Jännää muuten, että autopuolella ainakin jotkut konttorit ovat luopuneet vaatimuksenmukaisuustodistuksen esittämispakosta. Ovat vissiin huomanneet, että ei se paperi itse asiassa todista yhtään mitään lisää siihen, mikä liikennetietojärjestelmästä muutenkin käy ilmi...
Vaatimustenmukaisuustodistus
-
mcmies
Jardza on oikeassa, vm. -91 eteenpäin ao. paperi vaaditaan. Sitä vanhemmat tyyppihyväksytyt vehkeet menee liikennetietojärjestelmästä saatujen tietojen perusteella, eli karsastaja katsoo, että vekotin täyttää samat vaatimukset kuin maahantuojan aikanaan Suomeen tyypittämä samanlainen vekotin.
Jännää muuten, että autopuolella ainakin jotkut konttorit ovat luopuneet vaatimuksenmukaisuustodistuksen esittämispakosta. Ovat vissiin huomanneet, että ei se paperi itse asiassa todista yhtään mitään lisää siihen, mikä liikennetietojärjestelmästä muutenkin käy ilmi...

Tämähän ei mikään yllätysmcmies kirjoitti: Jännää muuten, että autopuolella ainakin jotkut konttorit ovat luopuneet vaatimuksenmukaisuustodistuksen esittämispakosta. Ovat vissiin huomanneet, että ei se paperi itse asiassa todista yhtään mitään lisää siihen, mikä liikennetietojärjestelmästä muutenkin käy ilmi...![]()
![]()
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Vaatimustenmukaisuustodistus...
Vaaditaan -91 ja uudempiin tuontipyöriin, se 100 ? EI ole mikään ehdoton hintakatto, vaan EU,n antama maksimisuositushinta k,o paperille. Suomalaiset katsastuskonttorit pyytävät k,o lapusta 100 - 150 euroon, Maahantuoja taitaa olla aika "nihkeä" paikka hankkia todistus, No olen kuullut että Brandt toimittaa sen ilman mutinoita Hondiin.
Eikä se Saksassakaan ole ilmainen, paikasta riippuen siitä pitää pulittaa 55 - 100 euroa, yleisimmin hinta on 80 ?, esim, TüV Nord myy k,o paperia nettisivunsa kautta hintaan 80 ? + postikulut, hinta on maksettava etukäteen pankkiin, ja senhän saa tietysti myös muualta kuin saksasta tuotuun ajoneuvooon.
Eikä se Saksassakaan ole ilmainen, paikasta riippuen siitä pitää pulittaa 55 - 100 euroa, yleisimmin hinta on 80 ?, esim, TüV Nord myy k,o paperia nettisivunsa kautta hintaan 80 ? + postikulut, hinta on maksettava etukäteen pankkiin, ja senhän saa tietysti myös muualta kuin saksasta tuotuun ajoneuvooon.
If it doesn´t work, chrome it !
Sumeko ja vaatimustenmukaisuustodistus
Itsellä oikein positiivinen kokemus ko. lippulapun hankinnasta Sumekolta keväältä 2004.
1995 Sportsterin kohdalla vaatimustenmukaisuustodistus vaadittiin ja Sumeko sen toimitti satasella ja pikaiseen sittenkin, alta viikossa tuli postissa.
Mikä minua asiassa jurppii on se, että Harley-Davidson tekee ainoastaan yhtä euroopan vientimallia ja sitä saa vain kaksilla kaasarin suuttimilla, toinen versio Sveitsiin/Alpeille ja toinen kaikkialle muualle.
Olkoonkin että oman noudin Tirolista vuoren kupeesta niin se on joka mutteria ja liitintä myöten identtinen kaikkien 1995 Suomeen tuotujen Sporttien kanssa, mutta niin minä nyt kuin jokainen joka minun jälkeeni 1995 Sportster meinaa tuoda joutuvat KUKIN VUOROLLAAN hankkimaan saman saatanan paperiläpyskän.
