Ekat ajelut.
Mopo on edelleen muttereina, mitä nyt koneen sain kiilloitettua ja paikalleen väännettyä viikonloppuna ja renkaat tilattua Saksasta äsken.
Molemmat kypärätkin (avo&umpi) on edelleen maalarilla niinkuin puoli pyörää ja palautuu kotiverstaalle vasta parin viikon sisään, mikä toki rajoittaa harrastusta.
Vaan niin poltti ajokuume että huitaisin pelkät ajolasit päähän, korjasin pikaisesti verstaalla talvehtineen kaverini GPZ 500:sen ja kävin sen kanssa vinguttamassa 11,000 rpm sulosäveliä pitkin Raatalan raittia... Kauhee kun tulee handut kipeäksi tuommoisesta ajoasennosta. Eikä 140 jälkeen meinannut enää henkeä saada kun "tuulilasi" heitti ajoviiman paineella päin pläsiä Vaan oli se hienoa silti talven autoilun jälkeen
Pikkumiehet (5 ja 3v) olivat jo aloittaneet mopokauden pikku krossimopollaan edellisenä päivänä ja kun tulin lenkiltä niin siellähän sitä oltiin jo kypärä päässä kyytiin tunkemassa... Ajeluttelin verstaani ahkeria pikkuapulaisia sitten vielä tuolla hiekkateillä neljääkymppiä edestakas puolen tuntia.
Eipä oo HD:n veroista kyytiä Kawalla mutta pääsinpähän ajokauden aloittamaan oman projektin viivästymisestä (lue: muistin aloittaa vasta helmikuussa) huolimatta.
Henkka
Molemmat kypärätkin (avo&umpi) on edelleen maalarilla niinkuin puoli pyörää ja palautuu kotiverstaalle vasta parin viikon sisään, mikä toki rajoittaa harrastusta.
Vaan niin poltti ajokuume että huitaisin pelkät ajolasit päähän, korjasin pikaisesti verstaalla talvehtineen kaverini GPZ 500:sen ja kävin sen kanssa vinguttamassa 11,000 rpm sulosäveliä pitkin Raatalan raittia... Kauhee kun tulee handut kipeäksi tuommoisesta ajoasennosta. Eikä 140 jälkeen meinannut enää henkeä saada kun "tuulilasi" heitti ajoviiman paineella päin pläsiä Vaan oli se hienoa silti talven autoilun jälkeen
Pikkumiehet (5 ja 3v) olivat jo aloittaneet mopokauden pikku krossimopollaan edellisenä päivänä ja kun tulin lenkiltä niin siellähän sitä oltiin jo kypärä päässä kyytiin tunkemassa... Ajeluttelin verstaani ahkeria pikkuapulaisia sitten vielä tuolla hiekkateillä neljääkymppiä edestakas puolen tuntia.
Eipä oo HD:n veroista kyytiä Kawalla mutta pääsinpähän ajokauden aloittamaan oman projektin viivästymisestä (lue: muistin aloittaa vasta helmikuussa) huolimatta.
Henkka
1995 XLH883/1206 Fat Boy Wannabe "XLHF Fatster"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä
"Live to build - build to ride"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä
"Live to build - build to ride"
No niin, nyt on savut otettu koneesta ja muutamat kilometrit ajeltu. Jännitti starttailla, kun ympärillä oli rantapallon nu***joita, jotka silmät kiiluen jo odotteli että pääsee kuittailemaan, jos mopo ei suostu talviunilta heräämään. Heräshän se rakas rosvosektori! Hyvä meininki!
Kun talvella katteli puoleksi aukaistua konetta ja paria laatikkoa irtomuttereita ja muita osia, niin kieltämättä välillä tuli epäusko, että vieläkö tuosta ajopelin saa. Nyppä ei tarvitte enää murehtia. Tänään ehtii enemmänkin kurvailemaan
Kun talvella katteli puoleksi aukaistua konetta ja paria laatikkoa irtomuttereita ja muita osia, niin kieltämättä välillä tuli epäusko, että vieläkö tuosta ajopelin saa. Nyppä ei tarvitte enää murehtia. Tänään ehtii enemmänkin kurvailemaan
Re: Ekat ajelut.
No kun tuo projekti on vielä kasausvaiheessa ( Big Block Sportti ), niin kävin hakemassa tuon Bopperin Hog Hausista ( MAINOS ) ja ajelin kotia.
Hauskaa oli, mutta pyörä on Sporttiini verrattuna nuhapumppu huolimatta 88" koneesta. Vance & Hines putkia ei saa viela 2006 malliin, joten täytynee ododella niitä ennen hengityksen preppausta.
