Ratasjarru toiminta?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

hemuli kirjoitti: No eihän sun tarvitsekaan kun sulla tulee noilla ajokilometreillä ensimmäinen rasvausväli joskus vuonna 2099... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Niii...sä sen sanoit Hemuli. tai siis rasvausväliähän ei tuu koskaan, mut vahausväli about silloin 2099 :wink:

Don Quijote: Bikelinen hinnatkin näytti olevan 550 - 650 euron välissä valmiile sarjoille

Mut eihän siihen tarvii kuin ratasjarrulevy, about 1350 sek, puristaja about satkun enemmän ja jarrupalat (Bikeline). Kiinnikkethän tehdään itse
:!:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Olen miettinyt tuota ratasjarrupuristajaa. Moottoripyörän jarrusatulathan ovat yleensä kaksiosaisia ja halkeavat keskeltä kun kiinnitysruuvit irrotetaan - onnistuisiko jos löytää puristajan jossa on tarpeeksi kitasyvyyttä ja koneistaa satulapuoliskojen väliin alumiinista tarpeeksi paksun spacerin jotta satula klaaraa ketjurattaan?

Satulanpuoliskoissa olevat jarrunestekanavat tiivistyvät toisiinsa yksinkertaisilla kumitiivisteillä joita varten puoliskoissa on upotukset jotta ne pysyvät oikeilla paikoilla. Alumiinilevyyn olisi sitten helppo tehdä vastaavat upotukset.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Näinhän se on toteutettu noissa ISR puristajissa. Alumiinisella välikappaleella.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
day20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja day20 »

Mä tein omaan pyörään hihnapyöräjarrun pari talvea sitten. Ostin siihen jonkun kiinanpyörän 2 mäntäisen puristimen,levyt/kiekot laserleikattiin ja pulttasin kiinni hihnapyörään. Siihen jarrusatulaan sorvasin sitten juuri sellaiset jarrunestekanavaputket (eli satula levisi n. 50mm)ja niihin muutama 10mm tukitanko toisiinsa kiinni. hmm tajuaakohan tosta mun tekstistä mitään kun taita olla lukihäiriö mulla.

Hyvin on pelittänyt 2 kesää
-Ride Johnny Ride-
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Lawless kirjoitti: Don Quijote: Bikelinen hinnatkin näytti olevan 550 - 650 euron välissä valmiile sarjoille

Mut eihän siihen tarvii kuin ratasjarrulevy, about 1350 sek, puristaja about satkun enemmän ja jarrupalat (Bikeline). Kiinnikkethän tehdään itse
:!:
Juu, näin tietysti, itse käsitin tuon "valmis satsi" tarkoittavan täydellistä pakettia, siksi jo riemastuinkin hinnasta...

Noita ratas/levyjä saa kyllä tuosta ihan naapuristakin, eli Riihimäeltä, kotimaista valmistetta laserleikattuna, hintaan 109,80 ?
http://www.greatace.net/index.php?productID=17

Suunnitellaan... 8)
cale

Viesti Kirjoittaja cale »

itse osti lempäälästä ISR:n ratasjarru paketin(puristaja ja levy),makso 360e.puristajaa saa pinnotettuna tai ei,voi itte sitte kiillottaa puristajan jos haluaa.
Vastaa Viestiin