Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Heh
Viesti:

Sportster 883 lowsta pari kysymystä ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja Heh »

Heips väki täällä,

toivottavasti en ole ihan väärässä paikassa kysymykseni kanssa. Oon ihan uuden uutukainen Harrikkamaailmassa ja erehdyin eksymään ensin suomi24:n sivuille. Vaan äkkiä löysin tieni sieltä poiskin :D

Eli naikkonen kun olen, pienikokoinenkin kaiken kukkuraksi, niin olen nyt ihastunut tohon Sportster 883 lowhun. Kun kyselee niin kuulee kaikenlaista, kaupunkilegendaa ja ehkä asiaakin. Mun eka kysymykseni olisi että ostaako upouusi pyörä vai pikkaisen vanha (ei kuitenkaan liian vanha eikä paljoa ajettu) ja mitä etua olis jommasta kummasta? Koska pyöristä ei ole minkäännäköistä kokemusta niin ajattelin mennä kauppaan hakemaan upouuden ja kuskata huollettavaksi ammattilaisille, jos jotain hajoaa. Vaan sittenkin, ehkä muutaman vuoden vanhakin kävis?

Mitenkäs nämä jutut Harrikoista, jotka eivät ole elämänsä aikana tervettä päivää nähneet ja hirvittävän huonosta ajoergonomiasta? Kävin tuossa koeistumassa uutta v-rod night rodia ja se ei äkkiseltään mitenkään pahalta kyllä tuntunut. Eli jos Sportster 883 L on vielä pienempi niin hyvähän sillä on oltava ajella.

Kaikkea muutakin fiksua asiaankuuluvaa saa sanoa..

t. pakko saada Sportsteri :)
Viimeksi muokannut Heh, 09:48 14.02.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smuige
Viesti:

enemmän kuin motskari

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tuosta topicista kannattaa aloittaa lueskelu
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=18206

Sieltä löytyy hieman vinkkejä asiasta.

Ajomukavuutta ja asentoa saa muokattua erilaisilla tarvike- ja varaosilla ergonomiseksi taikka mieleisekseen.
Mahdollisuuksia on paljon. Lompakon mukaan.

Ja jos ei pyörästä mitään teknisesti ymmärrä niin silloin se huollattaminen liikkeessä on melkeinpä pakollista.

Kaikenlaisia juttuja ne kateelliset laittaa liikkeelle :lol: Jos tuotteet olis ihan hirveetä pekulijenkkaa niin ei kai H-D tehdas olisi mailman vanhin yhä toimiva moottoripyörävalmistaja.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Haulla löytyy paljon tästä asiasta juttua(ehdinköhän ekana.. :D ). Edit.En sit ehtiny... :?
Tervetuloa vaan joukkoon, Heh! Mulla ei noista Sportsereista kovasti tietoa ole, mutta tilanne taitaa olla aika lailla sama kaikkien uusien Harrikoitten kanssa, eli pari vuotta vanha on varmasti teknisesti ihan yhtä hyvä vaihtoehto, kuin uunituore. Muutaman vuoden ikäistä on ehkä varusteltu paremmilla äänenvaimentimilla, ilmansuodattimella ym. kilkkeellä, mutta jos sitten noille em. ei suurta arvoa laske, niin uusi lienee sinulle se oikea. Jos noita uusia vielä saa... Ajoasentoahan noihin on helppoa muokata mieleisekseen.
H-D Softail Custom 1998
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Uuden hankinta puoltaa sekin tosiasia että vuoden/pari vanha ei ole juurikaan halvempi. Tämä koskee erityisesti näitä sportstereiden halvimpia malleja joihin low:kin kuuluu. Täytyy kyllä sanoa että suoraan pakasta vedetyksi pyöräksi aika onnistuneen näköinen laite.
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Joo, kiitos. Mä jo lueskelin ton ekan linkin. Täytyy kait selata sivuja enemmänkin. Mulla olis saman tien hirvee liuta hölmöjä kysymyksiä mutta en taida tähän hätään vielä kehdata moisia suustani päästää :D
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Anna palaa vaan, jos ei muuta niin saadaan piristystä iltaan pimeään :lol: :lol: :lol: ... (vitsi)
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

hemuli kirjoitti:Anna palaa vaan, jos ei muuta niin saadaan piristystä iltaan pimeään :lol: :lol: :lol: ... (vitsi)
Hehheh, no pannaas sit nolaten ittensä. Eli Bigfoot kirjottaa tossa v-rod topicissa v-rodista (eikö niin?) http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=18082 näin:
"pitkä kaasu ei heitä selälleen, sietää köröttelyäkin". Mitä tarkottaa pitkä kaasu ja sitten tuo köröttelykysymys, eikös tuo 883 ole sen verran vähätehoinen, että eihän sillä voi edes kuin körötellä ;)? Minä kun en ole itselleni tykkiä vailla näin alkuun ainakaan ja isoakaan en voi ottaa kun olen tosiaan lyhkäinen läntä.
Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

