TM:ssä vertailussa isot Customit
TM:ssä vertailussa isot Customit
Uudessa tekniikan maailmasta:
TM vertailu:
Isot custom-moottoripyörät
- Harley-Davidson FXSTBI Night Train
- Honda VTX 1800 C
- Suzuki Intruder M1800R
- Triumph Rocket III
- Yamaha XV1900 Midnight Star
artikkelin sisällöstä voi olla montaa mieltä
TM vertailu:
Isot custom-moottoripyörät
- Harley-Davidson FXSTBI Night Train
- Honda VTX 1800 C
- Suzuki Intruder M1800R
- Triumph Rocket III
- Yamaha XV1900 Midnight Star
artikkelin sisällöstä voi olla montaa mieltä
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
jep
TM:stä voi nykyisin olla kyllä vaikka mitä mieltä.....
siis ei ainakaan hyvää.
-eeko
siis ei ainakaan hyvää.
-eeko
Ei ihan...
Biken testin voitti Suzuki, 416 pistettä. Night Rod 415 pistettä ja Honda, Kawasaki sekä Yamaha selvästi heikompina.
Night Rod ja Night Train ovat kyllä melko lailla eri sarjoissa painivia motskareita. TM:ssä olisi mielestäni pitänyt olla vertailussa nimenomaan Night Rod. Se lähinnä vastaa noita japsi-ilmestyksiä.
Night Rod ja Night Train ovat kyllä melko lailla eri sarjoissa painivia motskareita. TM:ssä olisi mielestäni pitänyt olla vertailussa nimenomaan Night Rod. Se lähinnä vastaa noita japsi-ilmestyksiä.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
TM suckaa kyllä aika pahasti. Koko lehti menee selaamalla läpi alle kymmenessä minuutissa, ei mitään kiinnostavaa. Vai onko vika sittenkin allekirjoittaneessa?? Onneksi joskus heikkona hetkenä tehty tilaus päättyy aikanaan, uutta ei tule.
No, onhan taas lisää selitettävää kansalaisille kun ne ihmettelee, että:
"Onx toi Harrikka, miten sä tommosella ajat? Eihän se (HD) pärjänny ees teknarin vertailussa! Voiko tollasella ees ajaa!? Eiks toi oo ihan kauhee ajaa! Hirvee meteli! Eiks tos oo ees jousii takana?!"
Siinähän hämmästelevät, kummasti se vaan herättää mielenkiintoa ihmisissä, toisin kuin muutamat muut merkit...
No, onhan taas lisää selitettävää kansalaisille kun ne ihmettelee, että:
"Onx toi Harrikka, miten sä tommosella ajat? Eihän se (HD) pärjänny ees teknarin vertailussa! Voiko tollasella ees ajaa!? Eiks toi oo ihan kauhee ajaa! Hirvee meteli! Eiks tos oo ees jousii takana?!"
Siinähän hämmästelevät, kummasti se vaan herättää mielenkiintoa ihmisissä, toisin kuin muutamat muut merkit...
Joo, kerroin hieman vanhemalle mersulla ajelevalle herrasmiehelle euroopanreissusta ja, että ajelin Saksassa kiltisti oikean puoleista kaistaa Baanalla 120km/h:n vauhdilla. Sen jälkeen, kun hän oli varmistanut kysymällä, että Harrikka on nelitahti, niin hän oli todella ihmeissään, että sillä pystyy vielä ajamaan yli sataa No enpä tässä meidän Länsi-Helsinkiläisessä taloyhtiössä ole ollut kovin suosittu, ilmeisesti mopon ja vuokra-asunnon vuoksi..
-Kotona ja matkoilla-
No mut hei! Teknarihan on suomen virallinen totuus tekniikassa ja vertailuissaan ehdottomasti puolueeton.
Mä muistan ikuisesti sen yhden surullisen kuuluisan prätkäonnettomuuden vuosia sitten. Itse onnettomuuden syitä sen enempää spekuloimatta. Se tais olla jonain kuukauden pahimpana äksidettinä lehdessä.
Loppukaneettina joku tekniikanmaailman arvovaltainen toimittaja änkes juttuun mukaan meidän harrastajien maksamat VTT testit ja just valmiiks sorvatun "chopper-lain".
Todeten lopuks että, VTT:tä saa sellaisen lausunnon kun maksaja haluaa.
Eli ainut puolueeton teknistenlaitteiden testauspaikka suomessa on kaupallisinperustein toimiva Tekniikanmaailma
Mä muistan ikuisesti sen yhden surullisen kuuluisan prätkäonnettomuuden vuosia sitten. Itse onnettomuuden syitä sen enempää spekuloimatta. Se tais olla jonain kuukauden pahimpana äksidettinä lehdessä.
Loppukaneettina joku tekniikanmaailman arvovaltainen toimittaja änkes juttuun mukaan meidän harrastajien maksamat VTT testit ja just valmiiks sorvatun "chopper-lain".
Todeten lopuks että, VTT:tä saa sellaisen lausunnon kun maksaja haluaa.
Eli ainut puolueeton teknistenlaitteiden testauspaikka suomessa on kaupallisinperustein toimiva Tekniikanmaailma
Aikoinaan, kun olin eräästä Japanilaista elekroniikka-merkkiä edustavassa firmassa töissä, niin sain kutsun TM:n tiloihin.
