Mottoroidun pyöräni menoa hidastetaan Performance Machineryn calipereilla.
Liike-energian muuttaminen lämpöiseksi onnistuu oivallisesti, mutta etujarrutin tuottaa lämmön lisäksi myös kimeää, kiljuvaa ääntä.
Jarrupalaset ovat merkiltään FRP 405 P. Jarrulevyt eivät ruostu.
Kuparitahnaa ja ilman on koitettu mutta viheltää silti.
Metelin kanssa tulee kyllä toimeen mutta nolottaa kun mummot ei uskalla suojatielle. Jytinän lisäksi myös ulisee....
Jarru ujeltaa...
-
- Viestit: 516
- Liittynyt: 07:26 19.04.2002.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Joskus on saatu jarruja hiljaiseksi "paistamalla" palat. Eli palat irti ja kuumuutta kestävälle pöydälle, vaikka ruuvipenkin päälle, ja kuumailmapuhaltimella lämpöä sen verran että savu nousee paloista. Tämä auttaa myös "lasittuneisiin" paloihin kun lämpö rikkoo sen lasimaisen pinnan.
Annetaan jäähtyä, asennetaan takaisin ja koeajolle. Kannattaa kokeilla ensin rauhallisessa paikassa jarruja, varmuuden vuoksi...
Annetaan jäähtyä, asennetaan takaisin ja koeajolle. Kannattaa kokeilla ensin rauhallisessa paikassa jarruja, varmuuden vuoksi...
Jarrusatulassa männät liikkuu hyvin, kaksi levyä, neljä mäntää, neljä palaa.
Koitin hiillostaa jarruja hiljaisiksi oikein rankoilla jarrutuksilla jotta mahdolliset lasitukset katoaisi. Ei mitään vaikutusta. Kitinäpelleistä ei tietoa.
Piankos tuollaiset leikkaisi ohuesta rosterista. Palat ovat Ferodon Platinumit.
Pitäisi sopiman rosterille että tavalliselle teräslevylle. Saman valmistajan Sintteripalat on näemmä tarkoitettu vain rosterilevyä hankaamaan. Ehkä kokeilun arvoinen juttu sekin.
Koitin hiillostaa jarruja hiljaisiksi oikein rankoilla jarrutuksilla jotta mahdolliset lasitukset katoaisi. Ei mitään vaikutusta. Kitinäpelleistä ei tietoa.
Piankos tuollaiset leikkaisi ohuesta rosterista. Palat ovat Ferodon Platinumit.
Pitäisi sopiman rosterille että tavalliselle teräslevylle. Saman valmistajan Sintteripalat on näemmä tarkoitettu vain rosterilevyä hankaamaan. Ehkä kokeilun arvoinen juttu sekin.
Laitoin kokeeksi kitkalevyt ,tai pikemmikin toiselta puolelta liimapintaista 0.6
mm paksua kumilevyähän tuo oli, jarruihin. Jarruttimista tuli kertaheitolla aivan äänettömät. Alunperin varsin tunnokas ja kova kahvatuntuma muuttui
pehmeämmän joustavaksi ja kahva painuu hiukan syvemmälle. Nähtäväksi jää kuinka tuo kumitus vaikuttaa jarrupalojen kulumiseen, kuluvatko toislaitaisesti kun mäntä ei tue jarrupalaa suoraan vaan välissä hyllyy tuo kautsu. Ehkä saisi olla ohuempaa laatua tuo kumi näin motokäytössä vai pelaisikohan vaikka silikoonitiiviste liima palan taakse siveltynä ?
mm paksua kumilevyähän tuo oli, jarruihin. Jarruttimista tuli kertaheitolla aivan äänettömät. Alunperin varsin tunnokas ja kova kahvatuntuma muuttui
pehmeämmän joustavaksi ja kahva painuu hiukan syvemmälle. Nähtäväksi jää kuinka tuo kumitus vaikuttaa jarrupalojen kulumiseen, kuluvatko toislaitaisesti kun mäntä ei tue jarrupalaa suoraan vaan välissä hyllyy tuo kautsu. Ehkä saisi olla ohuempaa laatua tuo kumi näin motokäytössä vai pelaisikohan vaikka silikoonitiiviste liima palan taakse siveltynä ?