maheinon kirjoitti:Varmaan pärjäilen pyörällä ilman kurssejakin, ...josko klubin kurssi osuisi .... Vastaohjaus yms. jutut kiinnostaisi oppia mutta voihan sitä kokeilla tökkiä tankoa ilman kurssejakin...
Ja klubiin varmaan tulen myös liittymään
Onnittelut valinnasta ja mitä tuohon ajamisen treenaamiseen tulee, niin itse olin ajellut nuorena miehenä kevarilla kesät (ja osin talvetkin) asvalttia ja hiekkaa. Kun sitten ostin 3v sitten Hondan, ajaminen piti kyllä opetella aivan uusiksi. No itse opiskelin ja erityisesti tuota vastaohjausta treenailin ankarasti mutkaisilla teillä pikkuhiljaa nopeutta nostaen. Kyllä se pyörä alkoikin kääntyä kivasti. Kun sitten läksin rautiksella koeajolle, oli noista vastaohjaustreeneistä todenteolla hyötyä, sillä Honda kääntyy kun ajatus verrattuna rautikseen
Noista uusista pyöristä en tiedä mitään, mutta voisin kuvitella niidenkin vaativan jo ihan massansakin takia tuota vastaohjausta, joten oikeilla jäljillä olet. Ihan liian moni on ajanut pyöränsä mutkasta suoraan mitä surullisimmilla seurauksilla ja ilmeisesti täysin tietämättömänä ko. tekniikasta...
Kerhoon liityin minäkin tuossa viikko ennen pikkujouluja ja jos ajokurssi sattuu lähelle, saatanpa hyvinkin kurvata sitä kautta - kuitenkin 80% moottoripyörän "henkivakuutuksesta" sijaitsee satulan ja tangon välissä