Hintataso.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

työntötanko

Hintataso.

Viesti Kirjoittaja työntötanko »

Morjens!

Itsellä on pienestä asti ollut aina hd se ainut oikea kunnon moottoripyörä ja muut ostetaankin vain sen takia, kun ei varaa oikeaan ole. Nyt olen tässä alkanut harkita oman hd:n ostoa ja katselin luettelosta pikku sportteria niin uuden lähtöhinta versiosta riippuen on 10-11000 euron pinnassa ja tokihan hinnassa varmaan liikkeestä riippuen jonkinlainen pelivara on? Olen kuitenkin pannut merkille, että pyytävät kymmenen vuotta vanhasta ja 50tkm ajetusta 8000euroa ilman kummempia lisävarusteita ja sitten vuoden vanhat maksavat noin 10tkm ajettuna saman mitä uusi. Tämä pätee osittain myös muihinkin malleihin, jotkut ovat jopa kalliimpia mitä uusi.

Onko noissa sporttereissa paljon eroa tuon 883/1200 kesken vai kannattaako pienempi unohtaa heti kättelyssä, myöskin street bob on käynyt mielessä varsin asiallisen näköinen peli ainut, että 1 istuttavuus tekee miinusta hieman. Onko tuossa 1200/1400 moottorissa paljon käytännön eroa ja mikä on nyt se perinteinen kunnon moottori näissä, ovatko kaikki nykyään twin cameja?

Harley on vissiin sitten semmonen peli, että se kannattaa ostaa vain uutena ja niin tarkoitus olisikin ja pitää sitä sitten suunnilleen koko loppu elämä ja rakennellakkin välissä niin mikä olisi rakenteluun hyvä malli? Yöjuna miellyttäisi malliltaan eniten, mutta hinta on nyt minulle vielä liian kova, ehkä sitten kannattavinta säästää suoraan siihen, mutta en tiedä en ole harrikalla koskaan edes ajanut, mutta tiedän että se on mun peli.
hemuli
Viesti:

Re: Hintataso.

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Enpä jaksa noihin muihin ikuisuuskysymyksiin kajota mutta tää nyt on jo aika paha...
työntötanko kirjoitti:...Harley on vissiin sitten semmonen peli, että se kannattaa ostaa vain uutena...
Miksi? 8O Maailma on väärällään hyviä käytettyjä pelejä jotka vielä pitävät hintansakin perhanat... Ei hemmetti...
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Harley kannattaa ehdottomasti ostaa uutena.
Uudessa on takuu ja vuosi HOG:in jäsenyyttä kaupan päälle.
Nimim. Sivusta seurannut
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

HD on suomessa sen verran haluttu että liikkeet ei varmaankaan anna helposti alennuksia, ennemminkin lisäyksiä kun plussataan hintaan toiset putket, etu-tapit, matkustajalle penkki tai selkänoja... Varusteet nostaa hintaa kummasti. Kannattaakin vähän katella mitä kamoja pyörään tulis ostetua jo uutena, voi helposti löytyä käytetty samoilla kamoilla ja silloin säästää paljonkin jos käytetty pyörä kelpaa.

Koneissa on kovastikkin eroja, sportsteri kiertää enemmän ja big twin taas vääntää paremmin. On siellä vielä se vesipyssykin olemassa.

Kannattaa käyä vähän kokeilemassa eri malleja on niitä harrikalla enemmänkin kuin 2 sportsteria ja big twinit, onhan niitä tehty jo reilut 100 vuotta. Jos et tykkää ropata osta suht uus peli.
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Kyllähän ton Streetbobin saa käden käänteessä kakspaikkaseks...Vaatii tietysti vaan matkustajan penkin ja jalkatappien hommaamisen. Ja sehän menee näppärästi samaan konkurssiin pyörän hankinnan kanssa... :?
H-D Softail Custom 1998
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tältä palstalta löytyy keskustelua 883/1200 eroista, joten pienellä selaamisella ja "search" -toiminnon käytöllä löydät sportin oston järkevyydestä materiaalia yhdeksi illaksi. 8)