Sportster low on varmaan hyvä valinta, ja ne laatupuheet kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa kuten edellä todettiin. Sen sijaan voisi huomioida mm. sellaisen seikan että tällä merkillä tuntuu saavan apua esim. tällä palstalla ainakin minun mielestäni paremmin kuin muilla (EDIT: siis muilla merkkipalstoilla tietenkin :D ). Myös jälleenmyyntiarvo on yksi huomionarvoinen asia, puhumattakaan sitten siitä tosiasiasta että H-D on THE moottoripyörä.

Uusi on aina uusi sanoo jotkut, ja toiset sanoo että uusi on vasta aihio. Vaikee sanoo kumpi kannattaa, mutta joitain teknisiä uudistuksia tulee lähes vuosittain joten voisi olettaa että uudempi on teknisesti edistyksellisempi. En ole perehtynyt Sportster tekniikkaan enempää mutta muistaakseni 2004 alkaen moottori on kumityynyillä rungossa joten tärisee ehkä vähemmän kuin vanhemmat. Kuten edellä mainittiin niin yksityiskohtia löytyy lueskelemalla aiempiakin keskusteluja (tämä ei tarkoita etteikö saisi kysyä, vaan lähinnä siksi usein viitataan hakuun kun kaikkea ei muista eikä aina jaksa joka keskusteluun toistaa).

Itse päädyin hankkimaan uuden kun käytettyjäkään Bobeja ei oikein ollut saatavilla, ja sainpahan samalla takuun, uudet kumit, uuden 96" koneen, ja ilmeisesti vielä ajokurssinkin. Mutta toivottavasti joku joskus ostaa multa myös käytetyn jos haluun vaihtaa :twisted: Yksi asia joka muuten varmasti kannattaa selvittää ennen kuin päättää mitään on nimittäin se että vieläkö uutta Sporster 883 Low:ta saa ensi kesäksi :)
Dyna Street Bob -07
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Morgan kirjoitti:Yksi asia joka muuten varmasti kannattaa selvittää ennen kuin päättää mitään on nimittäin se että vieläkö uutta Sporster 883 Low:ta saa ensi kesäksi :)
Niin. Saattaapa olla, jos huonosti käy että mun ei tartte ajella omalla vielä ens kesänä. Nimittäin sen verta on vielä järkee päässä, vaikka kova kuume onkin, että ajattelin ajella ja opetella ensin kaverin pyörällä ja katella, että onko se tosiaan mun juttu ja sit myöhemmin vasta mennä kauppaan. Minä ku en oo prätkäilly aiemmin kuin teini-ikäisenä poikien piskuisilla mopoilla.
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Heh kirjoitti:
hemuli kirjoitti:Anna palaa vaan, jos ei muuta niin saadaan piristystä iltaan pimeään :lol: :lol: :lol: ... (vitsi)
Hehheh, no pannaas sit nolaten ittensä. Eli Bigfoot kirjottaa tossa v-rod topicissa v-rodista (eikö niin?) http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=18082 näin:
"pitkä kaasu ei heitä selälleen, sietää köröttelyäkin". Mitä tarkottaa pitkä kaasu ja sitten tuo köröttelykysymys, eikös tuo 883 ole sen verran vähätehoinen, että eihän sillä voi edes kuin körötellä ;)? Minä kun en ole itselleni tykkiä vailla näin alkuun ainakaan ja isoakaan en voi ottaa kun olen tosiaan lyhkäinen läntä.
Mahtaakohan "pitkä kaasu" tarkoittaa kapulan täyspyöräytystä, hanat kaakkoon vetämistä eli kaasun pohjaan vääntämistä. Eli pyörä ei keuli selälleen täyskaasu kiihdytyksessä...Luulisin näin. Tosin voi kyllä takapyörä noilla Rodin tehoilla vähän sutaista, vaikka ei ihan keuliskaan. Jos pyörä sietää köröttelyäkin, niin sillä voi myös mukavasti ajella hiljaa, tosin kuin joillain äärimmäisillä rata-replica-sporttii-sorttii-pyörillä.

