Kuivan kytkimen meteli

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Harska

Kuivan kytkimen meteli

Viesti Kirjoittaja Harska »

Millä mä saan tötteröShovelin kytkimen hiljaseksi? Pyörään on vaihdettu enskaketju remmiksi ja kytkin ei siten ui enää öljyssä. Mulla on ollut kahdenlaisia kytkinlevyjä ja kaikki pitää järjetöntä meteliä (kahinaa), kun kytkin on pohjassa. Millä kikalla äänet sää pois/pienemmäksi? Onks jotain spesiaalilevyjä?
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Onko sulla avobeltti vai suljettu systeemi? Huomasin saman omassa pannussa kun vaihdoin avoremmiin, äänet lisääntyi selvästi, vaikka kytkin on sama, koppa ympäriilä vaimentaa yllättävän paljon. Toisaalta äänistä on hyötyäkin, kuulee selvästi milloin on vaihde vapaalla. Auttaa kummasti jalkakytkimen kanssa puljaamista 8)

Kuuluu siis asiaan, ja kuulemma nuo erikoiskytkimet, kuten BDL ym. on vielä äänekkäämpiä. En tiedä, mutta näin olen kuullut kerrottavan.
57pannu
Viesti:

Re: Kuivan kytkimen meteli

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Harska kirjoitti:Millä mä saan tötteröShovelin kytkimen hiljaseksi? Pyörään on vaihdettu enskaketju remmiksi ja kytkin ei siten ui enää öljyssä. Mulla on ollut kahdenlaisia kytkinlevyjä ja kaikki pitää järjetöntä meteliä (kahinaa), kun kytkin on pohjassa. Millä kikalla äänet sää pois/pienemmäksi? Onks jotain spesiaalilevyjä?
Anna äänen kuulua, se kuuluu asiaan. Mulla on pannu ulvonut kohta 20 vuotta. Missä ääntä, siellä voimaa.

Enemmäkin taitaa olla ongelmana kytkimen irroitus, kun sinne massa ja metallilevyjen väliin menee aina jotain p**kaa. Sitten lopulta kun levyt menee tosi likaiseksi, niitä olen puhdistellut moottorinpesu aineella. Ja taas laulaa. Milloin levyt on likaiset. Kytkimen ottaessa kiinni kuuluu sellainen ihana jurahdus ja kytkimestä tulee kisakytkin, on vain kaksi asentoa, eipä juuri luista.

-hanski-
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
kimmos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Kuivakytkimestä kuuluu kuivakytkimen ääni. :twisted:
Käyppä huviksesi kuulostelemassa jotain Ducatia tai RR-kisapyörää. Kyllä meinaan mekkalaa riittää, vaikka esim. Ducateissa kytkin on kopan alla.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
mr.pannu

kytkimen meteli

Viesti Kirjoittaja mr.pannu »

kuivan kytkimen ääniä voi pienentää käyttämällä sellaisia metallisia välilevyjä jossa on kuula+jousi ( 6 kpl ) painamassa levyä rumpuun, niin se ei pääse vapaana niin heilumaan ja pitämään ääntä.
kai oli kyseessä 4v lootan kytkin ?
Vastaa Viestiin