TM:ssä vertailussa isot Customit
Tekniikan maailman tilaus loppui jo yli 20 vuotta sitten, koska kiinnostavaa luettavaa ei juurikaan löytynyt.
TM:n jutut ameriikan vehkeistä ovat pääosin aina olleet alta lipan vetoja, mutta jos tulkitsee jutun juuri päin vastoin, kuin kirjoitettu, niin pääsen melko lähelle omia näkemyksiäni. Eli kun jotain oikein haukutaan, niin se on usein miten ainoa oikeasti mielenkiintoinen laite. No poikkeuksiakin on.
TM:n jutut ameriikan vehkeistä ovat pääosin aina olleet alta lipan vetoja, mutta jos tulkitsee jutun juuri päin vastoin, kuin kirjoitettu, niin pääsen melko lähelle omia näkemyksiäni. Eli kun jotain oikein haukutaan, niin se on usein miten ainoa oikeasti mielenkiintoinen laite. No poikkeuksiakin on.
- Screaming Beagle
- Viestit: 222
- Liittynyt: 13:22 15.06.2004.
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Testien mukaan HD häviää sadeajo-ominaisuuksiltaan asuntovaunuille.
Ei musta silti ole vielä karavaanaria saanu.
Kyllä monesti Hd:t on tien päällä tien tukkona niin kuin asuntoautot, vaunut ym... "ryömintä ajoneuvot", varsinkin moottoritiellä ajettaessa. Vituttaa kun on liikennettä ettei voi ohittaa ja olisi pikkuisen kiire, niin siinä edessä junnaa näitä puolivalmisteita oikein ryhmäkaupalla. Kyllä syyllistyin itsekin pannulla ajellessani hieman alhaisiin nopeuksiin, mutta kun ei voinut ajaa nopeampaa erinäisistä seikoista johtuen. Onneksi nyt asia on hoidettu päiväjärjestykseen eikä tarvitse enää pelätä että Jaavat ajelee ohi. HD ei vakiona tosiaankaan ole kiireisen miehen kulkuväline jos nyt sitten viritettynäkään. Monet toitottaa sitä, että ajatus ei ole nopea ajaminen HD:llä mutta kuitenkin porukka laittaa vaikka minkälaista viripalikkaa koneesen ja kehuvat kasvaneilla hevosvoimamäärillä. Minne se verkkainen ajelutyyli sitten joutaa. Tykkiä siitä ei saa tekemälläkään saati sitten ajoominaisuuksia.
Ei musta silti ole vielä karavaanaria saanu.
Kyllä monesti Hd:t on tien päällä tien tukkona niin kuin asuntoautot, vaunut ym... "ryömintä ajoneuvot", varsinkin moottoritiellä ajettaessa. Vituttaa kun on liikennettä ettei voi ohittaa ja olisi pikkuisen kiire, niin siinä edessä junnaa näitä puolivalmisteita oikein ryhmäkaupalla. Kyllä syyllistyin itsekin pannulla ajellessani hieman alhaisiin nopeuksiin, mutta kun ei voinut ajaa nopeampaa erinäisistä seikoista johtuen. Onneksi nyt asia on hoidettu päiväjärjestykseen eikä tarvitse enää pelätä että Jaavat ajelee ohi. HD ei vakiona tosiaankaan ole kiireisen miehen kulkuväline jos nyt sitten viritettynäkään. Monet toitottaa sitä, että ajatus ei ole nopea ajaminen HD:llä mutta kuitenkin porukka laittaa vaikka minkälaista viripalikkaa koneesen ja kehuvat kasvaneilla hevosvoimamäärillä. Minne se verkkainen ajelutyyli sitten joutaa. Tykkiä siitä ei saa tekemälläkään saati sitten ajoominaisuuksia.
Kirjoitappa googleen hakusanaksi "Buell" ja hämmästy
Se onkin kähypeli niinkuin V-rodkin. Mutta ns. vanhanliiton miehet (ainakin olevinaan) ei taas näitä vääräuskoisia "harrikoita" oikein lue miksikään saati vaihda ajopelikseen. Tai eihän Buel olekaan HD vaikka yhtenäisyykiä valmistuksen osalta siihen liittyy aika vahvasti. Buel ja V-rodit pysyvät liikenteen mukana ja ohituksissa oikein mainiosti. Yes..