Vaikka Sportster ei ehkä tykki olekaan, niin kyllä sen kanssa saat tarkkana ainakin alussa häärätä. Vaikkei se ehkä kovin nopea (moottoripyöräksi) olekaan vakiokuntoisena, niin kyllä sillä tarvittaessa useat henkilöautot taakseen jättää liikennevaloissa.

Piti nyt vielä lisätä, ettei sitä ajamista kannata kuitenkaan hermoilla. Kyllä se pyörä tottelee ihan kauniisti sitä pään ja oikean käden käskytystä. Kaikki pyörät.
H-D Softail Custom 1998
Merccu

t. pakko saada Sportsteri

Viesti Kirjoittaja Merccu »

Sportster 883 Low on ihan varmasti hyvä valinta. Ja osta uusi pyörä niin saat takuut ja huollot samaan pakettiin eikä tarvii ihmetellä. Tärkeintähän olis olla tien päällä eikä täällä....
Heh
Viesti:

Re: t. pakko saada Sportsteri

Viesti Kirjoittaja Heh »

Merccu kirjoitti:osta uusi pyörä niin saat takuut ja huollot samaan pakettiin eikä tarvii ihmetellä.
No sitä mäkin ajattelin, mutta kun tosiaan kuulin, että kannattais ostaa muutaman vuoden vanha ja... Vaan ajattelen näin: ostan uuden, käytän huollossa ja uutena kuskina ajan oikein nätisti niin onhan siitä pakko olla iloa moniksi vuosiksi.

Mitään erikoista en tarvi näin alkuun, paitsi tahtoisin kyllä vähän leveämmät renkaat. Kait tuohon jonkun verran paksummat mahtuu ilman suurempia osien vaihtoja? Mitenkäs tommoinen rengasleveys vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin vai vaikuttaako?

Ja lisäksi. Haluaisin sellaisen vanhan mallisen kypärän, mutta eivät kuulemma ole enää luvallisia. Mitenköhän tarkkoja poliisit on noiden kanssa? Lieneekö nykymalleissa mitään sinnepäin?
Viimeksi muokannut Heh, 10:51 14.02.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Heh kirjoitti:eikös tuo 883 ole sen verran vähätehoinen, että eihän sillä voi edes kuin körötellä ;)?
Se kun sanoo 883:sta vähätehoiseksi, on vähän sama kun sanoisi että kakskakkosen osuma ei satu.. Tahtoo sanoa että tehokkaampiakin löytyy, mutta 883 ampuu ihan hyvin.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
jyristys

Re: t. pakko saada Sportsteri

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Heh kirjoitti:
Merccu kirjoitti:osta uusi pyörä niin saat takuut ja huollot samaan pakettiin eikä tarvii ihmetellä.
No sitä mäkin ajattelin, mutta kun tosiaan kuulin, että kannattais ostaa muutaman vuoden vanha ja... Vaan ajattelen näin: ostan uuden, käytän huollossa ja uutena kuskina ajan oikein nätisti niin onhan siitä pakko olla iloa moniksi vuosiksi.

Mitään erikoista en tarvi näin alkuun, paitsi tahtoisin kyllä vähän leveämmät renkaat. Kait tuohon jonkun verran paksummat mahtuu ilman suurempia osien vaihtoja? Mitenkäs tommoinen rengasleveys vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin vai vaikuttaako?

Ja lisäksi. Haluaisin sellaisen vanhan mallisen kypärän, mutta eivät kuulemma ole enää luvallisia. Mitenköhän tarkkoja poliisit on noiden kanssa? Lieneekö nykymalleissa mitään sinnepäin?

Ja ajopuku. Sellainen lienee hyvä hankinta? Jostain luin että goretexiä tai nahkaa. Nahkaa minä haluan mutta kumpi olis ns. parempi valinta? Saappaat. Mitä muuta tarvitsen?
Tämä on sanottu tässä ketjussa jo ennenkin, sanonpa nyt taas: Käytä hakua. Se on tuo search-nappula tuolla ylhäällä. Kaikista noista on keskusteltu aikaisemminkin runsaasti.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Heh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heh »

Heh, joo sori :oops:. Hainkin jo vaikka mitä. Pitäis ajatella ennen kuin kirjottaa vaan kun sitä innoissaan näpyttää...
Vastaa Viestiin