Sylinterin poraaminen viimeiseen ylikokoon
Sylinterin poraaminen viimeiseen ylikokoon
Onko kenellekkään aiheutunut ongelmia sylinterinseinämän ohuuden takia kun sylinteri on porattu viimeiseen ylikokoon? Itse pähkäilen että ostanko uudet sylinterit ja aloitan puhtaalta pöydältä, vai porautanko vanhat sylinterit viimeiseen ylikokoon? 1340 shovelissa kun ei porautusvaraa ole kuin neljänteen ylikokoon saakka..
Näin on, eli se ylikoko minkä valmistaja ilmoittaa takaa sen ettei sylinterin seinämään ilmesty mitään huokosia tms.
Itse pähkäilen samaa koska pannun sylinterit on porattu jo .070 ylikokoon. Mutta koska kyseessä on orkkissylinterit eikä mitkään taiwaalliset tuotteet niin todennäköisesti voin huoletta ajaa noilla vielä pitkään. Onpa pannarin sylintereitä porattu kuulemma jopa .090 kokoon...
Itse pähkäilen samaa koska pannun sylinterit on porattu jo .070 ylikokoon. Mutta koska kyseessä on orkkissylinterit eikä mitkään taiwaalliset tuotteet niin todennäköisesti voin huoletta ajaa noilla vielä pitkään. Onpa pannarin sylintereitä porattu kuulemma jopa .090 kokoon...
- Choppers_forever
Vakio 883 pytythän on samat kuin orkkis 1200 sylinterit, ainoastaan sylinteriputki on paksumpiseinämäinen. Ulkohalkaisija on sama.
Ainakin Wiseco tarjoaa vielä +.040" konversiomäntiä, kuutioina se tekee 1228cc. Mitään mainittavaa etua katukäytössä tuskin saavutetaan jos porataan pytyt suoraan viimeiseen ylikokoon.
Ainakin Wiseco tarjoaa vielä +.040" konversiomäntiä, kuutioina se tekee 1228cc. Mitään mainittavaa etua katukäytössä tuskin saavutetaan jos porataan pytyt suoraan viimeiseen ylikokoon.