Onko Wanhassa Wara Parempi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vallu
Viesti:

Entäs nyt?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Wesa:
Kun on vaihtanut ensimmäisen vuosikerran Twin Cam moottereihin jakopään osia koko moottorin historian ajan
Eiköhän tuo koske nimenomaan "ensimmäisen vuosikerran" Twin Camia, sen jälkeen ei ole isommista ongelmista kuulunut. Vai?

Vähän asian sivusta, mutta mulla on kyllä sellainen käsitys, että myös kuski vaikuttaa erittäin paljon laitteiden kunnossa pysymiseen. Joku tuhoaa pelin kuin pelin 30 tkm:ssa ja toinen ajaa 300 tkm:a ilman ongelmia.
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Aivan oikein Vallu! Tämä pura ja kokoa juttu oli kaikkine salaamisineen ihmeellinen juttu. Työthän pyrittiin tekemään huoltojen yhteydessä ikään kuin mitään ihmeellistä ei olisi ollutkaan.

Mikähän se tulee olemaan TC-mootorin ikä? :?: :?: :?: :?: :P
Vallu
Viesti:

200.000 km

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No mä aattelin vetästä tolla mun TC:llä ekaksi tollaset 200000 km ja miettiä sitten avaanko vai vaihdanko vaan öljyt.
On tossa TC:ssä (+bb kitti) niiiin paljon enemmän tehoa ja vääntöä, että sillä on tosi nasta paukuttaa meneen :D
SenioRR
Viesti:

Re: 200.000 km

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Vallu kirjoitti:No mä aattelin vetästä tolla mun TC:llä ekaksi tollaset 200000 km ja miettiä sitten avaanko vai vaihdanko vaan öljyt.
On tossa TC:ssä (+bb kitti) niiiin paljon enemmän tehoa ja vääntöä, että sillä on tosi nasta paukuttaa meneen :D

Saman verran oon lukenut, että TC:t kestää. Ajallisesti siis noin 20 vuotta minun käytössäni. Onkohan mulla varaa ostaa ees bensaa 20 vuoden päästä? Onkohan sitä edes tavallisen talliaisen ostettavissa?? :(
H-D Softail Custom 1998
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Aikaisemmissa keskusteluissa kysyttiin Evo-koneen kestävyydestä.
Faktaa on tehtaan koeajosta, jossa tehtiin vain huoltokirjan määräämät öljyjen vaihdot ja muut tarkistukset. Tour Glide mallilla ajettiin American teitä yhteensä 187.000 mailia, (eli n. 300.000 km).Lopussa todettiin HD:n kehittäneen maailman pitkäikäisimmän ilmajäähdytteisen bensiinimoottorin!

Vaikuttaa siltä, että ajelen moottoripyörien Bercedes-Menzillä. :D
Ja mersukuskit Darley-Havidsonilla.
Kuulostavat nimet muuten joltain latomoottorilta, leikkuupuimurilta tms. :) :)
Razzle-Dazzle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razzle-Dazzle »

[quote="Henkka J"]Mukava nähdä, että keskustelunaloitus on saanut aikaan runsaasti keskustelua. Se oli toki tarkoituskin.

Edelleen kaipaisin lisää Pannuilla, Knuckleilla ja Shoveleilla pärryyttävien kommentteja: mikä siinä omassa pyörässä on parasta?

Pannu, wishbone, % hässäkkä 8)
bikermouse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bikermouse »

No sanonpa nyt mielipiteeni tähän hommaan.

Oma pyörä on vm-80 shoveli ,kikstartilla ,koska joku aikaisempi omistaja
on nypännyt sähkö kiksin pois.

Pyörä on matta musta,on kilinää ja kalinaa ja öljyä vähän puhaltelee
parista paikkaa.

Viime kesänä n 11500 km ympäri suomen ja R.T.A.F ja kaikki. Ainoa ongelma oli heinäkuussa Lapissa oli niin kylmä että aamulla ei suorat 50
koneessa meinannu saada käymään kun yöllä oli ollu niin kylmä. :wink:

Mä pidän siitä koska se on moottori pyörä ,ei sähkövatkain ei hitekki...

Mun mielestä näillä Wanhoilla koneilla on sielu,se pistää nöyräksi kun se ei
aina herääkään heti ekalla potkulla.

Se on yksinkertainen peli,tosin rahaahan niihin saa menemään jos pitää kaikki muuttaa,mutta se ei mielestäni ole tarpeen.

Katsokaa se leffa "THE sinners" siinä on hyvin kitetetty vanhojen shovelien rakententelu ja fiilistely :lol:

T.Harri
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Henkka J kirjoitti:Mukava nähdä, että keskustelunaloitus on saanut aikaan runsaasti keskustelua. Se oli toki tarkoituskin.

