Beltti poikki p**kele!
Beltti poikki p**kele!
Jaahas mulle viikon vanhasta pyörästä beltti poikki ja sehän pitäs vaihtaa, mutta kun en ole ikuna sitä tehnyt ja tilattu ohjekirjakin tulee ensi viikolla niin kysellään täältä. Pyörä on -01 mallin Electra, mitenkä paljon joutuu purkaamaan että toi beltin vaihto onnistuu. Sinänsä outoa että 32000 ajetusta menee beltti poikki
Ei se beltin hajoaminen noilla kilsoilla välttämättä mitenkään outoa ole, ota kuitenkin huomioon kuinka painavasta pyörästä on kyse.
Electrasta joudut purkamaan ensiövedon molemmat kopat sekä tietysti kytkimen ja startin. Lisäksi pitää takasvingi pudottaa irti kiinnikkeistään että remmi saadaan pujotettua paikoilleen. Muista sitten että koko kone/vaihteistopaketti on kiinni samasta pisteestä kuin takahaarukka, eli jotain tukea koneen alle kun otat haarukan irti.
Electrasta joudut purkamaan ensiövedon molemmat kopat sekä tietysti kytkimen ja startin. Lisäksi pitää takasvingi pudottaa irti kiinnikkeistään että remmi saadaan pujotettua paikoilleen. Muista sitten että koko kone/vaihteistopaketti on kiinni samasta pisteestä kuin takahaarukka, eli jotain tukea koneen alle kun otat haarukan irti.
Morjenshemuli kirjoitti:Ei se beltin hajoaminen noilla kilsoilla välttämättä mitenkään outoa ole, ota kuitenkin huomioon kuinka painavasta pyörästä on kyse.
Electrasta joudut purkamaan ensiövedon molemmat kopat sekä tietysti kytkimen ja startin. Lisäksi pitää takasvingi pudottaa irti kiinnikkeistään että remmi saadaan pujotettua paikoilleen. Muista sitten että koko kone/vaihteistopaketti on kiinni samasta pisteestä kuin takahaarukka, eli jotain tukea koneen alle kun otat haarukan irti.
sen verran saen uutta tietoo ylläksellä ettei sitä takasvingiä tartte tiputtaa ales. Riittääpi kuha iskee svingin tapin sisään ja paenaapi käjellä hihna suojaa ales silloin jiäpi n. 8 mm rako ja siitä suapi uuven beltin ujutettua just paekalleen. Se helepottaapi kuulemma kovasti ja tieto on näkemiseen pohjautuva juttu ylläksellä.
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Aika pieni on rako mistä se beltti pitää survoa sisään jos ei ota takahaarukkaa irti. Käytä tervettä harkintaa ja jos tuntuu siltä että ei ota mennäkseen vapaaehtoisesti niin ota suosiolla svingi irti. Voihan se olla että kun löytää oikean reitin mitä pitkin remmin tuo siitä läpi niin onnistuu helpostikin, itsellä nyt oli haarukka joka tapauksessa irti viime talvena niin ei tullut perehdyttyä tähän toiseen tapaan.
Menee kuulemani mukaan suht koht heleposti mutt ahas paekka se on. Joutuupi ujuttaa just siitä kappeimasta kohasta beletissä ja sormilla suapi paenoo hihnasuojoo, mutt mahtuupi kyll kuha tekkee huolella ja hittaasti ujuttamalla.
wellu
wellu
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!
it's hard to be a Rocker and Biker and Father
Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
Irti vaan
Olen Hemulin kanssa samoilla linjoilla, että swingi kyllä kannattaa irroittaa. (Kokemusta on!) Noi Ironin linkittämät ohjeet ovat erittäin hyvät. Niitä noudattamalla onnistuu erinomaisesti.
Beltti kestää melkoista vetoa, mutta on erittäin arka poikittaiselle murjomiselle ja jyrkille mutkille. Ja sitten suoraan ja riittävän kireälle. (kts. manuaali).
Kokemusteni mukaan oikein säädetty beltti kyllä kestää vaikka kuinka pitkään ellei siihen kohdistu ulkoisia vaurioita eli kiviä väliin tms.
Niin ja pulttipyssy on sitten paikallaan niissä isoissa muttereissa! (Muista "erikätiset" kierteet)
Beltti kestää melkoista vetoa, mutta on erittäin arka poikittaiselle murjomiselle ja jyrkille mutkille. Ja sitten suoraan ja riittävän kireälle. (kts. manuaali).
Kokemusteni mukaan oikein säädetty beltti kyllä kestää vaikka kuinka pitkään ellei siihen kohdistu ulkoisia vaurioita eli kiviä väliin tms.
