Laatikko

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Pedu
Viesti:

Laatikko

Viesti Kirjoittaja Pedu »

Mistä johtuu pannun65 4-vaihteisenlaatikon vika kun ajoin motaria ja rampilta pois niin ei vaihdakkaan pienemmälle eli tanko ei liiku alas päin kun vähän ja stoppaa, ylös päin liikkuu normaalisti.
Eli 4-vaihde on päällä koko ajan, ennen ei ole tehnyt mulla mitään ja vaihteet menneen ok..
Öljyä on..
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

senhän näkee kun otat kannen auki, siis sen päällä olevan...kurkit sisään mikä on rikki.
Toimiiko muuten kytkin kunnolla??

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Pedu
Viesti:

Kytkin toimi, irroittaa...ei jaksa enään purkaa, huomenna auki, jos vain tietäisi missä vika olisi niin ???????
pahapekka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pahapekka »

Voipi olla myos laatikon "ajoitus" mennyt vituralleen". Ei tarvi aukaista lootaa,riittää kun aukaiset/purat siirtäjä mekanismin. Siis sen " muhkuran johon tullee vaihdevivun staagi. En osaa ¨näin verbaalisti selittää, mutta jos ( ja tietenkin kun!) sulla on service manual löydät sen sieltä.
pahapekka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pahapekka »

Voipi olla myos laatikon "ajoitus" mennyt vituralleen". Ei tarvi aukaista lootaa,riittää kun aukaiset/purat siirtäjä mekanismin. Siis sen " muhkuran johon tullee vaihdevivun staagi. En osaa ¨näin verbaalisti selittää, mutta jos ( ja tietenkin kun!) sulla on service manual löydät sen sieltä.
thapponen

Viesti Kirjoittaja thapponen »

Mulla ainakin kerran oli hajonnut siirtäjän liukuholkki ja aiheutti juuri tuollaiset oireet.
57pannu
Viesti:

Re: Laatikko

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Pedu kirjoitti:Mistä johtuu pannun65 4-vaihteisenlaatikon vika kun ajoin motaria ja rampilta pois niin ei vaihdakkaan pienemmälle eli tanko ei liiku alas päin kun vähän ja stoppaa, ylös päin liikkuu normaalisti.
Eli 4-vaihde on päällä koko ajan, ennen ei ole tehnyt mulla mitään ja vaihteet menneen ok..
Öljyä on..
Saattaapi viitata vakavampaan vikaan. Ehkäpä siirtäjärumpu ei siirrä siirtäjähaarukoita. Katohan sinne laatikon sissään ettei siirtäjähaarukoista kumpikaan ole poikki ja palaset aiheuttaa lisävahinkoja.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Onko se vivusto polkimelta laatikolle ollu irti jossain vaiheessa? Jos se on väärinpäin laitettu takaisin niin tekee tota. Mulla kävi näin shovelin kanssa kerran...
Pedu
Viesti:

Vika löyty, reippaana kaverina otin laatikon irti suoraan mitään ihmettelyä, vikana oli niitä "haarukoita" siirtävä holkki mikä pyörii vaihteensiirtänpäässä sen pääli kotelon alla niin sen tapin lukinruuvi oli löysynyt ja tappi päässyt liikkumaan noin puolet ulos niin holkki meni vinoon... :lol:
Vastaa Viestiin