Se onkin kähypeli niinkuin V-rodkin. Mutta ns. vanhanliiton miehet (ainakin olevinaan) ei taas näitä vääräuskoisia "harrikoita" oikein lue miksikään saati vaihda ajopelikseen. Tai eihän Buel olekaan HD vaikka yhtenäisyykiä valmistuksen osalta siihen liittyy aika vahvasti. Buel ja V-rodit pysyvät liikenteen mukana ja ohituksissa oikein mainiosti. Yes..
Ei ole ollut Buellia eikä veerodia, mutta reilun 10 vuotta olen pysynyt ihan hyvin muun liikenteen mukana HD:lla. Kyllä siinä potku riittää ainakin Suomen nopeusrajoituksiin. Motarillakin olen ajanut 120 km/h, usko tai älä . Saksan autopaanit on sitten eri asia.... .PANNU-64 kirjoitti: ...Buel ja V-rodit pysyvät liikenteen mukana ja ohituksissa oikein mainiosti...
Nyt, kun olet päässyt eroon Pannustasi, niin luulisi. että sinun on helppo ohitella kahdeksaakymppiä ajavat vanhan liiton miehet sillä 'katuhaukallasi', mikä se sitten ikinä lieneekään. Näin ollen en oiken ymmärrä valitustasi, mutta eipä sillä niin väliä.
PS. Kelit näyttävät vielä suosivan, joten aurinkoisia ajokilometrejä kaikille ajonopeudesta riippumatta. Taidan lähteä Hankoon viikonlopuksi. Samaan suuntaan menee varmaan vanhoja 'tientukkoja' kasapäin. Onneksi mulla ei ole kiire, joten ei katkea verisuoni päässä ohituspaikkoja kytätessä .
Väitätkö tosisas että mopolla joka kulkee noin 200km/h ei pysy liikeenteen mukana. Kaikki uudet HD:t kiihtyy alle 6s 0-100km/h, kyllä niillä autojen (asuntovaunujen)kyydissä pysyyPANNU-64 kirjoitti:Kirjoitappa googleen hakusanaksi "Buell" ja hämmästy
Se onkin kähypeli niinkuin V-rodkin. Mutta ns. vanhanliiton miehet (ainakin olevinaan) ei taas näitä vääräuskoisia "harrikoita" oikein lue miksikään saati vaihda ajopelikseen. Tai eihän Buel olekaan HD vaikka yhtenäisyykiä valmistuksen osalta siihen liittyy aika vahvasti. Buel ja V-rodit pysyvät liikenteen mukana ja ohituksissa oikein mainiosti. Yes..
Tuttava vaihtoi kyykkynsä uuteen yöjunaan ja on ollut tyytyväinen hankintaansa (huom ei fanaattinen hd harrastaja) sanoo ne testit mitä tahansa
P. Ei testin viimeinen välttämättä huono ole, muut on vaan parempia
Jaaha. Ja lusikkani soppaan. En mä kokenu ryssänlättikselläkään (26hv / 220kg) jaloissa olevan 80 rajotuksella kakspäällä ja kahen viikon kamat mukana. Kyllä sillä liikenteen rytmissä pysyi mukana ihan hienosti, ainakin etelä-suomessa. Ne on eri miehet jotka lähtee sitten autobaanalle tai moottoritielle ja toivoo olevansa vaan mahdollisimman äkkiä perillä.
Nykyisellä "moottorisohvalla" pärjää varmasti eikä tartte ihmetellä liian kauaa minkään teinicivicin perässä vaikka kone on täysin vakio evo. Menoa pikkasen haittaa toi sivutuen raapiminen vasemmalla, hakkaa ikävästi enskakopan kiinnityspulttiin samalla kun ottaa asfalttiin. Hankala oli viimeksi kiertää paikalleen, kieroksi menny. Toisella puolella astinlaudan kiinnitysraudat kulunu jo muutamankin millin. En tiedä kuka sitten pitää muakin tientukkona?
Nii, ja TM sitten. Joku sanoi että asiavirheitä olis harvassa. Mä en ole ihan samaa mieltä. Mulle tuli lahjatilaus yhden vuoden enkä sen jälkeen ole kyllä harkinnukkaan ko. lehden tilausta. Joskus töissä olen erehtyny ottamaan ko. lehden käteeni ja kyllä se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että asiavirheitä tai ainakin asiattomuuksia on riittävästi.
