysyy toisella puolella vielä 90kmh vaudissa.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla kanssa työsuojalasit merkkiä Millenia, tiedä sit saako Wurthiltä mut ainakin Snickers-kaupoista. Maksaa parikyt eskoo, kestää kiveniskemiä hyvin, on polaroidut ja UV-suojatut linssit (vai mitä ne nyt on ne viralliset sellaset termit) ja samaa mallia saa myös savulasilla joka sopii hyvin yöajoon.

Ovat kevyet ja ei kirko vettä silmistä ainakaan vielä 183 km/h vauhdissa, lujempaa en oo koittanu kun tää on vielä sisäänajossa...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
eurpan

Viesti Kirjoittaja eurpan »

Itse olen käyttänyt Gatorseja pari vuotta ja ollut erittäin tyytyväinen. Näihinkin saa vaihtolinssejä eri värisinä. Meikäläinen on pärjännyt hyvin tummilla ja oransseilla. Linssien vaihto käy kädenkäänteessä. Ainoa huono puoli on rillien hinta... 200+? :roll:
Vastaa Viestiin