FXD -99 nopeusmittari ja sähköt sekoilee
FXD -99 nopeusmittari ja sähköt sekoilee
Ongelmana on että, elektroninen nopeusmittari temppuilee, välillä näyttää ihan ok ja välillä 20 km/h liian vähän. Mittari on alkuperäinen ja näyttäis kalibroivan itsensä kun virrat laitetaan päälle. Mikähän sitä mahtaa "riivata".
Sitten on semonenkin ominaisuus että ajoittain oikeanpuolen vilkut ja jarruvalo lakkaa toimimasta.. se johtunee kosketushäiriöstä jossain liittimessä?
Sitten on semonenkin ominaisuus että ajoittain oikeanpuolen vilkut ja jarruvalo lakkaa toimimasta.. se johtunee kosketushäiriöstä jossain liittimessä?
Re: FXD -99 nopeusmittari ja sähköt sekoilee
Kyllä, joku liitos. vilkaseppa myös missä maat menee runkoon.Sanek kirjoitti: se johtunee kosketushäiriöstä jossain liittimessä?
Re: FXD -99 nopeusmittari ja sähköt sekoilee
Maadoitusviasta saattaa johtua myös tuon mittarin temppuilu.Sanek kirjoitti:Ongelmana on että, elektroninen nopeusmittari temppuilee, välillä näyttää ihan ok ja välillä 20 km/h liian vähän. Mittari on alkuperäinen ja näyttäis kalibroivan itsensä kun virrat laitetaan päälle. Mikähän sitä mahtaa "riivata".
Sitten on semonenkin ominaisuus että ajoittain oikeanpuolen vilkut ja jarruvalo lakkaa toimimasta.. se johtunee kosketushäiriöstä jossain liittimessä?
Tarvii käydä kaikki liittimet ja muut sähköt läpi kokonaan, on se mukava että kanssa autoilijat näkee mihin suuntaan on menossa tai jarruttaako. Osaavat sitten paremmin ajaa päälle...
Mistä päin tuo anturi löytyy, vielä kun en o kerenny korjaus kirjaa hommaamaan ja pyörä kun on vasta kuukauden ollu mulla?teppo30 kirjoitti:hall anturi voi olla rikki tai välys liian iso. vanhemmiten nekin "kuluu" eli tunnistus etäisyys kasvaa ja nopeus voi heilahdella.
Tuon ikäisiä nopeusmittareita on dyniin ja sportteihin vaihdeltu aika paljon, ovat seonneet ja heitelleet km ja mailiasteikon välillä itsekseen. Tuo noin 20 km ero viittaisi juuri siihen.
Mutta kannattaa kyllä käydä nuo mainitut liitännät ja anturit läpi, vilkkujen ja jarruvalojen vikaa ei mittari pitäis aiheuttaa.
Mutta kannattaa kyllä käydä nuo mainitut liitännät ja anturit läpi, vilkkujen ja jarruvalojen vikaa ei mittari pitäis aiheuttaa.
FXD:n mittari
Minulla oli vastaavassa pyörässä lähes sama ongelma. Mittari näytti aika-ajoin noin 40km/h liikaa. Löysin mielestäni jonkinlaisen selityksen/syyn ilmiöön. Näyttövirhe esiintyi ainoastaan silloin kun koneen käynnisti ilman että odotti järjestelmän tarkistustoiminnon loppumista. Jos antoi tarkistuksen mennä loppuun ja käynnisti vasta kun merkkivalo oli sammunut, virhettä ei esiintynyt.
Homma oli aika konstikas, koska virhetoiminto ei esiintynyt jokaisen "pikastartin" yhteydessä.
Jos mittari näytti väärin, kone seis ja uusi startti odotuksen kanssa jolloin kaikki OK.
Homma oli aika konstikas, koska virhetoiminto ei esiintynyt jokaisen "pikastartin" yhteydessä.
Jos mittari näytti väärin, kone seis ja uusi startti odotuksen kanssa jolloin kaikki OK.
Mulla on -89 Hertsikka ja nop.mittari (maili) näytti viime kesänä n. 20-30 km/h liikaa. Vein sen talvella alan liikkeeseen huoltoon ja siellä totesivat, että se on täysin kunnossa ja pelittää heidän testeissään tosi tarkasti.hemuli kirjoitti:Nopeusmittarin anturi löytyy vaihdelaatikon päältä sen oikealta puolelta. Siinä se on laatikon kannen takana startin vieressä.
Nyt heti kauden alkajaisiksi sama homma: liikaa näyttää entiseen malliin ja kierroslukumittari nytkähtelee kuin hullun m-kku, ja lyhyen ajon jälkeen ei enää liikahdakaan. Mistä sitä nyt pitäisi alkaa katsoa, en ole mikään kummoinen mp-insinööri...
Liitimiä vähän kävin läpi ja jokuset abikot olikin tosi karmeessa kunnossa. Nyt pelittää taas vilkut ja jarruvalot, tosin nyt on maadotus vika oik. tangonpäävilkussa ja uudesta polttimosta jarrupuoli rikki
Nopeusmittari on nyt pelittäny ihan ok, oon hetken odottanu ennekun oon startannu.. tiiä sitten.
Täytyy vielä tutkia että kuinkahan tangonpäävilkku mahtaa aueta, merkistä ei hajuakaan, kai se jotenkin kääntämällä...
Nopeusmittari on nyt pelittäny ihan ok, oon hetken odottanu ennekun oon startannu.. tiiä sitten.
Täytyy vielä tutkia että kuinkahan tangonpäävilkku mahtaa aueta, merkistä ei hajuakaan, kai se jotenkin kääntämällä...
riippuu mallista joissain on polttimon alla meisselin paikka mistä käänetää puristuskumi löysäksi. joissain malleissa on tankon ja vilkun välissä lenkkiavaimenpaikka.Sanek kirjoitti: Täytyy vielä tutkia että kuinkahan tangonpäävilkku mahtaa aueta, merkistä ei hajuakaan, kai se jotenkin kääntämällä...
Ja jos taas kyse on Kellermanin vilkusta niin se lähtee irti vilkkurungosta kiertämällä. Tämä malli siis kyseessä:
Näissä on ollut ongelmia maadoituksen kanssa, se on toteutettu ohkaisilla kuparilangoilla jotka puristuvat kiristyskumin stongan väliin. Langat katkeavat helposti kun hinkkautuvat tangon päätä vasten.
Näissä on ollut ongelmia maadoituksen kanssa, se on toteutettu ohkaisilla kuparilangoilla jotka puristuvat kiristyskumin stongan väliin. Langat katkeavat helposti kun hinkkautuvat tangon päätä vasten.