Hondasta Sportster?
Hondasta Sportster?
Terve kaikille!
Nyt kaivataan näkemyksiä aiheesta. Eli kymmenkunta vuotta olen ajanut enemmän vähemmän sporttipyörillä, mutta viimeiset pari-kolme vuotta on tiukentuneen liikennekurin ja sen sanktioiden takia noussut ajatuksiin siirtyminen HD-leiriin. Tällä hetkellä alla on Honda Blackbird, jolla olen kilometrejä jättänyt taakse nafti 60tkm.
Voiko ikinä olla mahdollista, että voisin viihtyä 883-Sportster kanssa? Onko liian pieni/tehoton? Tai nykyiseen verrattuna kaikki kilvelliset HD:t ovat tehojen puolesta kovin vaatimattomia, mutta kuitenkin. Pitääkö olla 1200 vai piisaako tyttöpyöräksikin mollattu pikkuversio? Kumpikaan ei kuitenkaan kulje mihinkään XX:ään verrattuna. Mutta kruisailu ja reissaaminen?
Kävin edellissyksynä kokeilemassa DynaSporttia ja oikein hauskalta paukuttimeltahan se ainakin tuntui. Leppoisaan ajoon nimittäin. En kuitenkaan halua maksaa tällä hetkellä pyörästä niin paljoa, mitä bigtwinit kustantavat. Itse asiassa 1200 Sportster on vähän kalliin puoleinen. Pienempi olisi hintansa puolesta parempi. Jossain vaiheessahan voisi sitten porata isommaksi. Alussa vain ääntä hieman lisää ja suora stonga, niin se olisi vissiin siinä? Vai olisiko?
Onkos joukossa ketään vastaavaa vaihtoa tehnyt? Miltä on HD maistunut?
Nyt kaivataan näkemyksiä aiheesta. Eli kymmenkunta vuotta olen ajanut enemmän vähemmän sporttipyörillä, mutta viimeiset pari-kolme vuotta on tiukentuneen liikennekurin ja sen sanktioiden takia noussut ajatuksiin siirtyminen HD-leiriin. Tällä hetkellä alla on Honda Blackbird, jolla olen kilometrejä jättänyt taakse nafti 60tkm.
Voiko ikinä olla mahdollista, että voisin viihtyä 883-Sportster kanssa? Onko liian pieni/tehoton? Tai nykyiseen verrattuna kaikki kilvelliset HD:t ovat tehojen puolesta kovin vaatimattomia, mutta kuitenkin. Pitääkö olla 1200 vai piisaako tyttöpyöräksikin mollattu pikkuversio? Kumpikaan ei kuitenkaan kulje mihinkään XX:ään verrattuna. Mutta kruisailu ja reissaaminen?
Kävin edellissyksynä kokeilemassa DynaSporttia ja oikein hauskalta paukuttimeltahan se ainakin tuntui. Leppoisaan ajoon nimittäin. En kuitenkaan halua maksaa tällä hetkellä pyörästä niin paljoa, mitä bigtwinit kustantavat. Itse asiassa 1200 Sportster on vähän kalliin puoleinen. Pienempi olisi hintansa puolesta parempi. Jossain vaiheessahan voisi sitten porata isommaksi. Alussa vain ääntä hieman lisää ja suora stonga, niin se olisi vissiin siinä? Vai olisiko?
Onkos joukossa ketään vastaavaa vaihtoa tehnyt? Miltä on HD maistunut?
Mielipiteet ovat kuin persreikiä - jokaisella on omansa. Parhaimman vastauksen saat kun käyt koeajamassa sporttia jossain.
Itselläni on Electra Glide mutta viihdyn oikein mainiosti myös emännän Sportsterin puikoissa. Eikä pelkästään kaupunkiajossa vaan olen ajellut sportilla myös pidempiä lenkkejä. Ja kyseessä on kuitenkin (toistaiseksi
) vakio 883.
Onhan se pieni, mutta vastapainona myös huomattavasti ketterämpi kuin bigtwin.
Itselläni on Electra Glide mutta viihdyn oikein mainiosti myös emännän Sportsterin puikoissa. Eikä pelkästään kaupunkiajossa vaan olen ajellut sportilla myös pidempiä lenkkejä. Ja kyseessä on kuitenkin (toistaiseksi
Onhan se pieni, mutta vastapainona myös huomattavasti ketterämpi kuin bigtwin.
