Ajovaruste yms vinkkejä untuvikolle ?!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Re: Yksinkertaisesti

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vallu kirjoitti:...Ja jos joku muuta väittää niin se on pappatunturi! :twisted:
Jaa, kai mää sitten näin unta kun esim. Ylläksen pääralliin saavuttiin 400km sadeajon jälkeen ja mulla oli kuivat vaatteet Gorejen alla - muut kyllä väänsi vettä jokaisesta vaatekappaleestaan :twisted: ...

T: Hemuli - the läpimärkä pappatunturi :lol:
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

hemuli kirjoitti:
Vallu kirjoitti:...Ja jos joku muuta väittää niin se on pappatunturi! :twisted:
Jaa, kai mää sitten näin unta kun esim. Ylläksen pääralliin saavuttiin 400km sadeajon jälkeen ja mulla oli kuivat vaatteet Gorejen alla - muut kyllä väänsi vettä jokaisesta vaatekappaleestaan :twisted: ...

T: Hemuli - the läpimärkä pappatunturi :lol:
Jotain olin kuulevina jostain pakettiautosta... :lol:
Tulitkos sillä jo Ylläkselle vai menitkös vain kotiinpäin? :mrgreen:

Noissa Goretex asuissa on ollut sellaisiakin ongelmia, että kun ajaa sumussa niin se vaatteen järjestelmä imee sitä pienissä pisaroissa olevaa vesisumua sisäänpäinkin.

Itse tyydyn noihin hardly-goretex asuihin taikka HardCoretex asuihin eli on kanssa yhdet citymaasto-lautailu-ajohousut. Mutta siellä onkin sisällä irroitettava vedenpitävä lateksi-muovi-mitäliemateriaalia-vuorikangas. Ja lippailuja varten suojat. (siis lautaillessa, heh)

Mutta kyllä nahkarotsi ja -byysat suojaa paremmin asfaltti ihottumaa vastaan.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

smuige kirjoitti:...Jotain olin kuulevina jostain pakettiautosta... :lol:
Tulitkos sillä jo Ylläkselle vai menitkös vain kotiinpäin? :mrgreen:
Paluumatkalla ei kieltämättä vaivannut tuuli eikä tuisku :twisted: ...
883c

Re: Heips!

Viesti Kirjoittaja 883c »

[quote="samain"]Mänskän kengästä saa kohtuuhintaisia ja ihan hyvälaatuisia/-näkösiä ajobuutseja terävällä ja tylpällä kärjellä , maiharimallejakin löytyy, hinnat 49 eerosta about 70:n

täältä ääni mänskän kengälle myös,
hinta-laatu suhde on taatusti kohdallaan
hyvin palveli viime ajokauden niin sateella kuin auringon paisteessa

miikka
juky2200

ajovarusteista..

Viesti Kirjoittaja juky2200 »

Toiset tykkää äidistä ja... Monille käy niin, että ensi huumassa ostetut varusteet eivät ole sopivat (koko/tyyli jne..)
Itsellä ensimmäinen ostos oli MP-asun takki mikälie kalvolla ja kohtuu hyvin pitää vettä..
Nahkahousut oli yleismalliset (Leather Heaven) ja alkoi hajoamaan saumoista 1/2 vuoden käytön jälkeen :cry:
Mutta nyt olen tykästynyt Halvarssonin suojilla ja kalvoilla varustettuihin nahkavaatteisiin..
Ovh:t on kovat takki 400e ja housut n. 350e!!!
Mutta näin talvella on hyviä alennuksia (hajakoot) esim Motormanilta: takki 250e ja housut n. 190e!!!!
Takin olen ostanut parivuotta sitten Helsingistä 300e ja nyt eilen housut Motormanilta 190e...

Jokainen voi miettiä paljonko laittaa rahaa harrastuksiinsa, mutta jopa eukko ei valittanut kun laitoin rahaa omaa turvallisuuteeni :lol:
chopper78

Viesti Kirjoittaja chopper78 »

jep...ei muuta kun lähimpään mopoliikkeeseen kokeilemaan ja kattoilemaan mikä miellyttää ja mitä lompakko kestää.
Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

Jatkokysymyksiä...

