fxr-ongelmia
fxr-ongelmia
terve vaan kaikille. luin koko boardin läpi etsiessäni apua onkelmiini ton äf-äx-ärrän kanssa vm 89.en löytäny tai en "vielä" osaa sanastoa oikein .eli kytkin hävisi...enska pois ja säätö hässäkästä oli lauennut se lukitusprikka,kolmeen osaan ,ilmeisesti väärin säädetty kytkin.kiksin koppa veke ja tarkistin painelaakerin,ok.
eräs viisas sanoi että hänellä on hyllyssä vakioita painelaakereita,mutta jengi ei tajua vaihtaa vanhan mallista kuppilaakeria orkkiksen tilalle...mikä ihmeen kuppilaakeri .kertokaa oi viisaat.se tyyppi sanoi et menet mannelle ja ostat siltä muutos sarjan+kuppilaakerin,saattaa vaatia vanhemman mallin kiksin kopan.tämän jälkeen kuulemma ei tarvii miettiä painelaakeri onkelmia.olen äimän käkenä.....saisko selvennystä KIITOS
eräs viisas sanoi että hänellä on hyllyssä vakioita painelaakereita,mutta jengi ei tajua vaihtaa vanhan mallista kuppilaakeria orkkiksen tilalle...mikä ihmeen kuppilaakeri .kertokaa oi viisaat.se tyyppi sanoi et menet mannelle ja ostat siltä muutos sarjan+kuppilaakerin,saattaa vaatia vanhemman mallin kiksin kopan.tämän jälkeen kuulemma ei tarvii miettiä painelaakeri onkelmia.olen äimän käkenä.....saisko selvennystä KIITOS
-juodaan naiset kauniiksi-
Re: fxr-ongelmia
Tarvikeliike Hot Bike Oypizza kirjoitti:se tyyppi sanoi et menet mannelle ja ostat siltä muutos sarjan+kuppilaakerin,saattaa vaatia vanhemman mallin kiksin kopan.tämän jälkeen kuulemma ei tarvii miettiä painelaakeri onkelmia.olen äimän käkenä.....saisko selvennystä KIITOS
Verkkosaarenkatu 2
PL 31
HELSINKI
Finland
00580
Phone: +358 9 701 7673
Fax: +358 9 701 7302
Email: mail@hotbike.fi
Tax number: LY-0695621-4
http://www.hotbike.fi
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Tee nyt hyvä mies niinkuin on neuvottu. Äläkä kysele enempää. Saattaa muuten alkaa hevosmiesten tietotoimisto neuvomaan, ja sitten onkin vastuu kuulijalla.
Voi helvattu, miten me saatiin nää vehkeet pysymään tiellä ennen internettiä
Jack
edit:typo
Voi helvattu, miten me saatiin nää vehkeet pysymään tiellä ennen internettiä
Jack
edit:typo
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
kiitti kovasti ystävällisestä vastauksesta,jack kirjoitti:Tee nyt hyvä mies niinkuin on neuvottu. Äläkä kysele enempää. Saattaa muuten alkaa hevosmiesten tietotoimisto neuvomaan, ja sitten onkin vastuu kuulijalla.
Voi helvattu, miten me saatiin nää vehkeet pysymään tiellä ennen internettiä
Jack
edit:typo
mä joo teen kyllä niinku on neuvottu...olis vaan kiva tietää mitä se vaatii? jos täällä vaikka joku olisi vastaavan painelaakeri swapin tehnyt.
-juodaan naiset kauniiksi-
Onkos tossa sun Fxr:ssä sellanen kytkin, jossa se kytkimen "jousilevy" tulee pulteilla kiinni (kartiokiinnitys laatikon akseliin) vai lukkosokalla (boorit vaihteiston akselissa), joka vaatii sellasen erikoistyökalun kasaukseen/purkuun?
Pulttikiinnitteisessä pystyy säätämään sen jousen esijännitystä sillä päällimmäisen kiinnityslevyn asennolla.
Pulttikiinnitteisessä pystyy säätämään sen jousen esijännitystä sillä päällimmäisen kiinnityslevyn asennolla.
pulteilla menee jousilevy kiinni.kytkimen säätö tarkastettiin oikein ammattiasentajan kanssa,olin sen oikein laittanut kun uusin siihen kytkinlevyt.ilmeisesti se jousiprikka oli väsynyt....mikä kyllä kuulostaa oudolta.Fx-ärrä kirjoitti:Onkos tossa sun Fxr:ssä sellanen kytkin, jossa se kytkimen "jousilevy" tulee pulteilla kiinni (kartiokiinnitys laatikon akseliin) vai lukkosokalla (boorit vaihteiston akselissa), joka vaatii sellasen erikoistyökalun kasaukseen/purkuun?