Mitä hengityssatsia suuri yleisö suosittelee? Toimiiko SE?
Hauskaa oli, mutta pyörä on Sporttiini verrattuna nuhapumppu huolimatta 88" koneesta. Vance & Hines putkia ei saa viela 2006 malliin, joten täytynee ododella niitä ennen hengityksen preppausta.
Mitä hengityssatsia suuri yleisö suosittelee? Toimiiko SE?
Re: Ekat ajelut.
No kun tuo projekti on vielä kasausvaiheessa ( Big Block Sportti ), niin kävin hakemassa tuon Bopperin Hog Hausista ( MAINOS ) ja ajelin kotia.
Hauskaa oli, mutta pyörä on Sporttiini verrattuna nuhapumppu huolimatta 88" koneesta. Vance & Hines putkia ei saa viela 2006 malliin, joten täytynee ododella niitä ennen hengityksen preppausta.
Mitä hengityssatsia suuri yleisö suosittelee? Toimiiko SE?
Hauskaa oli, mutta pyörä on Sporttiini verrattuna nuhapumppu huolimatta 88" koneesta. Vance & Hines putkia ei saa viela 2006 malliin, joten täytynee ododella niitä ennen hengityksen preppausta.
Mitä hengityssatsia suuri yleisö suosittelee? Toimiiko SE?
On teillä savossa isot tallit . Eihän me täällä Suomen Teksasissa voida jäädä kakkoseksi, joten pakko kai ostaa jokun konkkaan menneen mattokutomon/huonekaluveistämön/konepajan tyhjä halli, niin pääsee ajamaan talvellakin . ..tai onhan täällä noita sikaloitakin...faikku66 kirjoitti:WLA:lla tallia ympäri vähän pärryyttelin.
joo-os....
ekaa ajelua tässä kovasti odottelen..... Pitkä talvi takana ja on kyllä PALJON noita perhosia masussa, kun ajatteleekin sitä ekaa käynnistystä ja pihasta "kurvailua" kohti kesäisiä teitä.....
...kaipa sitä "mahanvääntelyä" aiheuttaa sekin, kun ihka ekat ajelut motskalla suoritin viime kesänä... kuinkahan sitä osaa enää...??
toivottavasti siellä susirajan tuntumassa vain olis yhtä lämmintä ja keväistä, kuin täällä rajan takana.... ...no maanantaina se nähdään...
ekaa ajelua tässä kovasti odottelen..... Pitkä talvi takana ja on kyllä PALJON noita perhosia masussa, kun ajatteleekin sitä ekaa käynnistystä ja pihasta "kurvailua" kohti kesäisiä teitä.....
...kaipa sitä "mahanvääntelyä" aiheuttaa sekin, kun ihka ekat ajelut motskalla suoritin viime kesänä... kuinkahan sitä osaa enää...??
toivottavasti siellä susirajan tuntumassa vain olis yhtä lämmintä ja keväistä, kuin täällä rajan takana.... ...no maanantaina se nähdään...
Eka ajo viime sunnuntaina n.100m, käsittämätön rahina yms, mopo takas parkkiin ja odottamaan uutta virtaa vian etsimistä varten
Vikana sit olikin vain hieman sivuun siirtynyt öljysäiliö, joka ketjuun kiinni otti. Nyt testiä 'bout 5km eilispäivänä...
...josta sitten olikin hyvä lähteä tänään kotia kohti 140km:n päähän. Ilman ongelmia matka sujui, näytti keulan kulmat olevan kohdillaan talven muutoksista huolimatta, helppoa oli ajo. Ja kivaa. Ei olis malttanu lopettaa, mutta piti kiirehtiä saunaan eikä meillä asuva nainen ehkä ymmärtänyt olisi jos olisin päästänyt sujuvasti kaupungin ohi kohti tuntematonta... Jos sit huomenna lisää, kyytiläisen kanssa... Kovasti ainakin toivoi hän että mukaan pääsisi...
Vikana sit olikin vain hieman sivuun siirtynyt öljysäiliö, joka ketjuun kiinni otti. Nyt testiä 'bout 5km eilispäivänä...
...josta sitten olikin hyvä lähteä tänään kotia kohti 140km:n päähän. Ilman ongelmia matka sujui, näytti keulan kulmat olevan kohdillaan talven muutoksista huolimatta, helppoa oli ajo. Ja kivaa. Ei olis malttanu lopettaa, mutta piti kiirehtiä saunaan eikä meillä asuva nainen ehkä ymmärtänyt olisi jos olisin päästänyt sujuvasti kaupungin ohi kohti tuntematonta... Jos sit huomenna lisää, kyytiläisen kanssa... Kovasti ainakin toivoi hän että mukaan pääsisi...