Onko jotain merkitystä, tai kumpi on parempi, kun joissain nahkatakin hihoissa on sisä-resorit, ja toisissa on vetoketjulla kiristettävä hihansuu? Leather Heavenissa näytti olevan H-D:n omassa takissa vetoketjulla kiristettävä hiha, mutta merkittömässä race takkia muistuttavassa sisäresori.

Mitenkäs muuten H-D:n takit - onko ne hyviä vaiko enemmän baaritakkeja, ainakin ne on he..tin kalliita. Esim tuo palstalla myynnissä oleva on ihan kivan näköinen.. : http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=17334
Dyna Street Bob -07
Vallu
Viesti:

Kuka mistäkin tykkää

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No hihat saapi olla just sellaiset mistä itse tykkää. Nahkavaatteissa kannattaa kiinnittää huomio laatuun. Nahan laatu eli jos se on kovaa korppua niin se ei yleensä ole kovin hyvää. Sen pitää olla riittävän (?) paksua mutta kuitenkin taipuisaa. Saumoista voi myös päätellä paljon. Samoin vetskarien, nepparien, solkien, ym laatu on ratkaisevaa. Jo esim.vertskarit on muovia niin takilla ei tee mitään. Tarkista myös vuori, toppaukset ja taskut.
Vanha totuus pitää varsin pitkälle paikkansa: halvalla ei saa hyvää. Mä luulen, että suurin osa markkinoilla olevista nahkavaatteista on lähtöisin Kiinasta. Niin myös H-D nahat. H-D nahoissa on toki vähä brändilisää, mutta silloin ne ovat myös aitoja ja alkuperäisiä. Kokemukseni mukaan ihan kestävää laatua. Toinen mielestäni ihan kohtuullinen valmistaja on Halvarsson.
Hyvällä nahkapuvulla ajaa noin 20 vuotta ja 300.000 km. (Jos sitä ei päästä kutistumaan vatsan kohdalta. :oops:) Siis noin viiden goretex-puvun verran.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Morgan kirjoitti:Mitenkäs muuten H-D:n takit - onko ne hyviä vaiko enemmän baaritakkeja, ainakin ne on he..tin kalliita.
Käsittääkseni h-d:lla on ajotakeiksi kelpaavia ja sitten ihan baaritakkeja. Mulla on h-d:n race jacket, mutta menee lähinnä baaritakkina, koska siinä ei ole minkäänlaisia suojia. Ko. takin nahka sinällään olisi kyllä tukevan oloista ja leikattukin on ajoasentoon, mutta ajelut hoidan kyllä mieluummin suojallisella halvarssonilla. Ja kuten Vallu tuossa totesikin, mm. race jacket on american legend - made in china.

Nuo h-d:n takit on kalliita vain Suomessa, jenkeistä niitä saa Suomeen n. puoleen hintaan siitä mitä kauppiaat täällä pyytää.
Viva Knievel!
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Kyllä laadukkaat kangasasutkin kestävät pitkään. Mulla on edelleen kovassa käytössä IXS:n(joka laadukkuudessa taitaa painia keskiraskaassa sarjassa..) ajotakki, jonka ostin vuonna 1998. Takki on edelleeen ehjä, tosin nyt "eläkkeellä" eli arkisena ulkotyö-ja talvitakkina. Kaatotilanteessa kangasasut suojaavat hyvin, vaikka hajoavatkin yleensä käyttökelvottomiksi. Nahkatakkihan tulee vastaavassa tilanteessa vaan uskottavamman näköiseksi... :P Itse luotan kyllä enemmän nahkatakin turvallisuuteen, mutta kyllä kangasasu on käytännöllisempi vaihtoehto. Niinpä mulla on molemmat. :wink:
H-D Softail Custom 1998
Vastaa Viestiin