Pakoputkien maalaus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

eppu
Viesti:

Pakoputkien maalaus

Viesti Kirjoittaja eppu »

Suunnittelin talvi-iltoina maalata pakoputket mustiksi. Kannattaako?? Pysyykö maalit?
Haulla sain kyllä jotain tietoa, mutta epäselväksi jäi ainakin että, miten kannattaa tehdä pohjatyöt?

Vinkkejä, neuvoja...
Tara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tara »

mä ostin MOTONETISTÄ suoraa putkee,hioin sen pinnan rikki,puhdistin asetonilla,pohja-maalina ihan tavallinen autopohja-maali ja maalasin myös ko.liikkeestä 600 asteen kestävällä harraste-maalilla.hyvin on pysyny.ja helppo korjata kiven iskut.nyt on upeasti laulavat suorat.Ens kesänä ajattelin maalata ja hitsata siihen muuta pyörän kuosiin sopivaa.
-mattamustaa söisin jos se syötävää ois-
motonetin mainitsin koska joku taannoin haukkui ettei sieltä saa mitään hyvää...right back at you!! 8)
tuuba

Viesti Kirjoittaja tuuba »

vht kuumakestomaali ei ainakaan mulla pysynyt straight shots:sien vaimentajistakin paloi pois
miten mahtaa olla pulverimaalaus pysyykö?
eppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eppu »

Oliskos ongelmana kromatut putket. :? Itsekin olen ajtellut kromattuja putkia maalailla.
Taitaa mennä liian hankalaksi jos kromipinnoite pitää ensin poistaa.Vai onko pinnoitteen poisto hankala homma :?:
tuuba

Niistä poistetin kromi oikein kromaamossa ja kaikki kupari tuli hiottua pois eikävaan pysy. Palaa siitä ihan vaimentajan juuresta missä se sisimmäinen putki loppuu
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kromipintaa ei tarvitse poistaa pulverimaalin alta, riittää että pinta karhennetaan esim. hiekkapuhalluksella.

Pakoputken lämpötila nousee niin korkeaksi että taitaa olla vaikea saada mitään maalia tms. siinä pysymään. Tavallinen kuumakestomaali vissiin pysyy parhaiten.

Tietysti jos musta väri ei ole ihan ehdoton niin sitten "Horna"-kiuasmaalia...
Swine

Viesti Kirjoittaja Swine »

Pulverimaalia pakoputkiin?
Mun käsittääkseni pulverivärin pahin vihollinen on lämpö.Ei ehkä ekana tulisi mieleen maalauttaa putkistoa pulverimaalilla...
h8

Viesti Kirjoittaja h8 »

Yksi vaihtoehto on keraaminen pinnoite:
http://www.hdcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=15310
matant

Putkien maalaus

Viesti Kirjoittaja matant »

Polttomaalaus. Kestää varmasti. Ainut että paska tarttuu "pysyvästi" ja vaikea puhdistaa. Ehkä hiukan käyrän juuresta vaalenee, mutta kestää varmasti.
tuuba

Yksi vaihtoehto on keraaminen pinnoite
Se black satin on ainakin aika komian näkönen. Täytyy pistää harkintaan
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Omassa pysyi kesän ajan tuo motonetin kuumankesto musta... ainakin kun paistaa maalauksen jälkeen uunissa ( ohjeen mukaan)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
tuuba

ainakin kun paistaa maalauksen jälkeen uunissa
Mä en ainakaan uskalla meidän muijan uunissa paistella pakareitani
eeko
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja eeko »

kannattaa hakea vaikka kierrätyskeskuksesta toinen uuni
noihin hommiin, ovat halpoja ja ei tule narinaa. :?
-eeko
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

tuuba kirjoitti: Mä en ainakaan uskalla meidän muijan uunissa paistella pakareitani
Sitähän varten tallissa täytyy olla astianpesukone ja uuni 8) että saa osat pestyä ja lämmiteltyä :D
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin