millaiset ajo hanskat olis hyvät?
millaiset ajo hanskat olis hyvät?
vinkkiä hyvistä hanskoista
paikallisesta liikkeestä löytyy vain neon värisiä ja kyykky hemmoille suunnattuja lapasia. jos jostain sais vaikka tilattua
onko se hdcf sade puku hyvä? kokemuksia? onko niiden koossa otettu ajo kamppeet huomioon vai pitääkö ostaa pari pykälää isommat?
paikallisesta liikkeestä löytyy vain neon värisiä ja kyykky hemmoille suunnattuja lapasia. jos jostain sais vaikka tilattua
onko se hdcf sade puku hyvä? kokemuksia? onko niiden koossa otettu ajo kamppeet huomioon vai pitääkö ostaa pari pykälää isommat?
tarvitset useita
Unohda paikallinen ja siirry kunnon puotiin. Tarvitset useammat hanskat. Yhdet erittäin lämpimät (thinsulate) pitkällä varrella ja toiset ohuet vuorettomat vain hellekäyttöön. Näiden lisäksi tarviset sadehanskat. Joko sellaiset mitkä menevät näitten päälle tai lämpövuorelliset kumihanskat. Siis sellaiset lipsumattomat lypsyhanskat. Muista, että sateella on yleensä myös erittäin kylmä. Ja sitten sellaisia "vettä pitäviä ja sadetta kestäviä" nahkahanskoja EI OLE KEKSITTY vaikka kauppias mitä väittää!!!
Klubin sadepuku on muistaakseni tarkoitettu hoikahkoille (?) hepuille. Krääskauppias kertoo tarkemmin, ota häneen yhteyttä. Sadepuvussa on kaksi tärkeää ominaisuutta: sen tulee pitää vettä ja se pitää olla helposti puettavissa päälle, niin että sen viitsii myös pukea. Malleja on runsaasti haalarista kaksiosaisiin. Ja taas: vettä pitävää (goretex tms) ajopukua EI OLE KEKSITTY vaikka kauppias mitä väittää.
Ja kokemus opettaa jatkossa mikä toimii ja mikä ei.
Klubin sadepuku on muistaakseni tarkoitettu hoikahkoille (?) hepuille. Krääskauppias kertoo tarkemmin, ota häneen yhteyttä. Sadepuvussa on kaksi tärkeää ominaisuutta: sen tulee pitää vettä ja se pitää olla helposti puettavissa päälle, niin että sen viitsii myös pukea. Malleja on runsaasti haalarista kaksiosaisiin. Ja taas: vettä pitävää (goretex tms) ajopukua EI OLE KEKSITTY vaikka kauppias mitä väittää.
Re: tarvitset useita
Itsellä on danen valmistava gore-tex puku josta ei ole koskaan tullut vesi läpi. Joskus kun ajoin jyväskylästä kemin maalle kaatosateessa, perillä saapuessa tuntui että persus olisi hieman kostea, mutta kyseinen ilmiö tulee siitä kun vesi hikoilee puvusta läpi. Minä ainakin suosittelen lämpimästi gore pukua kyllä ne vettä pitää, ja jos sen vielä pesee lähes joka käyttökerran jälkeen pysyy gore kuidut auki jolloin puku hengittää eikä tunnu helteellä muovipussilta.Ilkimys kirjoitti:Ja taas: vettä pitävää (goretex tms) ajopukua EI OLE KEKSITTY vaikka kauppias mitä väittää.
Yokon valmistamat gore hanskatkin on ollu jo lähes 10 vuotta ja niistä on jo menny saumat rikki, mutta kun gore kuitu on välissä ehjä ei ole vieläkään tullut vesi läpi.
Just niinku mä sanoin
mikira
Ite ajoin viikon yhteen putkeen vesisateessa nahkapuvussa ja sen päällä "kuminen" sadehaalari eikä suotanut, eikä vuotanut eikä kostunut eikä..... Siis äijä ja puku TÄYSIN KUIVA
Mulla on on ollut useita ja on nytkin GoreTex pukuja. Ne toimivat lyhyillä reissuilla ja pienissä sateissa. Pitemmälle eli useamman päivän reissulle niitä ei voi edes kuvitellakaan jos haluaa säilyä kuivana.
Ja kaiken lisäksi mulle on noita vuosia kertynyt sen verran ettei enää ole mitään väliä miltä näyttää eli ei ole siitä kiinni! Pääasia että pelittää
Tämä on juuri se koominen juttu! Mitä väliä sillä on miten se vesi päsee persuuksiin hikoamalla tai vuotamalla. Märkä mikä märkä!ajoin jyväskylästä kemin maalle kaatosateessa, perillä saapuessa tuntui että persus olisi hieman kostea, mutta kyseinen ilmiö tulee siitä kun vesi hikoilee puvusta läpi.