Pulttikiinnitteisessä pystyy säätämään sen jousen esijännitystä sillä päällimmäisen kiinnityslevyn asennolla.
-juodaan naiset kauniiksi-
No sitten...
Onkos tuon ikäisessä FXR:ssä vielä samanlainen kytkimen käyttövipu kuin vanhoissa pannuissa/shoveleissa? Eli sellainen mikä tulee laatikon yli vasemmalle puolelle - vai onko siinä jo evotyyppinen vaijeriratkaisu?
Nimittäin se kuppimallinen painelaakeri sopii käsittääkseni ainoastaan tuohon vanhan tyyppiseen laatikkomalliin.
Onkos tuon ikäisessä FXR:ssä vielä samanlainen kytkimen käyttövipu kuin vanhoissa pannuissa/shoveleissa? Eli sellainen mikä tulee laatikon yli vasemmalle puolelle - vai onko siinä jo evotyyppinen vaijeriratkaisu?
Nimittäin se kuppimallinen painelaakeri sopii käsittääkseni ainoastaan tuohon vanhan tyyppiseen laatikkomalliin.
Jos vika tosiaan on siinä lukitusprikassa ja painelaakeri kunnossa niin miksi tehdä sille laakerille mitään? Ei ne niin usein pauku että sen takia kannattaisi vaihtaa toisentyyppiseen. Yleensä kytkimen ongalmat on ihan muualla. Ja jos joutuu vielä vaihtamaan toisen kopan niin on turhan kallista varmistamista. Muistaakseni -89 mallissa oli jo vaijeri oikealla, en ole kyllä varma.
Siis mitähän osaa mahdat tarkoittaa tolla "jousiprikalla"? Sitäkö, mistä tulee ne pultit läpi? Esim. Banetin jäykemmän kytkinjousen mukana tulee alkuperäisen alumiinisen kytkinjousen säätölevyn tilalle kestävämmästä seoksesta tehty käikäle. Mullakin on kyllä ihan alkuperäinen painelaakeri vaikka on jäykempi kytkinjousi ja ei minkäänlaisia ongelmia...
vaijjeri siinä jo onFx-ärrä kirjoitti:Siis mitähän osaa mahdat tarkoittaa tolla "jousiprikalla"? Sitäkö, mistä tulee ne pultit läpi? Esim. Banetin jäykemmän kytkinjousen mukana tulee alkuperäisen alumiinisen kytkinjousen säätölevyn tilalle kestävämmästä seoksesta tehty käikäle. Mullakin on kyllä ihan alkuperäinen painelaakeri vaikka on jäykempi kytkinjousi ja ei minkäänlaisia ongelmia...
jousiprikka...sori siis lukkoprikka mikä on kytkimen säätölevyä pitämässä paikoillaan soooorry ny ku en osaa näitä oikeita nimiä.taidan pistää sen kicksin kopan takas kiinni,vakioine laakereineen.uusi lukkorikka ja eiköhän se taas toimi?.taitaa olla liian kallista hankkia uusia koppia sun muita jonku painelaakerin takia,jos se vakiokin siellä kerran toimii
-juodaan naiset kauniiksi-
Tota noin, meinasin jo "slutilta" tuolla OD foorumissa kysästä tuosta "kiksikopasta".pizza kirjoitti: vaijjeri siinä jo on
jousiprikka...sori siis lukkoprikka mikä on kytkimen säätölevyä pitämässä paikoillaan soooorry ny ku en osaa näitä oikeita nimiä.taidan pistää sen kicksin kopan takas kiinni,vakioine laakereineen.uusi lukkorikka ja eiköhän se taas toimi?.taitaa olla liian kallista hankkia uusia koppia sun muita jonku painelaakerin takia,jos se vakiokin siellä kerran toimii
Onko sulla siis kiksikoppa ja kiksi eli käynnistyspoljin ja k-p-koppa?
Jos on jo sellainen niin ei tartte vaihtaa niitä koppia ja muuta koska sulle on jo vaihdettu ne. Silloin tarttet vain uuden "kiksikoppamallin painelaakerin" (JOS se on rikki). Mutta sullahan oli jotain rikki kytkimen puolella eli vasemmalla (kun istut laitteen päällä)
JOS taas on kyseessä laite ilman käynnistinpoljinta niin siitä ei edes löydy "kiksikoppaa" (tai sitä käynnistyspoljinta eli kiksiä).???
Silloin vain korjaat sen kytkimen puolen.
Ja varmaankin olet jo hankkinut "Service Manualin"?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019