Shovelin koneiden saatavuus ja erot?
Shovelin koneiden saatavuus ja erot?
Tässä Shoveleita katsellessa tupsahti eteen tarjous ostaa siisti konevikainen 1980 1200cc pyörä. Myyjä kehotti heittämään samantien toimivan Shovelin koneen päälle, kun niitä kuulemma saa 2000-2500 eurolla helposti
En tiedä kuinka pahaa jälkeä myllyssä on käynyt, ja kannattaisiko sitä alkuperäsitä remontoida mutta kysymys kuuluu, onko näitä Shovelin koneita todellakin kuinka runsaasti ja helposti tarjolla noin parilla tonnilla
Entä jos jostain löytyisi se 1340 cc kone, näyttääkö se erilaiselle päällepäin vai meneekö ns. täydestä kun paperit ovat 1200 koneella. Onko isommasta koneesta mitä käytännön etua Nopea haku näyttäisi isomman koneen (1200 arvot suluissa) antavan 67 hp( 58 ), 5800 rpm( 5150 ), ja iskun sekä porauksen olevan suurempi. Mutta kukapa noita kierrättäisi yli 5000 rpm, joten noista kierroksista ja huipputehosta ei taida kyllä iloa olla - mutta miten on väännön laita, onko isompi selvästi vääntävämpi normaaliajossa
En tiedä kuinka pahaa jälkeä myllyssä on käynyt, ja kannattaisiko sitä alkuperäsitä remontoida mutta kysymys kuuluu, onko näitä Shovelin koneita todellakin kuinka runsaasti ja helposti tarjolla noin parilla tonnilla
Entä jos jostain löytyisi se 1340 cc kone, näyttääkö se erilaiselle päällepäin vai meneekö ns. täydestä kun paperit ovat 1200 koneella. Onko isommasta koneesta mitä käytännön etua Nopea haku näyttäisi isomman koneen (1200 arvot suluissa) antavan 67 hp( 58 ), 5800 rpm( 5150 ), ja iskun sekä porauksen olevan suurempi. Mutta kukapa noita kierrättäisi yli 5000 rpm, joten noista kierroksista ja huipputehosta ei taida kyllä iloa olla - mutta miten on väännön laita, onko isompi selvästi vääntävämpi normaaliajossa
Viimeksi muokannut Joe Cool, 09:40 18.12.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ööh, tyhmä kysymys, mutta miksi koneen muutos pitää muutoskatsastaa, jos vaihtaa saman kokoiseen ja tehoiseen? Pitääkö esim. papereissa näkyä sekä moottorin että rungon numero vai miksi?
Autoissahan koneita on vaihdeltu jatkuvasti eikä niitä noteerata mitenkään niin kauan kuin pysytään edes suurinpiirtein alkuperäistä vastaavissa raameissa ja autot sentään katsastetaan säännöllisesti.
Onko moottoripyöräily ja erittyisesti H-D:llä ajaminen jo sen verran "rikoksen tunnusmerkit" täyttävä teko, että kannattaa varmuuden vuoksi käyttää kaikki tien päällä tunnistettavat muutokset konttorin kautta - vai mistä on kyse
Ja - edelleen katsastukonttoria pelkäämättä - onko siis noilla 1200 ja 1340 koneilla mitä käytännön eroa muuta kuin isku ja poraus ja nokka-akseli? Vai onko suurin ero siinä, että tietää ajavansa suuremmalla
Autoissahan koneita on vaihdeltu jatkuvasti eikä niitä noteerata mitenkään niin kauan kuin pysytään edes suurinpiirtein alkuperäistä vastaavissa raameissa ja autot sentään katsastetaan säännöllisesti.
Onko moottoripyöräily ja erittyisesti H-D:llä ajaminen jo sen verran "rikoksen tunnusmerkit" täyttävä teko, että kannattaa varmuuden vuoksi käyttää kaikki tien päällä tunnistettavat muutokset konttorin kautta - vai mistä on kyse
Ja - edelleen katsastukonttoria pelkäämättä - onko siis noilla 1200 ja 1340 koneilla mitä käytännön eroa muuta kuin isku ja poraus ja nokka-akseli? Vai onko suurin ero siinä, että tietää ajavansa suuremmalla
Kyllä se autonkin moottorinvaihto pitäisi muutoskatsastuttaa mutta kun niissä ei ole selvästi huomattavaa identifiointinumeroa niin ei niihin puututa. Samoin japsipyörissä, koneessa kun ei ole sellaista numeroa joka näkyisi otteessa niin sitä on paha tien päällä sanoa onko se vaihdettu vai ei.
HD:ssa taas yksi tärkeimmistä (vanhemmissa pyörissä ainoa=tärkein) numero löytyy moottorista jolloin sen vaihto on helppo todeta.
HD:ssa taas yksi tärkeimmistä (vanhemmissa pyörissä ainoa=tärkein) numero löytyy moottorista jolloin sen vaihto on helppo todeta.
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 20:41 27.11.2005.
