TM:ssä vertailussa isot Customit
parit kommentit
Jos toi termi vastaohjaus tökkii niin ainahan voitte puhua työntöohjaksesta.
Mitä Jussi tossa edellä kirjoittaa on tanakkaa asiaa! Vielä kun lisää harjoitteluun paniikkijarrutuksen ja nopean väistön (vastaohjauksella) niin asia alkaa selkiintyä itse kullekin.
Ja mitä tulee edesmenneen toimitta Kari T:n lausumaan niin miehen tuntien voisin sanoa, että kyseessä oli: "tyhmään kysymykseen saa tyhmä vastauksen"
Mitä Jussi tossa edellä kirjoittaa on tanakkaa asiaa! Vielä kun lisää harjoitteluun paniikkijarrutuksen ja nopean väistön (vastaohjauksella) niin asia alkaa selkiintyä itse kullekin.
Ja mitä tulee edesmenneen toimitta Kari T:n lausumaan niin miehen tuntien voisin sanoa, että kyseessä oli: "tyhmään kysymykseen saa tyhmä vastauksen"
Testituloksista huolimatta
Testituloksista huolimatta Karin omassa tallissa oli muiden rinnalla yksi Suomen ensimmäisistä H-D Softail malleista...
Kari T:n kanssa aika monta juttua yhdessa vaantaneena, rohkenen epailla koko heittoa. Lehti oli ja on pikkumaisuuteen saakka tarkka siita, ettei kirjoittajalla ole nakemyksiensa takana taloudellisia tai muita intresseja. Jos vahaistakaan epailysta on ollut, niin aihe on pantu aina yhdessa hyllylle, ja etsitty uusi jutun juuri.
Voiko joku todellakin olla niin tyhma, etta ihan oikeasti kuvittelee kyseisen lehden asettavan uskottavuutensa kyseenalaisiksi saunailloissa. Vahan kannattaisi ajatella mita naillekin palstoille heittelee, eritoten jos asiaan aletaan viela sekoittamaan edesmenneitten kavereiden nimia.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Itse lopetan asian kasittelyn tahan.
sanoi:w4p2
Voiko joku todellakin olla niin tyhma, etta ihan oikeasti kuvittelee kyseisen lehden asettavan uskottavuutensa kyseenalaisiksi saunailloissa. Vahan kannattaisi ajatella mita naillekin palstoille heittelee, eritoten jos asiaan aletaan viela sekoittamaan edesmenneitten kavereiden nimia.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Itse lopetan asian kasittelyn tahan.
sanoi:w4p2
Viimeksi muokannut w4p2, 03:27 08.08.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun tuo tunne tulee päälle niin seuraavana onkin jo hartiat lukossa ja ulos mennään varmasti, jos ei vauhtia saa nopeasti pienemmäksi. Kun tuon vastaohjauksen tietää, ja sitä on oikeasti kokeillut/harjoitellut niin mutkat vaan alkaa tuntumaan loivemmilta Wink
On niin tuttu tunne, ennenkuin kuulin koko työntö- tai vastaohjauksesta.
Ei se ollut ainakaan mulla automaattisesti selkäytimessä, vaan pitkään mentiin silla painonsiirto-opilla.
TT-tyyliin polvi kohti maata.
70-luvulla käytiin pari kertaa metikössä.
Just tämä hartiat lukossa, ei käänny-tunne.
No, aika kaukana alkuperäisestä topicista.
Aion käydä kirjastossa lukemassa ko. testin. Kyllä TM ainakin sen ansaitsee.
Siitä Hemulin Sporsteri-kokemuksesta, kokeilin kaverin Sporsteria, ja olihan jäykän tuntuinen vanhalla ajo-opilla.
Eteni kuin juna, mutta mutkat, huh huh.
Sportster oli ihan orkkis, ei siirtosarjoja, alkuperäset sarvet, oli tosi ahdas ja jäykkä.
Nyt voisi haluta käydä kokeilemassa uudestaa. Samanlaisella.
On niin tuttu tunne, ennenkuin kuulin koko työntö- tai vastaohjauksesta.
Ei se ollut ainakaan mulla automaattisesti selkäytimessä, vaan pitkään mentiin silla painonsiirto-opilla.
TT-tyyliin polvi kohti maata.
70-luvulla käytiin pari kertaa metikössä.
Just tämä hartiat lukossa, ei käänny-tunne.
No, aika kaukana alkuperäisestä topicista.
Aion käydä kirjastossa lukemassa ko. testin. Kyllä TM ainakin sen ansaitsee.
Siitä Hemulin Sporsteri-kokemuksesta, kokeilin kaverin Sporsteria, ja olihan jäykän tuntuinen vanhalla ajo-opilla.
Eteni kuin juna, mutta mutkat, huh huh.
Sportster oli ihan orkkis, ei siirtosarjoja, alkuperäset sarvet, oli tosi ahdas ja jäykkä.
Nyt voisi haluta käydä kokeilemassa uudestaa. Samanlaisella.
Voin hyvin kuvitella toimittajan vastanneen tyhmään kysymykseen just noilla sanoilla "näin meidän kesken..." ja silloinkin sananmukaisesti kieli poskessa. Vastaanottaja vaan ei ole ollut ehkä samalla aaltopituudella silloin, eikä myöhemminkään.w4p2 kirjoitti: Voiko joku todellakin olla niin tyhma, etta ihan oikeasti kuvittelee kyseisen lehden asettavan uskottavuutensa kyseenalaisiksi saunailloissa. Vahan kannattaisi ajatella mita naillekin palstoille heittelee, eritoten jos asiaan aletaan viela sekoittamaan edesmenneitten kavereiden nimia.