Ei taas minkään valtakunnan järkeä. Niin Breshneviläistä byrokratian kukkasta kuin olla ja saattaa, eikä mitään tekemistä liikenneturvallisuuden tai luontoystävällisyyden kanssa. Pelkkää vittuilua ja pykälänviilaajien sadismia. Onneksi Turun katsastuskonttorilla (Postin vieressä, se wanha kunnon k-asema) oli niin jumalattoman mukavat ja aisialliset vanhaisännät hommaa hoitamassa ettei hirttänyt iso pyörä kiinni ja uusintakierros ei maksanut mitään eikä tarvinnut tuoda pyörääkään uudestaan näytille, sen kun haki leiman paperiin.
Henkka
1995 Sportsterin kohdalla vaatimustenmukaisuustodistus vaadittiin ja Sumeko sen toimitti satasella ja pikaiseen sittenkin, alta viikossa tuli postissa.
Mikä minua asiassa jurppii on se, että Harley-Davidson tekee ainoastaan yhtä euroopan vientimallia ja sitä saa vain kaksilla kaasarin suuttimilla, toinen versio Sveitsiin/Alpeille ja toinen kaikkialle muualle.
Olkoonkin että oman noudin Tirolista vuoren kupeesta niin se on joka mutteria ja liitintä myöten identtinen kaikkien 1995 Suomeen tuotujen Sporttien kanssa, mutta niin minä nyt kuin jokainen joka minun jälkeeni 1995 Sportster meinaa tuoda joutuvat KUKIN VUOROLLAAN hankkimaan saman saatanan paperiläpyskän.
Ei taas minkään valtakunnan järkeä. Niin Breshneviläistä byrokratian kukkasta kuin olla ja saattaa, eikä mitään tekemistä liikenneturvallisuuden tai luontoystävällisyyden kanssa. Pelkkää vittuilua ja pykälänviilaajien sadismia. Onneksi Turun katsastuskonttorilla (Postin vieressä, se wanha kunnon k-asema) oli niin jumalattoman mukavat ja aisialliset vanhaisännät hommaa hoitamassa ettei hirttänyt iso pyörä kiinni ja uusintakierros ei maksanut mitään eikä tarvinnut tuoda pyörääkään uudestaan näytille, sen kun haki leiman paperiin.
Henkka
1995 XLH883/1206 Fat Boy Wannabe "XLHF Fatster"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä
"Live to build - build to ride"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä
"Live to build - build to ride"
Vastaavuustodistus
Lisäämpä oman kokemukseni tähän muiden joukkoon.
Itse ostin verovapaan pyöräni tanskasta, josta sain sen 1000 euroo halvemmalla kuin suomesta.
Kaikki toimi hyvin. Vastaavuustodistuksen sain alle viikossa sieltä kun lähetin sähköpostia, eikä paperi maksanut mitään. Voin suositella. Siellä ymmärtäävät mitä asiakaspalvelun pitää olla.
Itse ostin verovapaan pyöräni tanskasta, josta sain sen 1000 euroo halvemmalla kuin suomesta.
Kaikki toimi hyvin. Vastaavuustodistuksen sain alle viikossa sieltä kun lähetin sähköpostia, eikä paperi maksanut mitään. Voin suositella. Siellä ymmärtäävät mitä asiakaspalvelun pitää olla.
Yks tavallinen Pulliainen
Aina vaan samasta asiasta...
Onko tuohon vaatimustenmukaisuustodistuksen vaatimiseen tullut jotain muutoksia lähiaikoina (vai jotain huhuako vain)? Pitäisi saada katsastettua Jenkeistä tuotu -92 Fatboy ja ei viitsisi turhaan ko. paperia hommata. Ne päästö ym. tiedothan on jo valmiina siinä rungossa olevassa tarrassa...
Paperit lainaan??
Itse toin mopedini muuttotavarana ja ostin sen sumekon kautta ulkomaille joten ko. lappua ei koskaan vaadittu mutta tätä lukiessa tuli mieleen sellainen juttu että tarvitseeko sitä paperia jättää konttorille katsastuksen yhteydessä?