Ei silti käy kieltäminen etteikö puolueettomassa testissä jaappanilaiset harrikan voittais. Nipponin poijjaat on aina ollu hyviä tekemään laitteita joissa on hyvä paperiarvot, teho, paino, kulutus, kallistusvara, huippunopeus etc. Niistä on kyllä varmaan ihan kiva sitten essonbaarissa tms selittää tutuille ja tuntemattomille. Vaan mies joka hakee fiilistä, ei nopeita kierrosaikoja tai pienintä aikaa Hki-Tampere, kyllä hän saattaa edelleen eksyä HD-liikkeeseen. Vaikka TM kertoisikin että HD:lla ahveniston kierrosaika on huimat 0,1 sekuntia huonompi kuin hajupuskalla tms.
Nykyisellä "moottorisohvalla" pärjää varmasti eikä tartte ihmetellä liian kauaa minkään teinicivicin perässä vaikka kone on täysin vakio evo. Menoa pikkasen haittaa toi sivutuen raapiminen vasemmalla, hakkaa ikävästi enskakopan kiinnityspulttiin samalla kun ottaa asfalttiin. Hankala oli viimeksi kiertää paikalleen, kieroksi menny. Toisella puolella astinlaudan kiinnitysraudat kulunu jo muutamankin millin. En tiedä kuka sitten pitää muakin tientukkona?
Nii, ja TM sitten. Joku sanoi että asiavirheitä olis harvassa. Mä en ole ihan samaa mieltä. Mulle tuli lahjatilaus yhden vuoden enkä sen jälkeen ole kyllä harkinnukkaan ko. lehden tilausta. Joskus töissä olen erehtyny ottamaan ko. lehden käteeni ja kyllä se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että asiavirheitä tai ainakin asiattomuuksia on riittävästi.
Ei silti käy kieltäminen etteikö puolueettomassa testissä jaappanilaiset harrikan voittais. Nipponin poijjaat on aina ollu hyviä tekemään laitteita joissa on hyvä paperiarvot, teho, paino, kulutus, kallistusvara, huippunopeus etc. Niistä on kyllä varmaan ihan kiva sitten essonbaarissa tms selittää tutuille ja tuntemattomille. Vaan mies joka hakee fiilistä, ei nopeita kierrosaikoja tai pienintä aikaa Hki-Tampere, kyllä hän saattaa edelleen eksyä HD-liikkeeseen. Vaikka TM kertoisikin että HD:lla ahveniston kierrosaika on huimat 0,1 sekuntia huonompi kuin hajupuskalla tms.
MikaelT
näin just... harrikat mitkä kulkee ei kelpaa harrikoiksi ja loput on tehottomia...PANNU-64 kirjoitti:Kirjoitappa googleen hakusanaksi "Buell" ja hämmästy
Se onkin kähypeli niinkuin V-rodkin. Mutta ns. vanhanliiton miehet (ainakin olevinaan) ei taas näitä vääräuskoisia "harrikoita" oikein lue miksikään saati vaihda ajopelikseen.
mun 883 riitti ohituksiin varsin mukavasti ja huiput oli 165kmh
konversion jälkeen ei tarvi enään katsella koska ohittaa ja huiput 883 välityksillä on n 190kmh
ajakoon kaikki millä tykkää mutta onneks motareilla on yleensä myös se toinen kaista mistä voipi ohitella jos menohaluja riittää
itse en kyllä motarilla viihdy sportsterin kanssa, tuulilasin kanssa ehkä olis mukavampaa
mutta tähän asti oon joka paikkaan päässy motarin kiertämälläkin
miikka
Tää on hieno aihe... Kohta kaivetaan vitjalopsamiehet esiin...
Miten työ saatta ne pyörät kulkemaan noi lujaa ei mulla oo mittariss ku 120 ?
En oo ikinä syöny mämmiä, enkä syö.
Täällä on järviki iha rannassa.
-Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa-?
Miten työ saatta ne pyörät kulkemaan noi lujaa ei mulla oo mittariss ku 120 ?
En oo ikinä syöny mämmiä, enkä syö.
Täällä on järviki iha rannassa.
-Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa-?
