HD:tä harkitsen .. rohkaisua ja vinkkejä ?:-)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Onko se unelma HD vai joku tietty HD:n malli? Jos vain HD ni osta halvin mahdollinen pyörä eli sportsteri, jos ego kestää ajaa "tyttöjen pyörällä", tietty vielä uutena että saat sen takuun.

Itse olen aina haaveillu sportsterista, mutta ostin ensimmäiseksi isoksi kustomiksi suzukin intruderin, johon en ollut tyytyväinen. Tämän jälkeen ostin dynan, en ollut tyytyväinen siihenkään. Nyt olen ollut onnellinen sportsterin omistaja jo pari vuotta :D ja ainut mikä kaduttaa on että en silloin heti ostanut sportsteria.
Eli osta se mistä olet haaveillut, itse haaveilen vielä FXR:stä ja varmaan sellaisenkin vielä joskus hankin.
Ilkimys

Happamia?

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Jack
Väärä foorumi kyselä moista. Täällä et ihan oikeasti saa kuin hymistelyä ja kehuja. Kuka sitä omaansa haukkuisi.
Jos mietityttää, osta se Jammu, et ole valmis omistamaan HD'ta.

Tosta Vallun kommentista; voi herranjestas. Jos nyt aloittaisin harrastusta en varmasti hankkisi ameriikan pyörää, sen verran on joukossa tyhmyys tiivistynyt ja testosteronin määrää ei ehkä peittoa kuin se tuliterien tehtaanlinjan mukaisten uutuuttaan kiiltelevien mustien nahkavaatteiden haju. lievennetäänkö?? no jos ihan vähän... noooin.

Neljänkympin kriisistä pääsee helpommin käymällä kerran vieraissa, ja rahatkin säästyy, mahdollisesti.

- just my 2 cents worth -

Jack

Hyi happamia sano kettu pihlajan marjoista :twisted: Mahdatkos olla edes klubin jäsen? Tota Sun mottoasi kun katselen 8O
aikuismotoristi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aikuismotoristi »

Kuten jo sanottiin: jos mietityttää, älä osta. MP:n osto ei ole järkikauppa kuitenkaan, eikä se järkeilemällä ratkea. Eli osta juuri ja vain se minkä HALUAT ja voit saada. Jos oikeasti haluat pyjaman - osta se. Jos haluat jotain muuta ja ostat pyjaman, et tule tyytyväiseksi kuitenkaan.

Itselläni ei ole ollut edes mopoa, mutta H-D:t (ei siis niinkään moottoripyörät yleensä) on kiinnostanut aina. Kun sain nelikymppisenä rahat kasaan, menin muka koejamaan uudenkarheaa DYNAA, joka kiinnosti, mutta teinkin kaupat jo ennen koeajoa ja ajoin suupielet korvissa lainakypärä päässä kotiin. Nyt paluuta ei ole.
Lawless

Re: Ei mitään epäröintiä

Viesti Kirjoittaja Lawless »

jack kirjoitti: Väärä foorumi kyselä moista. Täällä et ihan oikeasti saa kuin hymistelyä ja kehuja. Kuka sitä omaansa haukkuisi.
Jos mietityttää, osta se Jammu, et ole valmis omistamaan HD'ta.

Tosta Vallun kommentista; voi herranjestas. Jos nyt aloittaisin harrastusta en varmasti hankkisi ameriikan pyörää, sen verran on joukossa tyhmyys tiivistynyt ja testosteronin määrää ei ehkä peittoa kuin se tuliterien tehtaanlinjan mukaisten uutuuttaan kiiltelevien mustien nahkavaatteiden haju. lievennetäänkö?? no jos ihan vähän... :twisted: noooin.

Neljänkympin kriisistä pääsee helpommin käymällä kerran vieraissa, ja rahatkin säästyy, mahdollisesti.

- just my 2 cents worth -

Jack
Täytyy sanoa että olen itse asiasta täysin samaa mieltä!
Mukaanlukien vielä Jackin allaoleva Hemulin kommentti :wink:
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Ilkimys

En Enää, tuli mittari täyteen jo monta monituista vuotta sitten :evil:

Jack

ps. ajelen sillä paremmalla amerikkalaisella :lol:
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Pörre

Viesti Kirjoittaja Pörre »

kyllä itellä tippu aikas pian kaikki muut merkit pois luettelosta ku alko HD:tä katteleen. ja päivääkään en oo katunu. oikein vähän ilkeeltä tuntuu japanilaisia yms. katella nykyään.. käy vaikka sit sillä HD:lla siä vierais ku sitä niin mainostettiin ni siinähän sitä riemua on kaksin verroin 8) !!!
-PANHEADS MC-
JanneR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Itse olen sitä mieltä, että jos mietityttää, osta ihmeessä se H-D :!: Liiallisella pohtimisella ja jahkailulla menee moni hyvä asia sivu suun (fillarit, naiset ym. :wink: )

