akku

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Mika
Viestit: 56
Liittynyt: 08:53 18.04.2002.

akku

Viesti Kirjoittaja Mika »

Miten teillä kestää sportstereissa akut? Minulla menee akku noin vuodessa aika heikkoon kuntoon. Starttikin on vaihdettu paremmin pyörittävään auton starttiin, mutta taitaa akku olla silti aika kovilla joka käynnistyksellä. Entä akun tyyppi? Käytättekö yb16-b:tä?
dukesteri

akkumulaattori

Viesti Kirjoittaja dukesteri »

Kun ei ihan selvinnyt se vuosimalli niin heitän tähän jotain.Ittelläin on vartalainen 19 ämpäritunnin akku ollu jo 5-6 vuotta.Edellinen oli myös varta ja se räjähti kasseille vasta 8 vuotiaana.Akkukaupan setä sano että
akussa tulisi lukea germany tai japan eikä taiwan tai hong kong.Tällaisia akkuja on meillä kaikenikäisissä sporteissa ja hienosti menee.Tyyppi on muistin mukaan 5191 samaa laitetta saa myös navat toisinpäin jotta sopisi joka laitteeseen. 77-88 vuoden vehkeissä kokeiltu jo monta vuotta,
eikä ole kirosanoja tarvinnut viljellä.Tehdas on oman laitteeni varustanut
32Ah patterilla, mut en jaksa lehmänkokoista akkua mukanani kantaa,
kun kaljaakin pitää kyytiin mahtua, joten 19 on siis riittänyt tähän asti.
Että näin[/b]
Mika
Viestit: 56
Liittynyt: 08:53 18.04.2002.

akku

Viesti Kirjoittaja Mika »

Vuosimalli on -88 ja kone on 883/1200. Olen käyttänyt muistaakseni exide-merkkisiä akkuja ja joitain muitakin. Aikaisemmin akku oli tosiaan lujilla, kun startti ei meinannut jaksaa pyörittää konetta käyntiin, mutta tämä ongelma siis poistui startin vaihdon myötä.
dukesteri

Viesti Kirjoittaja dukesteri »

Joo, tuollaisissa vehkeissä juuri ovat veljet näitä saksmannipattereita käytelleet.Skaalaa on 20-24 Ah. Etellinen akkuni soveltui myyjän mukaan
päältäajettaviin ruohonleikkureihin ja oli siksi niin mainio.16 Ah voi olla vähän lyhyt, jotta muutama ämpäritunti lisää pitoa patteriin voisi olla paikallaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kannattaa myös tarkistaa/vaihtaa regulaattori (vissiin jännitteentasaaja Suomeksi). Ainakin omassa sportyssa juuri tuon laitteen toimimattomuus aiheutti akkunesteiden kiehumista ja siten myös akun rikkoutumista.
Mika
Viestit: 56
Liittynyt: 08:53 18.04.2002.

tilpehöörit

Viesti Kirjoittaja Mika »

Jep, on tarkistettu ja vaihdettu. Kuten myös staattori, roottorin magneetit. Käytännössä koko helvetin sähköstarttihässäkkä on vaihdettu alusta loppuun jo kertaalleen mukaanlukien kytkimen keskiö ja vaihdelaatikon laakerit.
Vastaa Viestiin