Laatikko vuotaa öljyä
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Laatikko vuotaa öljyä
4-vaihteinen aski vuotaa öljyä jostain kytkimen takaa, ilmeisesti pääakselin stefa alkaa olla finaalissa? Nyt on mitä vuotaa, kun juuri vaihdoin uudet öjyt lootaan...
Katselin manuaalista että stefan vaihto ei olisi kovin vaikea homma, joskin työläs, mutta homma vaatii oman ulosvetäjän.
Sattuisiko kenelläkään pääkaupunkiseudulla olemaan sopivaa ulosvetäjää lainaksi, sopivaa korvausta vastaan luonnollisesti? Ja hyvät vinkit homman tekemiseen kelpaa kanssa.
Vastata voi joko s-postiin tai privana tai tähän ketjuun. Kiittäen jo etukäteen.
Katselin manuaalista että stefan vaihto ei olisi kovin vaikea homma, joskin työläs, mutta homma vaatii oman ulosvetäjän.
Sattuisiko kenelläkään pääkaupunkiseudulla olemaan sopivaa ulosvetäjää lainaksi, sopivaa korvausta vastaan luonnollisesti? Ja hyvät vinkit homman tekemiseen kelpaa kanssa.
Vastata voi joko s-postiin tai privana tai tähän ketjuun. Kiittäen jo etukäteen.
Ei siinä mitään ulosvetäjää tarvita, poraat stefaan pienen reiän johon kiinnität harvakierteisen puuruuvin josta sitten kiskaiset liukuvasaralla stefan irti. Uusi kiinni sopivalla holkilla naputtelemalla - that's it.
Tosin saat vaihdella niitä stefoja sitten viikottain jos pääakseli on vähänkään kiero tai kulunut tai jotain muuta... Montaa tukilaakeritonta nelilovista en ole nähnyt joka ei roiskisi takavanteelle öljyä.
Tosin saat vaihdella niitä stefoja sitten viikottain jos pääakseli on vähänkään kiero tai kulunut tai jotain muuta... Montaa tukilaakeritonta nelilovista en ole nähnyt joka ei roiskisi takavanteelle öljyä.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Laita samalla Red Linen öljyt lootaan. Itse vaihdoin laatikon öljyt toissailtana ja eilen ajelin helteessä työmatkat (450 km ympäri itä-suomea) ja laatikko ei vuotanutkaan. Red Line kai "turvottaa" stefan. Samalla pykälien päälle paukuttaminen muuttui jonkun verran pehmeämmäksi.
A Member of Anti-Evolution Revolution!
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Vien koko lootan Mannelle, loppuivat itseltä työkalut kesken ja rattaan edessä oleva mutteri jäi irrottamatta Näyttääpä olevan myös melko murjottu tuo nykyinen mutsku, varmaan joskus on purettu vasaraa ja tuurnaa käyttäen...?
Loota on jo auton takapaksissa, toivottavasti saa vielä tänä kesänä ajoon...
Öljyistä vielä, että vaihdoin kanssa öljyt lootaan viime viikolla, Kendallit, ja ainakin toiminta parani oleellisesti. Samalla alkoi tuo vuoto, tai siis lisääntyi, mutta johtuu todennäköisesti siitä, että nyt lootassa on öljyä. Se mitä sieltä ulos laskin näytti lähinnä kuravedeltä ja sitäkin oli aika vähän...
Loota on jo auton takapaksissa, toivottavasti saa vielä tänä kesänä ajoon...
Öljyistä vielä, että vaihdoin kanssa öljyt lootaan viime viikolla, Kendallit, ja ainakin toiminta parani oleellisesti. Samalla alkoi tuo vuoto, tai siis lisääntyi, mutta johtuu todennäköisesti siitä, että nyt lootassa on öljyä. Se mitä sieltä ulos laskin näytti lähinnä kuravedeltä ja sitäkin oli aika vähän...
Vanhaan tukilaakerittomaan laatikkoon ei pysty asentamaan uudemman mallin tukilaakeria koska laatikon kuoressa ei ole sille kiinnityspaikkaa. Muutenkin lootat eroavat toisistaan esim. pääakselin pituudessa.
Helpoin tapa laittaa vanhaan lootaa tukilaakeri on vaihtaa koko vaihteisto uudemman malliseen.
Helpoin tapa laittaa vanhaan lootaa tukilaakeri on vaihtaa koko vaihteisto uudemman malliseen.
- wild glide
- Viestit: 35
- Liittynyt: 18:54 18.03.2005.
- Paikkakunta: Kristiansund. Norge
No niin.. nyt alkoi meikänkin aski vuotamaan wide glide -97. Eilen sain uuden kaasasrin säädettyä ja kerkesin jo naatiskella muutaman tunnin huolettomasta ajosta, mutta sit rupes öljyt roiskumaan askista Eikös tälläinen 5 lovinen aski kestä pitempään kuin 35000km? Olisko asialla vaikutusta kun on ponit lisääntynyt mopossa?? Ennen kaasarin vaihtoa oli 75 kopukkaa takafillarilla..
- wild glide
- Viestit: 35
- Liittynyt: 18:54 18.03.2005.
- Paikkakunta: Kristiansund. Norge
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Joo, kannattaa rauhottua ennen isompia operaatioita, ettei pikaistuksissaan tee mitään hölmöä
Oman lootan hain tänään Mannelta, vielä en kerinnyt laittamaan kiinni, mutta ainakaan sieltä ei enää valu öljyä akselin juuresta kuten ennen remppaa. Ja nopeaa toimintaa, juuri ennen Jussia vein ja nyt jo valmis
Katsotaan kauanko korjaus kestää, kuulemma näistä wanhoista laatikoista on vaikeaa tehdä tiivistä kovin pitkäksi aikaa, johtuen mm. tukilaakerin puutteesta. Rakenne elää sen verran että pikkuhiljaa öljy löytää tiensä pihalle...
Edittiä: Nyt on jo kilsoja sen verran takana, että voin sanoa korjauksen kannattaneen Ei vuoda loota enää, uudet tiivisteet ja supermutteri hoiti homman kotiin, jee...
Oman lootan hain tänään Mannelta, vielä en kerinnyt laittamaan kiinni, mutta ainakaan sieltä ei enää valu öljyä akselin juuresta kuten ennen remppaa. Ja nopeaa toimintaa, juuri ennen Jussia vein ja nyt jo valmis
Katsotaan kauanko korjaus kestää, kuulemma näistä wanhoista laatikoista on vaikeaa tehdä tiivistä kovin pitkäksi aikaa, johtuen mm. tukilaakerin puutteesta. Rakenne elää sen verran että pikkuhiljaa öljy löytää tiensä pihalle...
Edittiä: Nyt on jo kilsoja sen verran takana, että voin sanoa korjauksen kannattaneen Ei vuoda loota enää, uudet tiivisteet ja supermutteri hoiti homman kotiin, jee...
Viimeksi muokannut Don Quijote, 00:59 03.07.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- wild glide
- Viestit: 35
- Liittynyt: 18:54 18.03.2005.
- Paikkakunta: Kristiansund. Norge