Nopeusrajoitusten noudattaminen
Nopeusrajoitusten noudattaminen
Mites on itse kullakin.
Oli hienoa katsoa kun 2005 lähestyttäessä Himosta meni autojonot ja mopojonot sulassa sovussa. Ei ryntäilyä, vaan järkevää ajoa.
Moniko on saanut ylinopeus-sakot mopollaan tänä vuonna?
Moottoripyörä.org palstalla on jatkuvaa itkemistä suurista sakoista ja menetetyistä ajokorteista.
Miten meidän porukassa?
Sakot olen saanut ja ehkä toiset tulossa, mutta kotilolla.
Kolmatta ei saa saada,kun lähtee kortti l. varovaisesti mennään.
Mopolla kun ajelen, niin riskiajoreiteillä jopa varovaisemmin kuin autolla. Johtuu osittain mun ajotaidoista.
En ole huippukuski.
Oli hienoa katsoa kun 2005 lähestyttäessä Himosta meni autojonot ja mopojonot sulassa sovussa. Ei ryntäilyä, vaan järkevää ajoa.
Moniko on saanut ylinopeus-sakot mopollaan tänä vuonna?
Moottoripyörä.org palstalla on jatkuvaa itkemistä suurista sakoista ja menetetyistä ajokorteista.
Miten meidän porukassa?
Sakot olen saanut ja ehkä toiset tulossa, mutta kotilolla.
Kolmatta ei saa saada,kun lähtee kortti l. varovaisesti mennään.
Mopolla kun ajelen, niin riskiajoreiteillä jopa varovaisemmin kuin autolla. Johtuu osittain mun ajotaidoista.
En ole huippukuski.
Suomessa ajaessa paaosin rajoitusten/muun liikenteen mukaan, johtunee varmaan osittain suomen ajokaluston tehoista ja ajo-ominaisuuksistakin. Vuodesta -95 sakkoja hdlla nolla kapppaletta, tosin eipa oo kilsojakaan paljoo viimevuosina kertynyt, eivat vissiin viela ole keksineet tallissa makuuttamisesta sakottamaan...
Taalla missa pippuri kasvaa, varsinkin monikaistaisilla teilla turvallisimmaksi ajotavaksi on osoittautunut "vahan nopeempaa kuin muu liikenne" silloin ei tarvi koko aikaa janittaa milloin joku ajaa takaa paalle, rittaa kun pitaa etusektorin selvana. Tama tosin toimii vain kun liikennetta ei ole ruuhkaksi asti ja solloinkin valilla joku vatanen meinaa tulla takaa yli. Melkeen kaksi vuotta ja 30 tkm hdlla ilman sakkoja....
Taalla missa pippuri kasvaa, varsinkin monikaistaisilla teilla turvallisimmaksi ajotavaksi on osoittautunut "vahan nopeempaa kuin muu liikenne" silloin ei tarvi koko aikaa janittaa milloin joku ajaa takaa paalle, rittaa kun pitaa etusektorin selvana. Tama tosin toimii vain kun liikennetta ei ole ruuhkaksi asti ja solloinkin valilla joku vatanen meinaa tulla takaa yli. Melkeen kaksi vuotta ja 30 tkm hdlla ilman sakkoja....
Itselle kolahtanut HD:lla ainoastaan yhdet sakot... nekin ulkomailla. Kotilollakin sakot tuntuvat tulevan ryppaissa, kymmeneen vuoteen ei ole kohdalle sattunut, vaan josko vanhat merkit paikkansa pitaa, sitten kun tulee niin saakin olla nimismiehelta armoa anelemassa.
Ehka pyoralla ajettaessa tulee tarkkailtua ymparistoa paremmin. Ajotapana on 15 -20 km/h yli rajoituksen, ja sita tulee kylla seurattua aika tiukasti.
Sanoi: w4p2
Ehka pyoralla ajettaessa tulee tarkkailtua ymparistoa paremmin. Ajotapana on 15 -20 km/h yli rajoituksen, ja sita tulee kylla seurattua aika tiukasti.
Sanoi: w4p2
Yhdet ainoat sakot mopottimella, ja nekin vuonna 1978.