Itse olin vähän samantapaisessa tilanteessa toissakesänä. Mietin ja jahkasin investoidako vähäiset kertyneet pelimerkit (+ velkaa :roll: ) parempaan autoon vai Harrikkaan, jota olen pitänyt ainoana oikeana mopona jostakin ala-asteikäisestä saakka. Lopulta avovaimo kyllästyi tilanteeseen ja käski ostaa sen Harrikan ettei järki mene. Niin jäi -87 Corollanpaska ja H-D tuli sille kaveriksi. Hetkeäkään ei ole kaduttanut. Ja vaikka mopo on vajaakoneinen tyttöversio (883 Sportster), tuli viimekesänä 20 tkm ajeltua. Se on likimain 5 tkm enemmän kuin tavallisesti ajoin autolla koko vuoden aikana, joten ainakin tässä tapauksessa valinta osui täysin nappiin!
smuige
Viesti:

osta se HD

Viesti Kirjoittaja smuige »

jack kirjoitti:Ilkimys
En Enää, tuli mittari täyteen jo monta monituista vuotta sitten :evil:
Jack

ps. ajelen sillä paremmalla amerikkalaisella :lol:
Joo, se Jackin kulkupeli oli niin hyvä, että merkin valmistus lopetettiin jo yli 50 sitten. (Kun ei niitä silloin ostettu tarpeeksi... Miksköhän?)
Mutta sais sillä kuolleellakin merkillä kuulua H-DCF:iin.
Ja ehtihän Jack myöskin toteuttaa unelmaansa pari vuotta ja ajaa Harrikalla 8)

Ei muuta kun alkuperäiselle kysyjälle, toteuta unelmasi ja osta se HD.
Mutta turha tulla sitten meitä syyttelemään kun jäät koukkuun...

Hyvää sakkia löytyy, testosteronilla ja ilman.

Itse en ole valintaani katunut, tosin vasta vuodesta 1983 olen Shovelini kanssa liikkunut...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jack

Re: osta se HD

Viesti Kirjoittaja jack »

smuige kirjoitti: Ja ehtihän Jack myöskin toteuttaa unelmaansa pari vuotta ja ajaa Harrikalla 8)
pari vuotta... khihikhihi :lol:

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
customesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja customesa »

Eikös joku "viisas" sanonut että on vain kahdenlaisia ihmisiä,niitä jotka
ajavat HD.llä ja niitä jotka haluaisi ajaa HD,llä. :roll:
Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa . Kai luulisin ?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ja sama viisas taisi sanoa "if I had to explain, you wouldn't understand"... :lol:
Safaridude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safaridude »

Mielipiteeni alkuperäiseen kysymykseen: Hanki se Dyna! Jos kuitenkin valitset sen kiinapyörän niin mieltäsi tulee takuuvarmasti kaivertamaan kysymys: "Olisiko sittenkin pitänyt..."

Ja siitä vieraissa käynnistä. Voihan nämä kaksi asiaa yhdistää... :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=PlpFLSgWjAU

Joko viimeinkin päästäis aiheeseen Kuka on baikkeri? :P
Joka ei olutta, laulua ja naisia rakasta, on koko elämänsä typerys. -Martin Luther-
hupeli

Viesti Kirjoittaja hupeli »

mutta ei kai sitä pyörää nyt millekään joukolle osteta vaan itelle, jos ei jonkun joukon takii voi jotain merkkii ostaa nii jopas sanon mä, eihän sitä nyt mitkään joukot määrää millä mä ajan.
ironmotörhead

Viesti Kirjoittaja ironmotörhead »

issakka kirjoitti: ajelen "paskalla vanhalla rautiksella"
A:uusia rautiksia ei ole.
B:lauseen 1. adjektiivikin vain ilmeisesti tarkoitettu kateellisia lepyttämään.
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

Alkuperäisellä kysyjällä kuitenkin aika hyvin pullat uunissa kun kyse ei ole siitä etteikö 18 kiloeuroo tarvittaessa järjestyisi, vaikka summa isolta tuntuisikin. Mutta kysehän ei ole elämästä ja kuolemasta. Hommaatpa kumman merkin tahansa niin kyllähän siitä eroon pääsee jos tuntuu siltä että tuli tehtyä virhe. Joitain tonneja voi tulla takkiin, mutta sen riskin joutunee ottamaan jos jonkunlaisen päätöksen meinaa tehdä.

Jos moottoripyörän merkki tahi malli ei ole itsestäänselvyys, niin joutuu kokeilemaan. Ei pelkästään koeajamaan vaan omistamaan ja käyttämään esim. yhden kesän, kyllä siinä alkaa huomaamaan jos pyörä ei ollukkaan se oikea ja minkätyyppiseen pitäis vaihtaa. Vaihtorumbassa tosin palaa rahaa, mutta ehkä lopputulos sitten tyydyttää kun tietää kokeilleensa myös ne vaihtoehdot jotka eivät olleet oikeita.

Tosiaan tältä foorumilta et varmastikkaan saa kauheesti HD:ta mollaavia mielipiteitä, jos jonkinlaista objektiivisyyttä haluat, niin kannattaa tsekata muitakin sivustoja. Mutta kiinanpyöräfoorumista saa sit pelkästään kiinanpyörää puolustavia mielipiteitä.

Jokainen toki tekee tyylilleen ominaisesti, mutta tietty tulee mieleen että jos mittarissa on jo 40 niin asiat vois kerrankin tehdä aivojen sijasta sydämmellä tahi munalla...
Vastaa Viestiin