Edelleen kaipaisin lisää Pannuilla, Knuckleilla ja Shoveleilla pärryyttävien kommentteja: mikä siinä omassa pyörässä on parasta? Miksi Wiimeinen Oikea Harley on tehty vuonna X? :-)

Siinä missä käsivaihtein varustettu pyörä (etenkin nyrkiirautakahvalla) on toki sikamagean näköinen, niin onko se sitten hupia hulvatonta maailman tappiin saakka vaihdella vaihdetta vivusta vai iskeekö parin viikon tai kuukauden päästä kyllästymisilmiö?
htc kirjoitti: Huomasin sisintäni tutkiskellessani, etten ollut ostamassa moottoripyörää, vaan 30 vuoden harkinnan ja unelmien kohdetta. Ostin palan historiaa ja perinteitä, ostin legendan.

Vielä kerran, suomeksi;

jos tarttee selittää, et ymmärrä kumminkaan.

Jalkakytkimellä ja käsiväihteilla on tullut ajettua vuodesta -85. Välillä orkkis välillä suicide. Molempi parempi.

-Only pussies ride handclucth :twisted: -

krähkröhyrmhhh... legenda...
Minä myin sen kun jokaisella naapurin taunolla alkoi olla "legendaa" jalkojen välissä...

olskool imee, Hype...

joillekin meistä se on se ainoa skool... :evil: ,ennenkuin koko termiä oli edes keksitty.

Ahhh näitä maanantai aamuja,

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ihmettelenpä vaan, että mikä lie koko tämän jutustelun pointti.

Jonkun verran huvittaa nuo kommentit uusista pyöristä ja huolettomasta menosta.

Maanantai menis vielä, mutta sissus mikä jet lag kun alituiseensa noita kellojansa mulkkaavat.
janne63
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne63 »

Eikös tämän clubin tarkoitus ole koota yhteen HD:lla ajavia henkilöitä?
Ihmettelen suuresti sitä ,että täällä on porukka näin kahtiajakautunut.
On "oikeat"HD miehet ja sit "TC" porukka..Edellisessä merkkikerhossa johon kuuluin oli kaikki tervetulleita eikä mitään mallia mollattu.Ymmärrän todella hyvin porukan joka haluaa ajaa vanhemmilla malleilla mutta myös uudemmat pitäisi mahtua mukaan porukkaan.
Eikös juuri se ole clubin rikkaus ,että on malleja joka lähtöön?
Wanhat on upeita mutta itse vuosia pyörää rakentaneena ole nyt erittäin tyytyväinen kun sain hankittua uuden alle eikä sitä tarvi purkaa osiksi ja rakentaa.Jos tulee murheita saa viedä sen takuuhuoltoon ja se korjataan.
No niin,tulipa sanottua mielipiteeni :?
Ilkimys

Kootaan kootaan

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Janne63
Eikös tämän clubin tarkoitus ole koota yhteen HD:lla ajavia henkilöitä?
Rauha rauha veliseni! Taidat olla uusi jäsen. Edellä olevaa keskustelua ei pidä ottaa niin tosissaan kuin miltä se vaikuttaa. Kaikesta huolimatta olemme yhtä suurta perhettä. Ja suurissa perheissähän käy jatkuvasti jos jonkinlainen melskaaminen :D
Pohjimmiltaan on kyse siitä, että vanhoilla riiskuilla ajavat ovat vain niin maan ......... kateellisia meille jotka naatiskelemme uusilla hienoilla pyörillämme. Ja kokemus on osoittanut, että ennemmin tai myöhemmin hekin ostavat uuden Harrikan (tai sitten rivitaloasunnon :twisted: )
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tätä samaa piikittelyähän tämä on ollut ainakin niin kauan kuin minä muistan, ei sitä kannata säikähtää. Veljellistä naljailua, sanon ma... Tervetuloa tarkistamaan tilanne johonkin ensi kesän ralleista, siellä lättäpäät seisoo sulassa sovussa twincamien ja evojen välissä.
kihveli

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Itse siirryin panshovelista (tai earlyshovel se oikeesti on) suoraan TC-aikaan. Siita valista ei kokemuksia. Moottoripyorian nuo on molemmat, toisella vahan huolettomampia kilometreja, mutta kylla hitekki vehkeetkin osaa temppunsa nayttaa. Molemmilla vehkeilla on aina perille paassy, ei valttamatta alkuperaisessa aikataulussa, mutta perille kuitenkin.
Taytyyhan se myontaa etta viimekesana kun polkasin vanhan rouvan tulille, niin hymyilytti hiukan enemman kuin softailin kaynnistys... Mutta kylla sitten ajossa huomasi etta parinsadan kilometrin kohdalla sita jo kummasti kaipaa semmoisia asioita kuin takajousitus, pehmustettu penkki ja mita lie nykyajan kotkotusia.... Hymyssasuin odotan kesaa, siihen asti kurvailen hitekilla.
Vastaa Viestiin