Tässä poliisit (s)avustivat meikäläistä ihan riittävästi
Olin lähdössä jyväskylästä kohti Jämsää ja perässäni oli mintunvihreä Saab 96. Odottelin moottoritien liikennevaloissa ja kun valot vaihtuivat niin ajelin normaalivauhtia (rajoitusten mukaan). Saab liimautui takavaloon kiinni, nostin hieman nopeutta ja sama toistui vielä 2 kertaa. Sitten sain tarpeekseni ja käänsin kahvasta -> saab jäi, vilkku nostettiin katolle ja homma seis. Siviilisaabissa oli 2 poliisia menossa jämsään. Sakkoja tuli riittävästi. Syyte: 140 km satasen alueella
Tienvarressa käytiin tiukkasanainen keskustelu siitä, että kuka tässä loppujen lopuksi on syyllinen. Lopputulos: sakkoja tuli vain 120 km/h mukaan.
Hyvällä tuurilla sakkolappu voipi löytyä arkistoistani kotipuolestani.
Olin tuolloin sen verran nuori ja ujo maalaispoika , etten uskonut mahdollisuuksiini oikeudessa kahta poliisia vastaan ja maksoin sakot mukisten
Ps. Tuohon aikaan ajelin vielä Yamaha TX 750:llä
Tässä poliisit (s)avustivat meikäläistä ihan riittävästi
Olin lähdössä jyväskylästä kohti Jämsää ja perässäni oli mintunvihreä Saab 96. Odottelin moottoritien liikennevaloissa ja kun valot vaihtuivat niin ajelin normaalivauhtia (rajoitusten mukaan). Saab liimautui takavaloon kiinni, nostin hieman nopeutta ja sama toistui vielä 2 kertaa. Sitten sain tarpeekseni ja käänsin kahvasta -> saab jäi, vilkku nostettiin katolle ja homma seis. Siviilisaabissa oli 2 poliisia menossa jämsään. Sakkoja tuli riittävästi. Syyte: 140 km satasen alueella
Tienvarressa käytiin tiukkasanainen keskustelu siitä, että kuka tässä loppujen lopuksi on syyllinen. Lopputulos: sakkoja tuli vain 120 km/h mukaan.
Hyvällä tuurilla sakkolappu voipi löytyä arkistoistani kotipuolestani.
Olin tuolloin sen verran nuori ja ujo maalaispoika , etten uskonut mahdollisuuksiini oikeudessa kahta poliisia vastaan ja maksoin sakot mukisten
Ps. Tuohon aikaan ajelin vielä Yamaha TX 750:llä
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 18:49 15.03.2006.
- Paikkakunta: Helsinki
Loppukesästä Kehä kolmosella Tikkurilan kohdilla räpsähti kirkkaat valot kahdesta suunnasta, siinä oli pari niitä uusia kameroilla varustettuja poliisiautoja. Äkkinäisempi voisi säikähtää sellaista ilotulitusta! Nippa-nappa rikesakon puolelle jäi ja perhanan hölmön näköisen kuvan olivat saaneet napattua.
Ainakin pääkaupunkiseudulla tuntuu että nopeusrajoitukset ovat lähinnä ohjeellisia. Onko kukaan yrittänyt ajaa kehäykkösellä kahdeksaakymppiä? Vasen kaista ajaa 110 kmh ja oikeallakin mennään reipasta yhdeksääkymppiä...
Maanteillä tulee yleensä ajettua sellaista vauhtia kuin itsestä tuntuu hyvältä, harvemmin kukaan ohi tulee. Nopeutta onneksi rajoittaa kypärään hakkaava tuuli - ensi kesänä vielä enemmän kun katteet on jo myyty...
Tähän asti ei sakkoja ole pyörällä tullut, autollakaan ei sitten ammattiautoilun lopettamisen jälkeen.
Maanteillä tulee yleensä ajettua sellaista vauhtia kuin itsestä tuntuu hyvältä, harvemmin kukaan ohi tulee. Nopeutta onneksi rajoittaa kypärään hakkaava tuuli - ensi kesänä vielä enemmän kun katteet on jo myyty...
Tähän asti ei sakkoja ole pyörällä tullut, autollakaan ei sitten ammattiautoilun lopettamisen jälkeen.
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
2005 kortti pois motolla. Kaverilla oli ruumisarkkutankissa bensa lopuillaan ja se kiihdytti vierelle sekä osoitti edessäpäin olevaa huoltoasemaa. Molemmat sitten kiihdytettiin, jotta kamu pääsee hajuilla tankille. Vastaan tuli sitten tutkamoto, jolle iloisesti vilkutettiin. Tankatessa vierelle tuli prätkämoto, jolle hymyilin ja sanoin että hieno ilma aloittaa loma. Se sitten pyysi tulemaan sivummalle jossa odotti äsken nähty siviili-CBR. 42 kilsaa ylinopeutta, voi vi**u!! Ja kortti heti pois. Koko loma sitten sopivasti ilman korttia, vieläkin nyppii.