JOS ei niin täällähän olisi hyvä järjestää ko. läpyskälle jonkinlainen lainasysteemi?!!? Eli joka ko paperia tarvitsee voisi kysäistä onko sitä jollain ja kun niitä varmaan löytyy , eikun posti kulkemaan ja paperi lainaan....
Noh tämä nyt on tällaista teoriahöpötystä kun en edes tiedä tosiaan pitääkö se paperi jättää jonnekin..
Viisammat vastaa varmaan..
JOS ei niin täällähän olisi hyvä järjestää ko. läpyskälle jonkinlainen lainasysteemi?!!? Eli joka ko paperia tarvitsee voisi kysäistä onko sitä jollain ja kun niitä varmaan löytyy , eikun posti kulkemaan ja paperi lainaan....
Noh tämä nyt on tällaista teoriahöpötystä kun en edes tiedä tosiaan pitääkö se paperi jättää jonnekin..
Viisammat vastaa varmaan..
Re: Aina vaan samasta asiasta...
Muutto-ajoneuvossa tämä onnistuu, mutta mitenhän mahtaa olla muuten vaan tuodussa ?Jacka kirjoitti: Ne päästö ym. tiedothan on jo valmiina siinä rungossa olevassa tarrassa...
AKE:
Tämä voidaan tarkistaa erityisestä valmistenumerolla yksilöidystä tarrasta. Tällöin katsastuksessa ei tarvitse esittää muuta selvitystä ajoneuvon vaatimusten täyttymisestä, jos tarrasta ilmenee maininta FMVSS standardeista sekä EPA päästönormeista. Jos ajoneuvosta puuttuu tällainen valmistenumerolla yksilöity tarra, tulee sen tilalle hankkia katsastustoimipaikan pyynnöstä vastaava kirjallinen todistus ajoneuvon valmistajalta tai valmistajan edustajalta.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
pakko lisätä tähän että ainoa kokemukseni sumekosta oli seuraava, tarvitsin teholuvun 88 mallin 883 Sportster, joka on joku california malli, neuvottiin soittamaan sumekolle...sumekolla ilmoitettiin ettei he tiedä, mutta soittakaapa vtwincityyn, ne tietää... jaa-ah, aikamoinen maahantuoja... 
live now & pay later
1999 Buell vastaavuustodistus!
kävi hieno yllätys ku tilasin todistuksen ja kun sain kyseisen paperin käteen ni katsastuskonttorilla kaveri ei huolinu lappua kun siitä puuttu pvämäärä milloin on pyörä ensimmäisen kerran amerikassa rekisteröity! kun kuulemma normit jarruissa muuttu 4.4.1999. käski vielä mun ettiä jostai se pvämäärä! oon kokeillu parista paikkaa carfax(autoja pelkästää), goglettanu vm+vin ja täältä sivuista löyty viel yks osoite. ei mitää tuloksia anna. menen huomenna taas kysymään mitä tehdään, on tää uskomatonta! lappu makso muuten mulla 170?. alkuperäisessä rekisteriotteessa on vaa vuosi 1999 milloin on first sold.
vierivä kivi ei sammaloidu.
Re: 1999 Buell vastaavuustodistus!
sport kirjoitti: lappu makso muuten mulla 170?.
Tuo on jo aika paksua: http://www.mmaf.fi/arkisto2003.html#vtodmax100e sekä varsinkin: http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html#9948
Eikös tulkinta pitäisi silloin olla, että 00.00.1999 eli menee 1. tammikuun mukaisesti.sport kirjoitti:alkuperäisessä rekisteriotteessa on vaa vuosi 1999 milloin on first sold.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
vastaavuustodistus!
ei huolinu lappua, pitää kuulemma metsästää pvä, jos haluan pyörän katsastaa!!!!!!!!!!! varmasti tulee olemaan helppoa!
vierivä kivi ei sammaloidu.