- Leader Dog
- Viestit: 87
- Liittynyt: 18:35 07.04.2006.
- Paikkakunta: South of Finland
Nonii eilen 155 km vastaohjailua (toimii kuin junan vessa) ja entisenä enduro miähenä huomasin että aina voi oppia jotain uutta .
Ns. vastaohjaus tosiaan kuulostaa vieraalle mutta kun ajaa mutkaista tietä n. 70 km - 90 km niin ymmärtää miten v-rodikin tuntuu ketterältä.
Suosittelen ikään kuin ilmainen ohjaustehostin.
Ns. vastaohjaus tosiaan kuulostaa vieraalle mutta kun ajaa mutkaista tietä n. 70 km - 90 km niin ymmärtää miten v-rodikin tuntuu ketterältä.
Suosittelen ikään kuin ilmainen ohjaustehostin.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Koskien TM-artikkelia ja lehtea kylla. Sen sijaan vastaohjaus -keskustelu on ainakin omalla kohdallani kesken, oman mielipiteeni olen kertonut, mutta jos kokenut motoristi nakee sen vaivan, etta kokeillakseen vasiten ajaa vastaohjausta kayttaen 155 km, on lisakysymys mielestani paikallaan.
Anteeksi jos kysymys keskeytti unesi.
w4p2
Anteeksi jos kysymys keskeytti unesi.
w4p2
- Leader Dog
- Viestit: 87
- Liittynyt: 18:35 07.04.2006.
- Paikkakunta: South of Finland
Minun kohdalla termi vastaohjaus oli täysin vieras ja uusi , enkä ollut koskaan aikaisemmin sitä tietoisesti tehnyt,mutta nyt tein sitä korostaen ja huomasin että kyllä ketteryys lisääntyy v-rodissa huomattavasti.
Aamulla töihin tullessa n. 45km josta 25km enemmän ja vähemmän mutkaista tietä huomasin kaarre nopeuteni petranneen 5-10 kmh ilman erityistä kaahamista.
Omalla kohdalla oli jostain hihohin hiipinyt että eihän h-d voi taipua nätisti / ketterästi kuveissa .Eli oli meinannut ajelut mennä pelkäksi kanttailuksi.
Aamulla töihin tullessa n. 45km josta 25km enemmän ja vähemmän mutkaista tietä huomasin kaarre nopeuteni petranneen 5-10 kmh ilman erityistä kaahamista.
Omalla kohdalla oli jostain hihohin hiipinyt että eihän h-d voi taipua nätisti / ketterästi kuveissa .Eli oli meinannut ajelut mennä pelkäksi kanttailuksi.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Kun kerran muutkin, niin kommentoipa myös itse tuota vastaohjausta
Aikoinaan kun tätä harrastusta aloittelin, nin luin läksyni etukäteen hyvin ja vähän tuo vastaohjaus kummaksutti - Siis moottoripyörä kääntyy eri suuntaan kuin mihin sarvia kääntää. Tätähän piti tietysti käytännössä kokeilla ja perkules niinhän se menee
Syynähän tähän on se, että tietyn nopeuden ylitettyä pyörää ei ohjata etupyörää kääntämällä, vaan etupyörän avulla painopistettä muuttamalla. Kun käännetään etupyörää vasemmalle, niin painopiste muuttuu ja pyörä lähtee kääntymään oikealle. Jos tätä ei tiedä, niin äkillisessä väistössä voi toimia väärin kun yrittää väkisin kammeta etupyörää väärää suuntaan.
Käytännössä vastaohjauksen voi tehdä kahdella tavalla. Joko vetämällä vastakkaisesta kahvasta tai työntämällä siitä kahvasta johon on menossa.
Itse käytän jälkimmäistä, koska mutkassa nyrkkisääntö "näytä kädellä mihin menet" toimii minulla hyvänä muistisääntönä.
ps. Alfamerista saa hyviä suomenkielisiä ajo-opetusopuksia - saa niitä aikuisetkin miehet ostaa
Aikoinaan kun tätä harrastusta aloittelin, nin luin läksyni etukäteen hyvin ja vähän tuo vastaohjaus kummaksutti - Siis moottoripyörä kääntyy eri suuntaan kuin mihin sarvia kääntää. Tätähän piti tietysti käytännössä kokeilla ja perkules niinhän se menee
Syynähän tähän on se, että tietyn nopeuden ylitettyä pyörää ei ohjata etupyörää kääntämällä, vaan etupyörän avulla painopistettä muuttamalla. Kun käännetään etupyörää vasemmalle, niin painopiste muuttuu ja pyörä lähtee kääntymään oikealle. Jos tätä ei tiedä, niin äkillisessä väistössä voi toimia väärin kun yrittää väkisin kammeta etupyörää väärää suuntaan.
Käytännössä vastaohjauksen voi tehdä kahdella tavalla. Joko vetämällä vastakkaisesta kahvasta tai työntämällä siitä kahvasta johon on menossa.
Itse käytän jälkimmäistä, koska mutkassa nyrkkisääntö "näytä kädellä mihin menet" toimii minulla hyvänä muistisääntönä.
ps. Alfamerista saa hyviä suomenkielisiä ajo-opetusopuksia - saa niitä aikuisetkin miehet ostaa
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90