Hintatasoon vaikuttaa normaalit markkinatalouden lait - kysyntä suhteessa tarjontaan. Lisäksi pitää muistaa, että pyyntihinta ja maksettu hinta on kaksi eri asiaa :roll:

Harrikan kestävyyteen taas vaikuttaa oleellisesti se, miten pyörää on rakennettu ja huollettu. Kun HemmoHuoleton käyttää taivan-osaa ja lisää viri-palikka miettimättä kokonaisuuden toimintaa, syntyy helposti tilanne, jolloin uudehkostakin pyörästä alkaa osia tippumaan ja sitä toimintavarmuutta ei ole samalla tavalla kuin uudessa. Itse vanhalla paljon ajetulla 1200 Sportilla (vm -86) joitakin vuosia ajaneena toteaisin, ettei nuo vanhat huonoja ole, niissä tulee luonnollisesti iän tuomia ongelmia, mutta niistä selviää kyllä asianmukaisilla korjauksille, jotka on itse kohtuu helposti tehtävissä.

Jos et tarkkaan tiedä mikä harrikka on sun juttus, niin käy koeajamassa niitä. Tai osta kohtuuhintainen, vähän ajettu orkkis sporsteei alle. Ajelet sillä kesän ja katsot että mihin suuntaan harrastus vie. Sitä loppuelämän pyörää on vaikea määritellä, kun nämä mielialan-tuulet puhaltavat aika-ajoin ties mistä päin.

Eli kuten monet ovat tällä palstalla todenneet - toteuta unelmasi ja liity joukkoon leppoiseen!

ps. Ja sitä perinteistä kunnon moottoria ei ole olemassa. Totuus on että uusi moottori on aina vanhaa parempi, mutta meidän joukossa on paljon vanhoja jääriä jotka tätä eivät myönnä - Ironhead Forever! :D
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Mopopoika -65 kirjoitti:Ja sitä perinteistä kunnon moottoria ei ole olemassa. Totuus on että uusi moottori on aina vanhaa parempi, mutta meidän joukossa on paljon vanhoja jääriä jotka tätä eivät myönnä - Ironhead Forever! :D
Totuus on että EVO ja uudemmat moottorit on valmistettu 0.001 tuuman toleransseilla ja vanhemmat kotikorjaaja ystävällisemmällä 0.005 tuuman toleranseilla. Molemmat saa rikottua huoltamatta varsin lyhyessä ajassa...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Bestikseni kerran soitti minulle ja sanoi: Päkä, ostetaan harrikat.... Monihan jo tietää miten juttu kaikenkaikkiaan kulki, et ei siit nyt enempää. Lopputulos oli että ostin -86 vuoden 883 sportin, ainut jota kävin kattomas, ei ole tarvinnut katua. Sittemmin olen koeajanut uutta 1200 customia eikä se antanut mitään kummempaa fiilistä.
Jotkuthan noita ostelee ja vaihtelee joka vuosi, kaikki tyylillään.
-Päkä-
Ilkimys

Loppuelämän pyörä

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Työntötanko
Harley on vissiin sitten semmonen peli, että se kannattaa ostaa vain uutena ja niin tarkoitus olisikin ja pitää sitä sitten suunnilleen koko loppu elämä
Juu näin minäkin sen kuvittelin. Nyt on menossa kuudes "loppuelämän pyörä". Ja vaikka nykyisellä on ajettu vasta nippanappa 100 tkm. niin jo silmä pälyilee uutta. (Siis harrastepyörät on sitten lisäksi aivan eri asia.)

Mitä noihin käytettyjen hintoihin tulee niin se on todellakin käsittämätöntä. No toivotaan, että tilanne jatkuu kun on eka kynnys ylitetty ja päästy sisämarkkinoille.

Kuva
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Hinnoista sen verran, että isäntä vihdoin osti sportsterin männä suvena. Ikää 15 vuotta, hintaa hiukan vähemmän kuin uudella ja siihen on nyt sijoitettu jo enemmän kuin uuteen :mrgreen: Mites se juttu maailman kalleimmasta puolivalmisteesta menikään... Noihin kilkkeisiin ynnä muihin vempeleisiin saa uppoamaan yllättävän paljon rahaa kun pyörää alkaa vääntää mieleisekseen.