-Sexton-
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 17:10 17.05.2005.
- Paikkakunta: savo
- Viesti:
wla4245 kirjoitti:Täytyy Night Trainissa olla geometriat mettässä jos tarvii tarkoituksella
vastaohjata , tämän tyyppisen pyörän pitäisi kyllä taipua mutkiin ihan
perstuntumalla.
Vastaohjauksella mutkiin heitteleminen on hauskaa aikansa mutta
kyllä minusta pyörän pitää toimia niin ettei vastaohjausta edes huomaa.
Tähän testaajat puuttuivat...
t.vellu
Jos tarvii vastaohjata.?????
Sehän on yksi parhaita tapoja ohjata pyörää.
Täällä muutamat kovasti haukkuvat HD:n ominaisuuksia....Pannu-64:n kanssa olen kyllä eri mieltä ajo-ominaisuuksien suhteen. Oon omistanut viis erilaista sporttista japsipyörää, eikä nykyinen Dyna häpeä ajoltaan edes täysin eri tyyppisenä pyöränä tuossa seurassa. Dynalla pärjää mutkateilläkin varsin hyvin. Ominaisuuksia piisais kovempaankin menoon, mutta kallistusvarat eivät sitä puolla, eikä tarviikaan. Jos sitä haluaisin en olis tuota ZRX:ää Bobbiin vaihtanut. Ohituksissa en ole kertaakaan joutunut pulaan.
TM:n testissä Yöjuna pärjäs mun mielestä varsin hyvin! Kiihtyvyysmittauksissa japsien kanssa tasaväkinen(ainoastaan ohituskiihtyvyyksissä japsit parempia kovemmilla väännöillään ja ihmekös tuo kun kun koneet lähes kakslitrasia), kulutus pienintä(omassanikin 5-5,5 l. keskikulutus HYVIN vaihtelevassa ajossa. Kielii sekin hienosta moottorista.), pienin paino(tän tyyppisissä laitteissa toisarvoinen seikka, mut kuiteskin...Etu silti kiistaton kun pitkään reissuun lähetään). Jarruihin vois HD kyllä vielä panostaa...
Nää testit ovat aina muutamien ihmisten mielipiteistä koottu. Ja mielipiteitä ja mieltymyksiä on erilaisia. Siksi luenkin näistä yleensä vain mittaustulokset, joiden ainakin pitäis tukeutua kylmiin faktoihin.
Eikä toi Rocket nyt NIIN ihmeellinen pyörä ole vaikka sitä Nyquist Bomber-lehdessä kovasti kehuikin. Voimaa tietysti löytyy kovaankin menoon, mutta ominaisuuksia ei välttämättä. Kokeiltu on. Hieno pyörähän se kuiteskin on, mutta ei mikään sensaatio. Sellaisena pidän Ducatin uutta Desmosedici RR:ää...
TM:n testissä Yöjuna pärjäs mun mielestä varsin hyvin! Kiihtyvyysmittauksissa japsien kanssa tasaväkinen(ainoastaan ohituskiihtyvyyksissä japsit parempia kovemmilla väännöillään ja ihmekös tuo kun kun koneet lähes kakslitrasia), kulutus pienintä(omassanikin 5-5,5 l. keskikulutus HYVIN vaihtelevassa ajossa. Kielii sekin hienosta moottorista.), pienin paino(tän tyyppisissä laitteissa toisarvoinen seikka, mut kuiteskin...Etu silti kiistaton kun pitkään reissuun lähetään). Jarruihin vois HD kyllä vielä panostaa...
Nää testit ovat aina muutamien ihmisten mielipiteistä koottu. Ja mielipiteitä ja mieltymyksiä on erilaisia. Siksi luenkin näistä yleensä vain mittaustulokset, joiden ainakin pitäis tukeutua kylmiin faktoihin.
Eikä toi Rocket nyt NIIN ihmeellinen pyörä ole vaikka sitä Nyquist Bomber-lehdessä kovasti kehuikin. Voimaa tietysti löytyy kovaankin menoon, mutta ominaisuuksia ei välttämättä. Kokeiltu on. Hieno pyörähän se kuiteskin on, mutta ei mikään sensaatio. Sellaisena pidän Ducatin uutta Desmosedici RR:ää...
H-D Softail Custom 1998