-89 Evo BT pätkii...
-89 Evo BT pätkii...
Eli lähtee konstailemalla käyntiin ja sen jälkeen kun vääntää kaasua niin alkaa kuulostamaan ykspyttyseltä eli röpöttää tai pikemminkin pätkii. Voisko olla ettei ole tarpeeksi sytytysennakkoa vai onko vika mahdollisesti puolassa tms?
Se on siinä!
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
tarvii lisää tietoa
onko kärjetön järjestelmä?
käykö koko ajan vain toisella pytyllä sillä samalla?
jos normaalit sytkät ja käy vain toisella helppo tapa testata puola on vaihtaa tulpanjohdot keskenään ja käymään, jos vika siirtyy toiseen pyttyyn on puola rikki!
jos ei auta puhdista kaasari
jos ei auta anna lisää tietoa
onko kärjetön järjestelmä?
käykö koko ajan vain toisella pytyllä sillä samalla?
jos normaalit sytkät ja käy vain toisella helppo tapa testata puola on vaihtaa tulpanjohdot keskenään ja käymään, jos vika siirtyy toiseen pyttyyn on puola rikki!
jos ei auta puhdista kaasari
jos ei auta anna lisää tietoa
Puola - tulpanjohdot - tulpat.
Siinä melkein mahdolliset vianaiheuttajat mikäli ennen vian esiintymistä ei ole mitään ihmeempää ropattu.
Jos moottorille/sytytykselle on tehty jotain niin kuulostaisi äkkiseltään 180 astetta pielessä olevalta sytkältä. Sytkä kun pyörii kerran siinä missä kampura kaksi... Ja jos kyseessä on singlefire niin kokeile vaihtaa tulpanjohdot päittäin puolan päässä. Ei olisi ensimmäinen single missä on vahingossa laitettu tulpanjohdot väärinpäin...
Siinä melkein mahdolliset vianaiheuttajat mikäli ennen vian esiintymistä ei ole mitään ihmeempää ropattu.
Jos moottorille/sytytykselle on tehty jotain niin kuulostaisi äkkiseltään 180 astetta pielessä olevalta sytkältä. Sytkä kun pyörii kerran siinä missä kampura kaksi... Ja jos kyseessä on singlefire niin kokeile vaihtaa tulpanjohdot päittäin puolan päässä. Ei olisi ensimmäinen single missä on vahingossa laitettu tulpanjohdot väärinpäin...
Eli sytkät puolat yms. on orkkista, sytkää ei pidelty, tulpat vaihdettu->ei vaikutusta. Kaasari on läppäkeihin ja juuri puhdistettu, välialueen suuttimen vaihdoin suuremmaksi. Suuttimien koot 165/70 ja hyvin on toiminu kunnes yhtäkkiä alkoi pätkiminen. Voiko se alipainesäädin vaikuttaa kuinka paljon. Eli jos nyppää sen säätimen piuhat irti niin mitä tapahtuu? No seuraavaksi pitää vaan lähtee järjestyksessä käymään läpi noita em. asioita.
Se on siinä!
Tiedän tapauksen jossa akkukaapeli oli miltei irtipoikki,välillä lähti hyvin käymään mutta ajossa rupesi sitten röpeltämään ja käymään ontuen jne.Sitten aina ei edes saanut kapinetta käyntiin,apuvirtaa tosin annettiin kuulemma aina suoraan startin päähän eikä akulle,jolloin ei heti huomattu miltei poikki ollutta akkukaapelia...
Eli en silti laskisi akkukaapelivikaa(kaan) pois laskuista,on nää niin ihme vehkeitä...
Eli en silti laskisi akkukaapelivikaa(kaan) pois laskuista,on nää niin ihme vehkeitä...
Ei oo ainakaa vielä missää vaiheessa huonosti pyörittäny starttia eli huono käynnistyvyys ei oo siitä kiinni. Kipinäkin näyttää olevan ihan ok noin silmämääräsesti.
Se on vaan ihmeellistä, et ku koneen saa kovemmille kierroksille niin silloon kiihtyy ja pelittää ihan normaalisti, mutta kun yrittää ajaa tasaisella nopeudella niin alkaa nykiminen/pätkiminen.
Voisko olla että ei oo tarpeeks sytytysennakkoo, kun tyhjäkäynniltä vääntää kaasua niin pätkii ja sit ku vääntää hanan pohjaan niin sit käy kunnolla.
Se on vaan ihmeellistä, et ku koneen saa kovemmille kierroksille niin silloon kiihtyy ja pelittää ihan normaalisti, mutta kun yrittää ajaa tasaisella nopeudella niin alkaa nykiminen/pätkiminen.
Voisko olla että ei oo tarpeeks sytytysennakkoo, kun tyhjäkäynniltä vääntää kaasua niin pätkii ja sit ku vääntää hanan pohjaan niin sit käy kunnolla.
Se on siinä!
Tarkista maadoitus johdot volttimittarilla. Virta päälle ja toinen piuha runkoon ja toinen maajodon liittimeen, jos näyttää yli n. 0,5 volttia vika maadoitusessa. Testaa kaikki maadoituspiteet ja liittimet.
Vika voi olla myös latauksessa. Mittaa lataus tyhjäkäynnillä akun navoista. Kärjetön systeemi tarkka jännitteestä, jos jännite alle 12V voi aiheuttaa sytytyksen katkomista. Akusta voi olla 1 kenno pimeä, jolloin startti toimii mutta virta ei tahdo riittää kipinään. Mittaa akun jännite ilman kuormaa, jos alle 12,5V testauta akku akkuliikkeessä.
Toivottavasti näistä vinkeistä on apua!
Vika voi olla myös latauksessa. Mittaa lataus tyhjäkäynnillä akun navoista. Kärjetön systeemi tarkka jännitteestä, jos jännite alle 12V voi aiheuttaa sytytyksen katkomista. Akusta voi olla 1 kenno pimeä, jolloin startti toimii mutta virta ei tahdo riittää kipinään. Mittaa akun jännite ilman kuormaa, jos alle 12,5V testauta akku akkuliikkeessä.
Toivottavasti näistä vinkeistä on apua!