jenkkivalot
jenkkivalot
Ihan mielenkiinnosta kysyisin kokemuksia jenkkityylisistä ajovaloista... Näin hämärän tullen ne kiinnittävät tien päällä enemmän huomiota... myös virkavallan. Onko tullut sanomisia? Itselläni liikkuessani ekoja kertoja pyörällä, jossa juuri tällaiset valot ovat, hyökki heti innokas katsastussetä kyselemään, että mitkäs ne tällaiset valot ovat... 
-
Don Quijote
Mua on aina ihmetyttänyt toi viranomaisten suhtautuminen tiettyihin juttuihin, kuten esim. valoihin. Jos valot on hyväksytty amerikassa, jossa sentään on jonkun verran enemmän autoja ja moottoripyöriä kuin täällä meillä, niin mikä niistä tekee suomessa "laittomat"
Ymmärrän juuri ja juuri jos kyy huomauttaa jostain puuttuvasta e-merkinnästä, virkansa puolesta, mutta että "laittomat". Ei mene kaaliin...
Kai se menee täällä niin, että jos jotain ei ole erikseen sallittu, se on automaattisesti kielletty, ja siten "laiton"
Sama oli aikoinaan autoissa lisäjarruvalon kanssa, ensin sekin oli suomessa kielletty, vaikka muualla maailmassa kaikissa uusissa autoissa sellainen oli vakiona. Ja sitten se ei yht'äkkiä enää ollutkaan "laiton"...
Mitenkäs se menikään, "kuin piru raamattua..." järjenkäytöstä ei puhuta mitään...paitsi muutaman valveutuneemman kohdalla, kuten Harikan tapauksessa.
Onneksi on itsellä niin wanha pyörä ettei monikaan nykysääntö varsinaisesti rasita
Ymmärrän juuri ja juuri jos kyy huomauttaa jostain puuttuvasta e-merkinnästä, virkansa puolesta, mutta että "laittomat". Ei mene kaaliin...
Kai se menee täällä niin, että jos jotain ei ole erikseen sallittu, se on automaattisesti kielletty, ja siten "laiton"
Sama oli aikoinaan autoissa lisäjarruvalon kanssa, ensin sekin oli suomessa kielletty, vaikka muualla maailmassa kaikissa uusissa autoissa sellainen oli vakiona. Ja sitten se ei yht'äkkiä enää ollutkaan "laiton"...
Mitenkäs se menikään, "kuin piru raamattua..." järjenkäytöstä ei puhuta mitään...paitsi muutaman valveutuneemman kohdalla, kuten Harikan tapauksessa.
Onneksi on itsellä niin wanha pyörä ettei monikaan nykysääntö varsinaisesti rasita
- Leader Dog
Re: jenkkivalot
heli kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin kokemuksia jenkkityylisistä ajovaloista... Näin hämärän tullen ne kiinnittävät tien päällä enemmän huomiota... myös virkavallan. Onko tullut sanomisia? Itselläni liikkuessani ekoja kertoja pyörällä, jossa juuri tällaiset valot ovat, hyökki heti innokas katsastussetä kyselemään, että mitkäs ne tällaiset valot ovat...
Kysyin kerran konttorilta niistä keltaisista parkeista(mitkä myös trans am:in keulasta löytyy), että miksei saa palaa, niin vastaus oli että oranssia saa näkyä, mutta keltaista ei. Mun mielestä ihan samanväriset, mutta ehkäpä mun silmissä jotain vikaa
Olisipa oranssit tai edes keltaiset nuo mun mopon valot (parkit/vilkut)... mutta kun ovat kirkkaat/valkoiset
... että jännityksellä hämärän kähmyyn kurvailen odotellen, että milloinka innostuvat asiaan puuttumaan.... Ja maahan on yksityiseti pyörä tuotu ja ok katsastus takana... Odotellaan, mitä tapahtuu