S&S kulutus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
wild glide
Viestit: 35
Liittynyt: 18:54 18.03.2005.
Paikkakunta: Kristiansund. Norge

S&S kulutus

Viesti Kirjoittaja wild glide »

Tulipa eilen asennettua uusi S&S E-B kitti mun -97 wide glideen ja kulutus nousi aivan perkeleesti :evil: Pyörässä on korkeepaine männät, toiset nokat sekä hookkerin H- fload tuplaputket. Ennen meni noin 5-6L / 100 km
ja nyt kun mamman kanssa kakspäällä röpöteltiin niin matka-ajossa n.7.5L ja kylällä pyörimisessä meni huimat 11L 8O Säädin seokset mukana tulleen ohjeen mukaan.
Muuten mopo muutui ihan toiseksi.. ei nykimisiä ja kylmänäkin pelittää loistavasti :P Nyt herra H sekä muut kertomaan mikä on normaali kulutus kys. virityksellä
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kyllä normaali 1340cc koneella varustettu pyörä pitäisi mennä melkein samoilla kulutuksilla kuin alkuperäiselläkin kaasarilla.

S&S vaan on vissiin vähän kinkkinen säätää, siitä saa helposti sellaisen että kaikilla kierrosalueilla on tarpeeksi bensaa mutta sitten joillain on ihan liikaa.

Sössön säätämiseen en ole itse pahemmin paneutunut, ainoastaan kiihdytyspumpun toimintaa on tullut ihmeteltyä. Evossa se kannattaa säätää niin, että ruuvaat sitä säätöruuvia niin että pumpun mäntä ei liiku ollenkaan. Siitä sitten varttikierros auki niin on hyvä. Jos säätää sössön oman ohjeen mukaan, menee jokaisella kaasukahvan liikkeellä äyskärillinen bensaa imusarjaan.

PimpGlideen tuli asennettua Mikuni HSR42, laitoin sen käytännössä suoraan paketista kiinni pyörään, katsoin vaan että kiinni olevat suuttimet olivat paperilla omaan konekombinaatioon sopivat. Tietysti normaalit tyhjäkäyntiseoksen säädöt ja vähän kiihdytyspumpun rukkailua mutta suuttimet ja neulat jäi tehdasasetuksiin. Ja ainakin tähän asti on pelittänyt loistavasti, kulutus pyörii painavalla pyörällä siinä 5-6 litran välillä.
Jugi
Viestit: 482
Liittynyt: 13:06 02.05.2002.

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Sepi kiteytti tuolla toisessa ketjussa aika hyvin sössön säätämisen

http://www.hdcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=9119

Itse säädin kiihdytyspumpun niin, että otin putsarin pois ja katsoin millon alkaa tulla kakkua kun kaasua kääntää. Ihan pientä hienosäätöä piti vielä tehdä koeajolenkillä, mutta aika lähelle meni tuolla silmämääräisellä säädöllä. Ei ollu välttämättä kaikkien oppien mukainen säätö, mutta lopputulos on toimiva.
pahapekka
Viestit: 89
Liittynyt: 23:55 07.03.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pahapekka »

Itse vaihdoin läppäkeihinin s&s kaasariin. Sain aivan uuden,paljon paremman väännön,ala,. Kulutus alle 110km/h on noin hippisen vajaa 6l.
Mutta kun mennään lujaa 120 ja yli pomppaa tuonne 8 l paikkeille. Olisiko pääsuutin sittenkin iso. Evo 89 malli suuttimet 68 ja 295.
Avatar
57pannu
Viestit: 279
Liittynyt: 16:53 25.12.2003.
Paikkakunta: Takametsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

pahapekka kirjoitti:Itse vaihdoin läppäkeihinin s&s kaasariin. Sain aivan uuden,paljon paremman väännön,ala,. Kulutus alle 110km/h on noin hippisen vajaa 6l.
Mutta kun mennään lujaa 120 ja yli pomppaa tuonne 8 l paikkeille. Olisiko pääsuutin sittenkin iso. Evo 89 malli suuttimet 68 ja 295.
S&S säätäminen on vaikeaa, kokemusta on B ja E mallista. Pannussa oli aikoinaan B malli, siinä istuin muutaman illan tuijottaen kaasaria, milloin ei lähtenyt käyntiin tai jos polettua tulille pakooi ja ryski. Mutta joskus sokeakin jyvä kanan löytää, ja kaasari pelasi.