Siellä toimittaja esitteli kaikki nämä tutkimuslabrat ja -tilat. Onhan ne vaikuttavat ja pojilla on kyllä kaikki pelit ja vermeet.
No anyway totuus oli, että jos joku "palikka" esim. joku kotielektroniikkalaite voitti jonkun testin, niin myynti oli aivan taattu.
Miten se Testi meni, kun ei ole lehteä käsillä?
Siellä toimittaja esitteli kaikki nämä tutkimuslabrat ja -tilat. Onhan ne vaikuttavat ja pojilla on kyllä kaikki pelit ja vermeet.
No anyway totuus oli, että jos joku "palikka" esim. joku kotielektroniikkalaite voitti jonkun testin, niin myynti oli aivan taattu.
Miten se Testi meni, kun ei ole lehteä käsillä?
Charlie don,t surf
No kyllä puolustuspuheita taas piisaa. Kyllähän se niin on, että harrikka on nykytekniikassa 30 vuotta jäljessä muista, joten ei sillä voi kovin hääviä testitulosta tulla. Tosin toiset tykkäävät siitä juuri sen takia, että se ei ole niin moderni kuin muut, mutta tässä testissä mitattiinkin pyörien paremmuutta ja ominaisuuksia. Kyllähän Rocetti on yöjunaan verrattuna ÄIJÄPYÖRÄ kaikilta osilta, niin tehojen, ajo-ominaisuuksien kuin näyttävyyden kannaltakin.Kun vielä miettii, että ne kuuluvat miltei samaan hintaluokkaan, niin kyllä American joe vetää välistä hyväuskoisten fanaatikkojen kustannuksella.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
1. Tämähän tiedetään ilman testejäkin V-Rod olisikin ollut paremmin viivalla muiden testilaitteiden kanssa, paitsi ehkä moottoritilavuudeltaan.PANNU-64 kirjoitti: 1. harrikka on nykytekniikassa 30 vuotta jäljessä muista, joten ei sillä voi kovin hääviä testitulosta tulla.
2. Rocetti on yöjunaan verrattuna ÄIJÄPYÖRÄ kaikilta osilta, niin tehojen, ajo-ominaisuuksien kuin näyttävyyden kannaltakin.
Silti esim. Jammussa on ilmajäähdytteinen työntötanko moottori, miksi ihmeessä?
2. Tämäkin on faktaa. Trumppa olisikin vaihtoehto, (tosin henkilökohtaisesti tuskin Rocket III). Muut ei sytytä senkään vertaa, valitettavasti...
Ehkä HD-merkkikerhon keskustelupalsta ei ole paras mahdollinen foorumi keskustella kiihkottomasti ja neutraalisti tästä aiheesta, vai kuinka? Pääasia että jutustellaan kumminkin
Triumph Rocket III voitti. H-D oli joukon viimeinen yhdellä tähdellä.porthos kirjoitti:Miten se Testi meni, kun ei ole lehteä käsillä?
Vaikka oli avarretut putket ja hengitys, niin silti tehottomin ja huonoiten ajettava. Ei nyt kaikkea muuta huonoutta muista, kun selailin lehden läpi eilen iltamyöhäisellä. En kuitenkaan menettänyt yöuniani testituloksesta.
Nää nyt on mielipiteitä, mutta kyllä Trumppa on mun mielestä aika persruma, vaikka mielenkiintoinen. Vain tulevaisuus kertoo, aiheuttaako TM-testivoitto ryntäyksen myyntitiskeille.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Ehkä HD-merkkikerhon keskustelupalsta ei ole paras mahdollinen foorumi keskustella kiihkottomasti ja neutraalisti tästä aiheesta, vai kuinka? Pääasia että jutustellaan kumminkin
Näin on, mutta kyllä kritiikkiäkin on pystyttävä lukemaan, ettei mene yksipuoliseksi kehumiseksi tai haukkumiseksi. Ruusuja ja risuja tulee, pääasia, että edes jotain saa.
Näin on, mutta kyllä kritiikkiäkin on pystyttävä lukemaan, ettei mene yksipuoliseksi kehumiseksi tai haukkumiseksi. Ruusuja ja risuja tulee, pääasia, että edes jotain saa.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Re: TM:ssä vertailussa isot Customit
Mielestäni näillä testeillä ei paljon mitään vaikutusta Harikka on Harikka ei muuta, eikä pidäkkään. Olisi hauska nähdä esim 20 vuoden kuluttua mikä näistä testatuista on yhä "muodissa"
Sama juttu aikanaan autoissa Ameriikan lullat aina testien viimeisenä (Saabi voitti aina), ja katos nyt niitä vanhoja jenkkejä hinnat pilvissä ja joka puolella maailmaa niitä halutaan
Toisaalta uusi sportti on pärjännyt hyvin testeissä
Sama juttu aikanaan autoissa Ameriikan lullat aina testien viimeisenä (Saabi voitti aina), ja katos nyt niitä vanhoja jenkkejä hinnat pilvissä ja joka puolella maailmaa niitä halutaan
Toisaalta uusi sportti on pärjännyt hyvin testeissä