Re: tehoja-
Siitäpä juuri on kyse, kun ei enää ole tehot ihan kärkipäässä mopoilussa. Ennenkin oli rajoitukset, mutta sanktiot "vähän" lievempiä, jos hieman hapetti.immoh kirjoitti:Kyllä jos tehot on yksi tärkeä seikka niin H-D on väärä merkki.Tosin
en tiedä missä niitä tehoja käytetään (180 heppaa) kun kuitenkin on
nopeusrajoitukset,ehkä radalla.Tienpäällä H-D:een hepat riittää.
nim,merk.DYNA.
-----Immo.
Miksikäs pikkuversio on "tyttöpyörä"? Molemmissahan on tehoa vaatimattomasti, jos verrataan oikeisiin sporttipyöriin. "Joka" paikassa aina kuulee, että kannattaa sitten ostaa 1200 kuutioinen versio. Onko 883 muka liian pieni 100 kiloiselle äijälle, kun maailma on kuitenkin _täysin_ erilainen, johon pyörissä on tottunut, ostaa sitten kumman vain?
Onko 883 turhaan saanut aloittelevanmotoristinmopo-maineen? Mitäs jos tehot on jo nähty ja kovat nopeudet kokeiltu? Eikö pieni muka _oikeasti_ riitä, vai onko kyse samanlaisesta itsetunnon paikkauksesta kuin kyykkyrintamalla dynolappujen esittely?
Kilsoja on vuosikaudet tullut 15-20 tuhatta/kesä ja reissuja tehty välillä Nordkapp-Italia. Onnistuuko Sportster kaksi päällä? Ja varsinkin 883 kiinnostaa edullisen hintansa puolesta.
Joka paikassa? Montako sportsterilla ajavaa kuskia näissä paikoissa on ollut? Kyllä 883 vie ihan mukavasti, itse painan ajokamoissa varmaan myös sen satasen ja mutkatietä sportilla painaa ihan ilokseen. Kyllä sillä motarillekin voi lähteä mutta 130 kmh matkavauhti ei ole kovin miellyttävä kokemus - tosin ei millään muullakaan kattamattomalla pyörällä...Merula kirjoitti:..."Joka" paikassa aina kuulee, että kannattaa sitten ostaa 1200 kuutioinen versio...
Pikkusportissa voisi kyllä olla vähän enemmän tehoa mutta senkin pystyy kompensoimaan ajamalla enemmän kierroksilla. Bigtwinillä kun pystyy lotkottelemaan puolentoista tonnin tietämillä niin pikkusportissa on kierrokset pidettävä koko ajan yli 2500 rpm koska vääntöä ei ole niin paljon.
Onhan niissä eroja, sportin jälkeen kun hyppään pikkuisen piristetyn electran puikkoihin niin varsinkin väännössä sen huomaa. Electra lähtee kuin hauki rannasta kun vähän näyttää kaasua mutta sportilla joutuu polkaisemaan aina pari pykälää pienemmäksi. Muijakin jää aina motarin rampeissa jälkeen mutta ottaa sitten kiinni myöhemmin.
883
Itsekin ostin 6 vuotta sitten 883:n ettei tulisi hölmöiltyä vauhdin kanssa... Mutta kävi kuten kaverit arvasi oli kohta tavoitteena kaasulla keuliva ja 200 kulkeva "883" .. Se tavoite ei ole vieläkään toteutunut ja nyt on palattu taas melko vakioon peliin
Äsken kerrotussa ei ole järkeä, mutta osta ihmeessä 883 koska sillä on pienillä piristyksillä mukava ajella.. Jopa niin, että kunnon mutkapätkiä ajellessa ainakin itsellä on ollut hauskempaa kuin muoviluodeilla..
ja jos aika tulee pitkäksi, niin lähdepä kiusaamaan hd:llä (kannattaa ehkä piristää hiukan) näitä nykyajan liituraita muoviluotikuskeja mutkapätkille... Siinä on naurussa pitelemistä
Äsken kerrotussa ei ole järkeä, mutta osta ihmeessä 883 koska sillä on pienillä piristyksillä mukava ajella.. Jopa niin, että kunnon mutkapätkiä ajellessa ainakin itsellä on ollut hauskempaa kuin muoviluodeilla..
ja jos aika tulee pitkäksi, niin lähdepä kiusaamaan hd:llä (kannattaa ehkä piristää hiukan) näitä nykyajan liituraita muoviluotikuskeja mutkapätkille... Siinä on naurussa pitelemistä
Vaihdoin itse muutama vuosi sitten tuoreen jamaha R6:sen '82 sportsteriin. Tehot tippu tasan puoleen ja painoa tuli muutama kymmenen kiloa lisää, hyvin olen silti ehtinyt.