Nuo pahapekan suuttimet on varmaan aika lähellä, mulla taitaa olla samat ja eipä juuri ilman putsaria ja Super trapit. Hyvin käy ja lähtee käyntiin, rikastimen saa heti pudottaa pois, polttaa tosi hyvin, eipä juuri pakoputken sisäpuolesta nokea löydy. Käy aavistuksen liian rikaalla, niin pitääkin. Rauhallisessa matka-ajossa Heritage kuluttaa, mies ja pakaasit, n 4,5 l/100 km ... 5.0 km/ 100 km. Sitten kun vähän komentaa, n 6 l/100 km. Niin ja paras tulee nyt, S&S on siitä hyvä kaasari että voi " venyttää", sillä saa koneen rullaamaan. Eli jos nopeus on esim n 100 km/h ja kaasua vaan pikkuhiljaa vähemmäksi ja nopeus ei laske samassa suhteessa.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100
Avatar
wild glide
Viestit: 35
Liittynyt: 18:54 18.03.2005.
Paikkakunta: Kristiansund. Norge

Viesti Kirjoittaja wild glide »

Nyt on kiihdytspumppu liki kiinni ja ei vaan taho oikein pienentyä kulutus..
Nyt en muista mitä suuttimia siinä on kiinni.. täytyy kattoa huomenna. Ei tässä oikein pääse kunnolla mittailemaan kulutusta kun asuu pienellä saarella, mutta täytyy vaan koitella säädellä ja tehä jotain retkiä mantereelle lähipäivinä.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Arvailujen lisäksi kannattaa myös lukea S&S:n oma asennusohje Super E:lle:

www.sscycle.com/modules/instruction/uploads/51-1012.pdf

Siellä sivulla 23 ehdotetaan vakio evon suuttimiksi .028-.031 välialue ja .066-.074 pääsuutin.
ph
Viestit: 16
Liittynyt: 19:43 28.12.2004.

Viesti Kirjoittaja ph »

57pannu kirjoitti: S&S säätäminen on vaikeaa, kokemusta on B ja E mallista. Pannussa oli aikoinaan B malli, siinä istuin muutaman illan tuijottaen kaasaria, milloin ei lähtenyt käyntiin tai jos polettua tulille pakooi ja ryski. Mutta joskus sokeakin jyvä kanan löytää, ja kaasari pelasi.
Sössön säätäminen vaikeaa? Ehkä jos tarkotat säätöjen saamista "optimaaliseksi",mutta itel kokemusta myös B ja E ja mielestäni ei juuri simppelimmäksi kaasaria voi tehä...Helpot ja selkeät säädöt eikä ole kuin muutama ruuvi ja suutin mitä puljata.Toki noilla ei välttämättä saa jokaikiselle 100rpm välille optimi seoksia mutta mitä h.ton väliä sillä nyt on ainakaan jossain vanhanliiton vehkeessä?
Avatar
wild glide
Viestit: 35
Liittynyt: 18:54 18.03.2005.
Paikkakunta: Kristiansund. Norge

No niin..

Viesti Kirjoittaja wild glide »

Nyt löyty simmioiset säädöt joilla pystyn elämään.. välialue 295, pääsuutin 072 sekä kiihdytyspumppu säädetty hemulin ohjeen mukaan.. Nyt oli kulutus sekaajossa 5,75 (kaupunki sekä 90km/h matka-ajoa) Tulpatkin oli nätin väriset :D Kiitän taas kaikkia jotka ovat osallistuneet kyselyyni :) Ja eiku taas ajelemaan :D
Vastaa Viestiin