Sakot tuli rysässä. Taajamamerkkiä ei todellakaan huomannut puiden katveesta. Taitavat kytätä siellä useastikin. Paikka on Klaukkalasta n. 10 kilsaa pohjoiseen.
Sitä ennen sakot 2000, sekin motolla. Ensimmäisenä kevätpäivänä tutkaan Mannerheimintiellä. Lähdin valoista liian haipakkaan.
Tää kesä meni ilman sakkoja.
CF
Hemuli: Kyllä, ei kehällä kukaan aja 80:ä. Oon kokeillu, mutta heti oli joku ryssärekka puuskuttamassa niskaan. Pakko ajaa ainakin 95:ttä.
Sakot tuli rysässä. Taajamamerkkiä ei todellakaan huomannut puiden katveesta. Taitavat kytätä siellä useastikin. Paikka on Klaukkalasta n. 10 kilsaa pohjoiseen.
Sitä ennen sakot 2000, sekin motolla. Ensimmäisenä kevätpäivänä tutkaan Mannerheimintiellä. Lähdin valoista liian haipakkaan.
Tää kesä meni ilman sakkoja.
CF
Hemuli: Kyllä, ei kehällä kukaan aja 80:ä. Oon kokeillu, mutta heti oli joku ryssärekka puuskuttamassa niskaan. Pakko ajaa ainakin 95:ttä.
Shovel Kopteri ja Buell S1
Re: Nopeusrajoitusten noudattaminen
Ei yhtään sakkoa tänäkään vuonna.jutaharri kirjoitti: Moniko on saanut ylinopeus-sakot mopollaan tänä vuonna?
Edelliset (ja ainoat) sakot pyörällä muutaman vuoden takaa, oisko ollu 2001. Ajella huristeltiin daamin kanssa Jämsän seudulla silloisella nopeahkolla matkapyörälläni (ZZR1100) ja ohitettiin piiiitkässä ylämäessä letka karavaanareita. Alkoi sitten alamäki ja tulin sitä alas LÄHES rullaamalla...Aurinko paistoi ikävästi vastaan, mutta näin, että vastaan tuli toinen motoristi, jolle tietysti moikkasin ja hän moikkasi takaisin vilkuttamalla iloisesti sinisiä ja punaisia valoja. Satasen alueella 126... Shit happens.
Autolla en oo sakkoja saanukkaan todella pitkään aikaan. Menee kyllä viime vuostuhannen puolelle reilusti.
Autolla en oo sakkoja saanukkaan todella pitkään aikaan. Menee kyllä viime vuostuhannen puolelle reilusti.
H-D Softail Custom 1998
- Raimo-Raato
- Viestit: 395
- Liittynyt: 22:04 18.12.2003.
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Elokuussa Bululla viimeistä kertaa ajaessani tuli sakot. Juuri olin menossa vaihtamaan sitä pannuun ja arvasinkin että jos joskus on poliisit sattuakseen kohdalle niin nyt. Siviiliauto seuras perässä motarilla ja mittasivat 153 km/h useemman kilsan keskinopeudeksi.
Kyllähän noita sakkoja tipahtelee kerran pari vuodessa kun yleensä on vähintään 15 yli rajoituksen. Bulun kanssa tuppas olemaan vauhtia huomattavasti enemmänkin joka olikin yksi tärkeä syy pannuun vaihtamisessa.
Kyllähän noita sakkoja tipahtelee kerran pari vuodessa kun yleensä on vähintään 15 yli rajoituksen. Bulun kanssa tuppas olemaan vauhtia huomattavasti enemmänkin joka olikin yksi tärkeä syy pannuun vaihtamisessa.
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
- Tapsa62
- Viestit: 111
- Liittynyt: 12:00 22.03.2006.
- Paikkakunta: Portugal, Lissabon (Alfragide)
- Viesti:
Tässä olisi yks vaihtoehto nopeusrajoitusten huomioimisen parantamiseen
http://www.useloos.com/node/8985
http://www.useloos.com/node/8985
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Ou jee. Ruuhkat taitaa olla aika pahat...Tapsa62 kirjoitti:Tässä olisi yks vaihtoehto nopeusrajoitusten huomioimisen parantamiseen
http://www.useloos.com/node/8985
Shovel Kopteri ja Buell S1