Itse kun omaan suhteellisen hyvin kämmeneeni keskitetyn moporemonttipeukalon, ostin suosiolla uuden pyörän. Se on VIELÄ ollut huoleton peli, ja sikäli hyvä aihio, ettei siinä mun silmään oo pahemmin vielä mikään tökkinyt niin paljon että olisin alkanut sitä askarrella.

Niin ja ne putketkin on vielä orkkikset :twisted:
Olen itse asiassa ihan vakavissani suunnitellut pitäväni tuon putkineen päivineen alkuperäisenä...

-vielä
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

No useinhan verrataan aina siihen hinnat alkaen malliin.Mutta kun hinta eroa on kuitenkin jo verrattuna vaikka sportster customia perus sporstaan.Ja jos customiin on lyöty vielä kilkettä päälle esim leviä keula,iskaria,putkea jne niin on jo hetkessä tonniltakin niskat poikki ja niin tuntuukin jo äkkiä se hinta tippuneen siitä uudesta,mutta eipä näissä hinta tosiaan nopiasti tipahda.Kuten jo mainittiinkin.Kysynnän ja tarjonnan laki se vaan jyllää...
Sportster alla jälleen.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Minna&FatBoy kirjoitti: sikäli hyvä aihio, ettei siinä mun silmään oo pahemmin vielä mikään tökkinyt niin paljon että olisin alkanut sitä askarrella.

Olen itse asiassa ihan vakavissani suunnitellut pitäväni tuon putkineen päivineen alkuperäisenä...

-vielä
Niin se on meikäläisenkin pyörä orkkis kuosissa ja ikää on vasta 29 vuotta, putkineen 8) ja aikomus olis myös pitää alkuperäisenä
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Sepixlh kirjoitti:
Minna&FatBoy kirjoitti: sikäli hyvä aihio, ettei siinä mun silmään oo pahemmin vielä mikään tökkinyt niin paljon että olisin alkanut sitä askarrella.

-vielä
Niin se on meikäläisenkin pyörä orkkis kuosissa ja ikää on vasta 29 vuotta, putkineen 8) ja aikomus olis myös pitää alkuperäisenä
Ootte te ihmeellisiä hiippareita :wink: Viimeaikoina kaikki jotka on pyörän on ostanu taikka tilannu, ilmoittaa samassa lauseessa että pitää jatkojalostaa jotenkin taikka keksiä mitä ostais pyörään seuraavaksi.
Itelläkin on jo mietteissä mikä olis seuraava pyörä ja mitä uusia jekkuja siihen vois keksiä.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

mikira kirjoitti:Viimeaikoina kaikki jotka on pyörän on ostanu taikka tilannu, ilmoittaa samassa lauseessa että pitää jatkojalostaa jotenkin taikka keksiä mitä ostais pyörään seuraavaksi.
Itelläkin on jo mietteissä mikä olis seuraava pyörä ja mitä uusia jekkuja siihen vois keksiä.
Sama ilmiö oli jenkkiautopuolella 70-80 -luvun vaihteessa. Kromivanteet alle, perä korkeelle ja kirkkaasta teddykarvasta sisustus. Alkuperäistä oli pakko muuttaa, muuten ei ollut oikea harrastaja.

Onneksi harrastajat järkiintyivät 80-luvun aikana ja alkuperäisyys nousi arvoon arvaamattomaan. :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

mikira kirjoitti:
Sepixlh kirjoitti:

-vielä
Ootte te ihmeellisiä hiippareita :wink: Viimeaikoina kaikki jotka on pyörän on ostanu taikka tilannu, ilmoittaa samassa lauseessa että pitää jatkojalostaa jotenkin taikka keksiä mitä ostais pyörään seuraavaksi.
Siinäpä se :lol:
Mitä sitä hyvää kokonaisuutta pilaamaan vaikka "kauneus" oliskin katsojan silmissä.
-Päkä-
Vastaa Viestiin