Niin ja pulttipyssy on sitten paikallaan niissä isoissa muttereissa! (Muista "erikätiset" kierteet)
Kai se on uskottava No perjantaina saa beltin ja pääsee kasaamaan, pyörä on melkein purettu jo. Tota ensimmäistä belttipyörää ei ilmeisesti tarvii
irroittaa jos ei aio sitä vaihtaa? Onkos näistä beltti voiteluaineista mitään hyötyä beltin keston suhteen, vai onko ne pelkästään estämään kaikennäköisiä vinkunoita? Toistaisin vielä kysymyksen tohon renkaaseen liityen, meneekö 150 Avoni Electraan heittämällä? Viisaammat antakoot vastauksia
irroittaa jos ei aio sitä vaihtaa? Onkos näistä beltti voiteluaineista mitään hyötyä beltin keston suhteen, vai onko ne pelkästään estämään kaikennäköisiä vinkunoita? Toistaisin vielä kysymyksen tohon renkaaseen liityen, meneekö 150 Avoni Electraan heittämällä? Viisaammat antakoot vastauksia
Jep huomasin ton asian, tilasin itsellenikin vähän vahvemman.
Hosted on Fotki
Pyörä on vielä aika kesken kun työt haittaa harrastus toimintaa Mutta eiköhän tossa huomenna ala tapahtua
Hosted on Fotki
Pyörä on vielä aika kesken kun työt haittaa harrastus toimintaa Mutta eiköhän tossa huomenna ala tapahtua
Niinpä niin remmi poikki !
tehdas kuulemma lupaa että uudella remmillä ajetaan 70tkm ? mene ja tiedä onkohan tämä hevosmiestentietotoimiston tietoa mutta mulla kesti 69044km.
mulla on tietoa vain viime talvena vaihdetusta ultra `00 TC stä sekä tältäpäivältä omasta FLH `02 Wessasta .
homma kulkee näin.
nosta wc ylös pura enska,toki laukku irti ja astinlauta etuvasen takaa molemmat sekä taka iskarin alakiinnike irti.
takahaarukka vasen kilpura irti ja se kumi mukava kans oikealta puolen kun löysää niin riittää ,eipähän tarvi savusuuttimia irrottaa.
kopataan takahaarukan pultti vänkärinpuolelle ulos siitä kumin tuki kilpurasta ja OHO riittävästi tilaa pujotta remmi välistä .
mulla on pakoputket,laukkuraudat kiinni ja taka rengas maassa tosin löystytettynä elikkä säädöt löysällä .
odotellessa uuta remeliä niin kokeilin että meneekö remmi läpi niin menee se ilman kyyneleitä ja koko homma isonhädän kera kesti purku 1,5h
saa nähdä huomenna kauan menee kasaukseen,ehkäpä tämän iltaiset oluet hieman hidastavat.
paskan myivät!
tehdas kuulemma lupaa että uudella remmillä ajetaan 70tkm ? mene ja tiedä onkohan tämä hevosmiestentietotoimiston tietoa mutta mulla kesti 69044km.
mulla on tietoa vain viime talvena vaihdetusta ultra `00 TC stä sekä tältäpäivältä omasta FLH `02 Wessasta .
homma kulkee näin.
nosta wc ylös pura enska,toki laukku irti ja astinlauta etuvasen takaa molemmat sekä taka iskarin alakiinnike irti.
takahaarukka vasen kilpura irti ja se kumi mukava kans oikealta puolen kun löysää niin riittää ,eipähän tarvi savusuuttimia irrottaa.
kopataan takahaarukan pultti vänkärinpuolelle ulos siitä kumin tuki kilpurasta ja OHO riittävästi tilaa pujotta remmi välistä .
mulla on pakoputket,laukkuraudat kiinni ja taka rengas maassa tosin löystytettynä elikkä säädöt löysällä .
odotellessa uuta remeliä niin kokeilin että meneekö remmi läpi niin menee se ilman kyyneleitä ja koko homma isonhädän kera kesti purku 1,5h
saa nähdä huomenna kauan menee kasaukseen,ehkäpä tämän iltaiset oluet hieman hidastavat.
paskan myivät!
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Minun 02 kingissä meni viime syksynä beltti poikki ja uusi (10tkm) taas kuukaus sitten. Molemmat kerrat syynä kivi beltin läpi eli kivi on mennyt beltin ja rattaan väliin. Toisen vaihdon jälkeen paransin se remmin alasuoja niin etä niittasin kumiläpyskä takapuolelle suojaamaan sitä koko matkan edestä takaa ja nyt ajelen siinä toivossa että sinne ei menis kivi. Toisaalta se kivi on mennyt kun olen ajanut sorateillä (ei hiljaa).
-Mikael
-Mikael