lataus onkelmaa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jori
Viestit: 112
Liittynyt: 17:04 06.03.2006.

lataus onkelmaa

Viesti Kirjoittaja jori »

kesäloma kun alko niin rautis sylkäs ensin oilit pihalle ja kun sen sai korjattua nii laturi meni myös kesälomalle...eli kysymys kuuluu että minkä verran pitää tulla ohmeja tasavirta laturin napojen välistä ja kuinka saan mitattua elektronisen säätimen?....laturi ja säädin on kustom chromen tavaraa...


kiitos jo etukäteen
pannu51
Viestit: 72
Liittynyt: 14:34 18.07.2002.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pannu51 »

Eipä niistä tasavirtalaturin navoista oikeen ohmimittarilla mitään näe. Jos ottat plus-hiilen pois niin voisit mitata kenttäkäämin joka taitaa 12V laturissa olla jotain 10 ohmin luokkaa.
Helpoimmalla testaat sen laturin, jos se on vielä kiinni pyörässä, kun kytket F-navan runkoo ja pistät pyörän käyntiin. A-navasta pitäisi olla useita kymmeniä voltteja. Ennen testiä muista irrottaa kaikki muut sähkölaitteet siitä laturista ettet käräytä niitä.

Säätimen testaaminen ei olekkaan niin yksinkertainen homma että osaisin se sanoiksi pukea.
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kyllä se oikeastaan tuossa Pannu51:n ohjeessa jo tuli, elektronista säädintä ei pysty irtonaisena mittaamalla toteamaan ehjäksi...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
jori
Viestit: 112
Liittynyt: 17:04 06.03.2006.

Viesti Kirjoittaja jori »

eli pitääko laturista ottaa kaik johdot irti?...mitenkäs heräte vai tuleekos se siitä f-navasta?...on jäänyt ammattikoulussa nuo tasavirta vehkeet hieman hunningolle ku ei muista mitään toiminnasta :oops: ....kiitos ohjeista!
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Älä unohda polarisointia!
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

molemmat ruskea ja vihreä laturista irti ja F-navasta (laturin) erillinen johto maihin kone käyntiin ja mittaamaan yleismittarilla A-navasta (laturin) .... 2500 rpm ja ulostulo tarvis olla 15V huiteilla.
Vaihda mittari virran mittaus asentoon ja tarkista että kestää ainakin 15A
Voi kokeilla myös antaako virtaa jos kytket A-navasta virtamittarin akkuun + napaan, siis toinen johto laturin A-napaan ja toinen johto akun + napaan.
( huom vain kokeilla) 2000-3000 rpm ja 10A pitäs ehyestä laturista tulla.
Pitkään ei kannata virtaa mitata koska tuolla konstilla laturi sulattaa itse itsensä... :? Muista ottaa mittari pois virtamittaus asennosta ennen uusia mittauksia
:oops:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
jori
Viestit: 112
Liittynyt: 17:04 06.03.2006.

Viesti Kirjoittaja jori »

mittausta kokeiltu...ei mitään voltteja...mutta syy selvisi sitten eli laturin ankkuri oli oikosessa :(...no nyt taisi jäädä juhannus ajelut ensvuoteen..alko nimittäin rassaaminen hell´tees janottaa sillälailla :wink: ...
isot kiitokset taitajille!!!...ja hyvät jussit tietyst!!

ajellaan selvinpäin ja kävellään kännissä!
Vastaa Viestiin