On kyllä jokseenkin hedelmätöntä kysellä jossain foorumilla toisten mielipiteitä pyörästä jonka he ovat jo ostaneet, mene koeajolle ja päätä itse.
On kyllä jokseenkin hedelmätöntä kysellä jossain foorumilla toisten mielipiteitä pyörästä jonka he ovat jo ostaneet, mene koeajolle ja päätä itse.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
En tiedä kuinka hondan sarvista hypättäes hirvittää,mutta yleensä ottaen niin kauan se tuntuu riittävän hyvä kulkuiselta ennen kuin menee koittamaan nopeempaa.535:lla viragollakin oli kivaa niin kauan ku sai ajaa harrikalla.Samoin 200D alko tuntumaan laiskalta kun kokeilin 400cdi mersua...kaikki on niin suhteellista.
Minä painelisin sinne mopo kauppaan ja ostaisin vaikka sen 883:n.Jos joskus sitä kuutiotilavuutta alkaa haikailemaan niin conversio satsin saa ihan kohtuullisilla kustannuksilla kaupasta.
Minä painelisin sinne mopo kauppaan ja ostaisin vaikka sen 883:n.Jos joskus sitä kuutiotilavuutta alkaa haikailemaan niin conversio satsin saa ihan kohtuullisilla kustannuksilla kaupasta.
Sportster alla jälleen.
Örh.
Jos ostat uuden, osta vaan 883. Kyllästyt todennäkösesti tehoihin, mutta sittenpähän vaihat pyörää tai ostat palikkaa, et häviä paljoa rahaa kummassakaan tapauksessa.
Jos ostat käytetyn, osta se 1200 kun maksaa saman verran joka tapauksessa.
Onnistuuko matka-ajo kaksi päällä?
Onnistuu. Mutta niinhän se onnistuu heposellaki, eikä kummallakaan ole mitään tekemistä tonnisatasella matkakyykyllä ajamisen kanssa.
En vaihtais silti vaikka maksettais.
Jos ostat uuden, osta vaan 883. Kyllästyt todennäkösesti tehoihin, mutta sittenpähän vaihat pyörää tai ostat palikkaa, et häviä paljoa rahaa kummassakaan tapauksessa.
Jos ostat käytetyn, osta se 1200 kun maksaa saman verran joka tapauksessa.
Onnistuuko matka-ajo kaksi päällä?
Onnistuu. Mutta niinhän se onnistuu heposellaki, eikä kummallakaan ole mitään tekemistä tonnisatasella matkakyykyllä ajamisen kanssa.
En vaihtais silti vaikka maksettais.
Alkaapas nyt poijaat.
883 on natti ja kaypa fillari, itsellanikin isona haaveena joskus moisen hankkiminen kakkospyoraksi mutta...
15000+ km matka-ajoon kaksi paalla kun kuskikaan ei ole keskosvaa´alla punnittava. Ei taatusti riita kun bigtwinitkin tarvitsevat moisella kuormalla ja kilometrimaaralla reilusti piristysta.
Eli oikea fillari oikeaan kayttoon. Muuten tulee pettymyksia.
sanoi: w4p2
883 on natti ja kaypa fillari, itsellanikin isona haaveena joskus moisen hankkiminen kakkospyoraksi mutta...
15000+ km matka-ajoon kaksi paalla kun kuskikaan ei ole keskosvaa´alla punnittava. Ei taatusti riita kun bigtwinitkin tarvitsevat moisella kuormalla ja kilometrimaaralla reilusti piristysta.
Eli oikea fillari oikeaan kayttoon. Muuten tulee pettymyksia.
sanoi: w4p2
- Blues Guitar
Itselläni oli moottoripyöräilyssä yli 10v. tauko. Edellinen pyöräni Honda VFR-750. Nykyinen pyöräni 883 sportti, johon päädyin kuitenkin konversion tekemään. Harrikoiden vahvuushan ei olekaan suuri huipputeho, mielumminkin mahtava alavääntö, joka juuri noista tehokkaista "kyykyistä" puuttuu. Kyllä 883:lla pärjää ihan kivasti, ainoastaan ohituksissa yli 100km/h nopeuksissa kaipaa lisää potkua. 1200 sporttihan sitten onkin vakiokuntoisista Harrikoista sieltä nopeammasta päästä.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
hondasta Sportster
Moro
Itsellä on nuorempana enemmän kokemusta raasereista(2t ja 100hv/150kg) ja jopa reilu kymmenen vuotta sitten oli pelkkä korppusahamies eli nelarit ei kiinnostanut omana pyöränä.
No vajaa 3 v. sitten oli yhtäkkiä eka nelari tallissa, kun palasin pyöriin tauon jälkeen.Ja kysymyksessä oli 70-luvun piikkihonda...