Ite ajoin viikon yhteen putkeen vesisateessa nahkapuvussa ja sen päällä "kuminen" sadehaalari eikä suotanut, eikä vuotanut eikä kostunut eikä..... Siis äijä ja puku TÄYSIN KUIVA
Mulla on on ollut useita ja on nytkin GoreTex pukuja. Ne toimivat lyhyillä reissuilla ja pienissä sateissa. Pitemmälle eli useamman päivän reissulle niitä ei voi edes kuvitellakaan jos haluaa säilyä kuivana.
Ja kaiken lisäksi mulle on noita vuosia kertynyt sen verran ettei enää ole mitään väliä miltä näyttää eli ei ole siitä kiinni! Pääasia että pelittää
-
Itsellä on kesäkäyttöön mainiosti soveltuvat pitkävartiset nahkahanskat. En nyt muista merkkiä, mutta esim. Joensuussa Jokikone myy kyseisiä haskoja. Naisille sekä miehille käypäset...
....eikä ko. hanskoissa lue neonväreillä, hevosenkokoisilla kirjaimilla Yamaha tmv...
...itsekin pitäisi hankkia kunnon sadekelin hanskat... tällä hetkellä nahkahanskojen päälle vedettävät jättikokoiset "tiskihanskat"!!
....eikä ko. hanskoissa lue neonväreillä, hevosenkokoisilla kirjaimilla Yamaha tmv...
...itsekin pitäisi hankkia kunnon sadekelin hanskat... tällä hetkellä nahkahanskojen päälle vedettävät jättikokoiset "tiskihanskat"!!
Ruotsin superrallysta 98 ostin nipun ruotsin armeijan hanskoja, jotka on tehty ammuntaa varten. a 25 kurnua. Kesän lämpösillä keleillä käytän niitä sellaisenaan ja kylmien säiden tultua olen laittanut villasormikkaat. Ei oo tullu kylmä. Kovalla sateella tosin joutuu vetämään sadehanskat päälle. Tälle kesälle joutuu vissiin ottamaan uuden parin käyttöön. Jos joku tietää mistä niitä vois mahdollisesti vielä saada, niin moni olis kiitollinen siitä tiedosta.
evo
Neuvona sanon, että älkää ostako mitään missä lukee MP-ASU ja water proof... meinaten ainut pruuffi noissa varmaan on se että vettä on varusteiden sisällä varmasti jo ennen kuin alkaa sataa...
Kaksiin hanskoihin kannattaa sijoittaa ! itelleni parhaiten sopivat hanskat ovat mielestäni Scottin mustat Neopreeni/nahka räpylät... niillä on mukava ajaa kesällä ja jopa hieman viileämmässä illassa, sitten toisiksi kannattaa sijoittaa hyvällä vuorella ja veden eristyksellä varustetut, jos meinaan aikoo ajaa etappeja kelillä kuin kelillä... meinaten sateella yleensä on aina viileämpää ei tuo hyvä vuorikaan pahasta ole... Halvarssoneja ovat kehuneet... No itse kyllä etsin vielä niitä ja ajelen noilla MP-ASUILLA
...paras ratkaisu oli kaverillani vuotaviin hanskoihin veti hanskojen sisään kirurgin hanskat, lopputuloksena kädet olivat yhtämärät hiestä, kuin hanskat vedestä ja taas paleli
- j o n i -
Kaksiin hanskoihin kannattaa sijoittaa ! itelleni parhaiten sopivat hanskat ovat mielestäni Scottin mustat Neopreeni/nahka räpylät... niillä on mukava ajaa kesällä ja jopa hieman viileämmässä illassa, sitten toisiksi kannattaa sijoittaa hyvällä vuorella ja veden eristyksellä varustetut, jos meinaan aikoo ajaa etappeja kelillä kuin kelillä... meinaten sateella yleensä on aina viileämpää ei tuo hyvä vuorikaan pahasta ole... Halvarssoneja ovat kehuneet... No itse kyllä etsin vielä niitä ja ajelen noilla MP-ASUILLA
...paras ratkaisu oli kaverillani vuotaviin hanskoihin veti hanskojen sisään kirurgin hanskat, lopputuloksena kädet olivat yhtämärät hiestä, kuin hanskat vedestä ja taas paleli
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Niin nuo lateksihanskat kannattaa laittaa tietenkin oikeiden hanskojen päällejoka kirjoitti:
- j o n i -
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Mulla on tuollaiset ja hyvät on ollut. Jep, vesi tulee läpi mutta hanska on silti lämmin. Hihansuun resori on hyvä ja hanska istuu ainakin mun käteen mukavasti.joka kirjoitti:Neuvona sanon, että älkää ostako mitään missä lukee MP-ASU ja water proof... meinaten ainut pruuffi noissa varmaan on se että vettä on varusteiden sisällä varmasti jo ennen kuin alkaa sataa...
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.