- Paikkakunta: Muumilaakso
Avaa mylly ja katso paljonkos tuhoa on sattunut. Shovelin remppa on noin tonnin osiin. Sillä saat sylinterit,männät,kiertokanget kaikki laakerit tiivisteet prikkoja ym. Sylinterikansien remppa riippuen mitä joudut vaihtaa/työstää.Uus öljypumppu max 300e. Täysremppa noin 1500 ylöspäin riippuen paljonkos työtä joudut ulkoistamaan.
Jos remontin teet tiedät ainakin että sulla on kaikki uutta sisällä. Harvemmin kampuran joutuu vaihtaa eikä kaikkia osia joudu aina vaihtaa. Mutta jos löydät vähän ajetun remontoidun shovelin tuohon hintaan niin osta pois.
Uusi shovel on siinä kuuden tonnin nurkilla sillä saa jo kaksi evoa.
Käytännön eroa ei taida olla paljoa 1200/1340 muuta kun että 1340;lla paljon ohkaisemmat sylinteriseinämät.Isoin ero on isku.
Väännössä nuo 140cc lisää ei ihmeitä tee.
Jos remontin teet tiedät ainakin että sulla on kaikki uutta sisällä. Harvemmin kampuran joutuu vaihtaa eikä kaikkia osia joudu aina vaihtaa. Mutta jos löydät vähän ajetun remontoidun shovelin tuohon hintaan niin osta pois.
Uusi shovel on siinä kuuden tonnin nurkilla sillä saa jo kaksi evoa.
Käytännön eroa ei taida olla paljoa 1200/1340 muuta kun että 1340;lla paljon ohkaisemmat sylinteriseinämät.Isoin ero on isku.
Väännössä nuo 140cc lisää ei ihmeitä tee.
Kiitos, tätä arvelinkin. Kun olin rautista ostamassa, minulla oli yksi kaveri mukana, joka katsoi heti rungon ja moottorin numerot ja totesi ne samoiksi ja mainitsi, että näitä poliisi katsoo tien päällä aina ekaksi
Luultavasti kyse on siis siitä, että ei tule ratsiassa turhaa selvittelyä tai peräti matkanteon keskeyttämistä, jos paperit ja kone vastaavat toisiaan. Eikä silloin luultavasti tule muutakaan pyörän syvä-analyysia tien päällä, kun paperit ovat kunnossa. Jos taas tässä iskee virhe heti virkavallan silmään, saattaa yllättäen löytyä motivaatiota tarkastaa mm. äänimerkin ja mittarivalaistuksen toimintaa - otaksun
Jos siis saan sopivan Shovelin hankittua, kannattaa merkkauttaa ilman muuta oikeat numerot papereihin. Tämä selkisi.
Edelleen kiinnostaa tuo käytännön ero 1200/1340 - kun en ole metriäkään ajanut millään Shovelilla. Sen verran olen antanut kertoa itselleni, että laiskoja ovat kaikki tyynni Woimakoneeseen verrattuna
Luultavasti kyse on siis siitä, että ei tule ratsiassa turhaa selvittelyä tai peräti matkanteon keskeyttämistä, jos paperit ja kone vastaavat toisiaan. Eikä silloin luultavasti tule muutakaan pyörän syvä-analyysia tien päällä, kun paperit ovat kunnossa. Jos taas tässä iskee virhe heti virkavallan silmään, saattaa yllättäen löytyä motivaatiota tarkastaa mm. äänimerkin ja mittarivalaistuksen toimintaa - otaksun
Jos siis saan sopivan Shovelin hankittua, kannattaa merkkauttaa ilman muuta oikeat numerot papereihin. Tämä selkisi.
Edelleen kiinnostaa tuo käytännön ero 1200/1340 - kun en ole metriäkään ajanut millään Shovelilla. Sen verran olen antanut kertoa itselleni, että laiskoja ovat kaikki tyynni Woimakoneeseen verrattuna
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 20:41 27.11.2005.
- Paikkakunta: Muumilaakso
Kiitos - en vielä osaa sanoa mitään, mihin tämä päätyy - ennakkoon pyrin vain hankkimaan tarpeeksi tietoa päätösten pohjaksi.Dnepr-pilot kirjoitti:Katso että kiertokangen tappi sopii yhteen eri 1340-limppujen kanssa. Ei shovelit mitään raketteja ole, jos on kiire voit aikaistaa lähtöjä että kerkiät.
Ja mitä kiireeseen tulee, neuvosi lienee paras mahdollinen, mutta tosikiirettä varten aion kyllä säilyttää Rautiksen tallissa
Vielä vinkki jos aiot kasvattaa 74"->80": Sen sijaan että hankit uudet limput ja teetätät kankien asennuksen ja limppujen tasapainotuksen, jenkeistä saa JPCyclesiltä s&s:n valmiin limppupaketin s&s kiertokangilla (tasapainotettu kokonaisuus) hintaan 419usd (+ lisäksi tulee vielä rahtikulut). Itellä tuollainen on tuossa pöydällä odottamassa asennusta.