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta!
Mulq, meikä tuli kotiin latailemaan akkua.Jasu T kirjoitti:...josta sitten olikin hyvä lähteä tänään kotia kohti 140km:n päähän. Ilman ongelmia matka sujui, näytti keulan kulmat olevan kohdillaan talven muutoksista huolimatta, helppoa oli ajo. Ja kivaa. Ei olis malttanu lopettaa, mutta piti kiirehtiä saunaan eikä meillä asuva nainen ehkä ymmärtänyt olisi jos olisin päästänyt sujuvasti kaupungin ohi kohti tuntematonta... Jos sit huomenna lisää, kyytiläisen kanssa... Kovasti ainakin toivoi hän että mukaan pääsisi...
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 22:27 09.12.2004.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
nautinto sekin
No niin, meikäläinenkin on nyt sitten kurvaillut Homosohvalla.
En olekkaan sitten vuoden -88 poliisi Electran kuminpolton jälkeen tollasella möhkäleellä ajellut. On ne saanut tohon "goose neck" runkoon tehtyä aika hyvän ajogeometrian kun ovat tehtaalla laittaneet erikoiset "keulaputket emäputken takana" T-kappaleet. Eli taipuu mutkateilläkin.
Ja vasta kaksi kertaa käynyt sitä katsastamassa (täysin alkuperäinen Ultra, mitä nyt vähän lisävaloja...) ja nyt leima paperissa.
Vasta kolmannella HDlla ajellut tänä vuonna , ai sori, yks olikin uudempi Buell. (oma Buell vielä vähän vaiheessa...)
On noi kyllä niin erilaisia pelejä kurvailla, että joka lajia vois olla yksi tallissa. Vähän oli makeeta revittää Ultran kajareista "suomi-poppia" (PeerGünt ja King of The Hill) kun cruisas paikallisen suosikkikuppilan ohi.
Buellia kokeillessa sai olla varovainen etujarrun kanssa, ja pitäis miettiä pitemmän reissun tekemistä tolla "ympärinakkikioskipyörällä", kun se on niin pieni ja puuduttava.
Vaan Ultrassa puutuu pe**e kun on liikaa pehmustettu sohva, Buellissa taan ranteet kovilla kun koko ajan joutuu jarruttelemaan ja on se tanakka etunoja jo valmiiksi.
Ei muuta kun mukavia maisemia pyörän selässä itse kullekkin.
P.S.
Mitä hittoa teen tähän aikaan koneen ääressä? No olen just lähdössä Ulmiin (Saksa) Technorama swappiin.
En olekkaan sitten vuoden -88 poliisi Electran kuminpolton jälkeen tollasella möhkäleellä ajellut. On ne saanut tohon "goose neck" runkoon tehtyä aika hyvän ajogeometrian kun ovat tehtaalla laittaneet erikoiset "keulaputket emäputken takana" T-kappaleet. Eli taipuu mutkateilläkin.
Ja vasta kaksi kertaa käynyt sitä katsastamassa (täysin alkuperäinen Ultra, mitä nyt vähän lisävaloja...) ja nyt leima paperissa.
Vasta kolmannella HDlla ajellut tänä vuonna , ai sori, yks olikin uudempi Buell. (oma Buell vielä vähän vaiheessa...)
On noi kyllä niin erilaisia pelejä kurvailla, että joka lajia vois olla yksi tallissa. Vähän oli makeeta revittää Ultran kajareista "suomi-poppia" (PeerGünt ja King of The Hill) kun cruisas paikallisen suosikkikuppilan ohi.
Buellia kokeillessa sai olla varovainen etujarrun kanssa, ja pitäis miettiä pitemmän reissun tekemistä tolla "ympärinakkikioskipyörällä", kun se on niin pieni ja puuduttava.
Vaan Ultrassa puutuu pe**e kun on liikaa pehmustettu sohva, Buellissa taan ranteet kovilla kun koko ajan joutuu jarruttelemaan ja on se tanakka etunoja jo valmiiksi.
Ei muuta kun mukavia maisemia pyörän selässä itse kullekkin.
P.S.
Mitä hittoa teen tähän aikaan koneen ääressä? No olen just lähdössä Ulmiin (Saksa) Technorama swappiin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Vapun aaton aattona ekojen savujen jälkeen nukkumaan ja aattona paukuttamaan. Eilen sain sisäänajot ajettua ja pääsi leväyttämään läpän auki. Ei ihan hukkaan tainnut mennä kansien "siistiminen", ei juuri kainostele. Saas nähdä miten pitkään venttiilikoneisto pysyy läjässä, keinuvivut ja ohjurit kyllä olisi remontin tarpeessa.