Nyt palasina 2 museomoottoripyöräksi valmistuvaa hondaa ja 883 varsinaisena pyöränä.
Siis nyt männä lokakuussa tuli ostettua sporster 883 ja riitti ihan hyvin 2 päälläkin.(On muuten sen reilu 30 vuotta ollut haaveena tuo HD).
HD:lla ajamisessahan ei ole kyse kierroksilla tappiin vedettävästä vehkeestä vaan ajotapa on aivan eri.
Eli itse sanoisin Sportster riittävän ja en nyt tarkoittanut raitiovaunua...
Ja jopa se 883, mutta kyllä haaveena on konversiokin, mutta katotaan sitten ehkä ens talvena..
t:ex. korppusahateam
nyk. hdcf jäsen..
Itsellä on nuorempana enemmän kokemusta raasereista(2t ja 100hv/150kg) ja jopa reilu kymmenen vuotta sitten oli pelkkä korppusahamies eli nelarit ei kiinnostanut omana pyöränä.
No vajaa 3 v. sitten oli yhtäkkiä eka nelari tallissa, kun palasin pyöriin tauon jälkeen.Ja kysymyksessä oli 70-luvun piikkihonda...
Nyt palasina 2 museomoottoripyöräksi valmistuvaa hondaa ja 883 varsinaisena pyöränä.
Siis nyt männä lokakuussa tuli ostettua sporster 883 ja riitti ihan hyvin 2 päälläkin.(On muuten sen reilu 30 vuotta ollut haaveena tuo HD).
HD:lla ajamisessahan ei ole kyse kierroksilla tappiin vedettävästä vehkeestä vaan ajotapa on aivan eri.
Eli itse sanoisin Sportster riittävän ja en nyt tarkoittanut raitiovaunua...
Ja jopa se 883, mutta kyllä haaveena on konversiokin, mutta katotaan sitten ehkä ens talvena..
t:ex. korppusahateam
nyk. hdcf jäsen..
HD more than a motorcycle
Mistä te oikein puhutte?
Oonko jäänyt jostain paitsi?
Kun IKINÄ EN OLE JAPSIA OMISTANUT (edes j-autoa) saati sitten ajanut moista.
(ok, olen ajanut japsiautolla...
)
Mutta MOOTTORIPYÖRÄILYSTÄ olen nauttinut HDlla jo useita vuosia...
Osta vaan sinäkin HD (tai Buell), vaikka se 883 aluksi jos vain sopii mittojen mukaan.
Jos tulet sitten toisiin ajatuksiin, niin todennäköisesti rahan arvo on säilynyt ostoksessasi "hieman" paremmin kuin itämaiden kikkareissa.
Oonko jäänyt jostain paitsi?
Kun IKINÄ EN OLE JAPSIA OMISTANUT (edes j-autoa) saati sitten ajanut moista.
Mutta MOOTTORIPYÖRÄILYSTÄ olen nauttinut HDlla jo useita vuosia...
Osta vaan sinäkin HD (tai Buell), vaikka se 883 aluksi jos vain sopii mittojen mukaan.
Jos tulet sitten toisiin ajatuksiin, niin todennäköisesti rahan arvo on säilynyt ostoksessasi "hieman" paremmin kuin itämaiden kikkareissa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Hondasta Sportster?
Kyllä ne on tyttöpyöriä molemmat, mistä olet saanut päähäsi että 1200 ei olisi?Merula kirjoitti:Pitääkö olla 1200 vai piisaako tyttöpyöräksikin mollattu pikkuversio?
Kyllä niillä on todistettavasti ajettu kymmeniätuhansia kilometrejäMerula kirjoitti:Kumpikaan ei kuitenkaan kulje mihinkään XX:ään verrattuna.
Affe
Merula kirjoitti: "Kilsoja on vuosikaudet tullut 15-20 tuhatta/kesä ja reissuja tehty välillä Nordkapp-Italia. Onnistuuko Sportster kaksi päällä? Ja varsinkin 883 kiinnostaa "
Itse sanoin etta moiseen ajoon ei 883:sta ole. Onko asiasta poikkeavia mielipiteita. Menee vahan edellisen postini toistoksi tama homma... vaan jottei tulisi innostuttua asiaan vaarin odotuksin.
kyselee: w4p2
Itse sanoin etta moiseen ajoon ei 883:sta ole. Onko asiasta poikkeavia mielipiteita. Menee vahan edellisen postini toistoksi tama homma... vaan jottei tulisi innostuttua asiaan vaarin odotuksin.
kyselee: w4p2