Kerhoa perustamassa
Sehän on jokaisen klubin oma asia miten jäsenensä haalii,mutta tuolla metodilla voi tietysti varautua aika suureen vaihtuvuuteen miehistössä.Tosin mistäs tietää vaikka nuo tapaukset olisivat olleet muiden vanhoja tuttuja ja pääsivät siksi "ostamalla" mukaan.No,huhuja tietysti aina on näistä aiheista.Jube kirjoitti: Noista "ennen vanhaan" jutuista en niin tiedä, olenpahan kuullut mm. kerhoista, joihin pääsi ennen vanhaan jäseneksi heti, jos malttoi maksaa liivien merkeistä tietyn summan. Siis ennen vanhaan.
Mutta ei tuo liity mitenkään uuden mc-kerhon perustamiseen joukkiolla joka ei tunnu olevan mitenkään kartalla värikerhojen touhuista.Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ymmärrys värikerhojen toiminnasta on niin alkeellista että sitä pitää täällä kysellä niin kannattaisi ihan oikeasti heivata ne haaveet pariksi vuodeksi.Porukka muuten kasaan ja tutustumaan liivittömänä klubina muihin kerhoihin ja niiden toimintaan.Sitten jos tuntuu että rahkeet riittävät niin värit niskaan.Hätäilemällä ei saa aikaan kuin kusipäisiä lapsia.Parhaimmassa tapauksessa nämä "pikakerhot" loppuvat siihen että huomataan toiminnan olevan siinä jamassa että harrastuksen saa lopettaa kokonaan ja oma pyörä on toisissa käsissä kun on tullut sählättyä liikaa.Tiedän tämmöisenkin tapauksen,mutta ei siitä sen enempää.(Jos tästäkin pitää vielä kysellä niin sitten voisi olla parempi että hommaa alle vaikka skeittilaudan ja unohtaa nämä puuhat kokonaan.)
Tuntuu että melkein jokainen kaatumarauta-kahvanlämmitin883sporan ostava hahmo on sitä mieltä että heti kun vessa on saatu kammettua liikkeestä niin revitään värit niskaan ja ollaan todellisia pikereitä. Joskus luvulla irvailtiin baaribikereistä ja suunniteltiin "instant biker-kittiä", rasvaiset farkut, nahkarotsi ym rekvisiittaa. Nyt voisi olla aika kehittää "instant club colors-kit", nahkaliivit valmiilla merkeillä, t-paidat ja hupparit logoilla. De luxe-pakettiin sitten kuuluu 5kpl 883sporaa sissybareilla ja pleksillä, mukaan vielä nettitunnarit suomi24-sivuille että voi sieltä ettiä ne neljä muuta jos ei muuten kavereita löydy tarpeeksi.
En kyllä ymmärrä mitä pahaa on kysellä näitä asioita täällä Olen täysin samaa mieltä alkuperäisen kysymyksen lähettäjän kanssa,onhan täällä paljon "harleyn" kans' pelehtineitä jotka eivät tunnu osaavan korjata vehkeitään ja kysellään........mikä se on,että kerhon perustaminen on helvetin arka asia,että heti on jengi vittuilemassa,mutta kun kysellään jostain vaikka "ketjun" rasvauksesta......ei puhettakaan,että vittuiltas .....mielestäni nämä kaikki asiat kuuluvat osana hyvin toimivaa kerhotoimintaa......ps:Myös pyörämäärät ja bikerit on lisääntynyt huomattavasti sitten 70' luvun ,joten niinpä sitä myöten myös kerhotkinph kirjoitti:Sehän on jokaisen klubin oma asia miten jäsenensä haalii,mutta tuolla metodilla voi tietysti varautua aika suureen vaihtuvuuteen miehistössä.Tosin mistäs tietää vaikka nuo tapaukset olisivat olleet muiden vanhoja tuttuja ja pääsivät siksi "ostamalla" mukaan.No,huhuja tietysti aina on näistä aiheista.Jube kirjoitti: Noista "ennen vanhaan" jutuista en niin tiedä, olenpahan kuullut mm. kerhoista, joihin pääsi ennen vanhaan jäseneksi heti, jos malttoi maksaa liivien merkeistä tietyn summan. Siis ennen vanhaan.
Mutta ei tuo liity mitenkään uuden mc-kerhon perustamiseen joukkiolla joka ei tunnu olevan mitenkään kartalla värikerhojen touhuista.Olen edelleenkin sitä mieltä että jos ymmärrys värikerhojen toiminnasta on niin alkeellista että sitä pitää täällä kysellä niin kannattaisi ihan oikeasti heivata ne haaveet pariksi vuodeksi.Porukka muuten kasaan ja tutustumaan liivittömänä klubina muihin kerhoihin ja niiden toimintaan.Sitten jos tuntuu että rahkeet riittävät niin värit niskaan.Hätäilemällä ei saa aikaan kuin kusipäisiä lapsia.Parhaimmassa tapauksessa nämä "pikakerhot" loppuvat siihen että huomataan toiminnan olevan siinä jamassa että harrastuksen saa lopettaa kokonaan ja oma pyörä on toisissa käsissä kun on tullut sählättyä liikaa.Tiedän tämmöisenkin tapauksen,mutta ei siitä sen enempää.(Jos tästäkin pitää vielä kysellä niin sitten voisi olla parempi että hommaa alle vaikka skeittilaudan ja unohtaa nämä puuhat kokonaan.)
Tuntuu että melkein jokainen kaatumarauta-kahvanlämmitin883sporan ostava hahmo on sitä mieltä että heti kun vessa on saatu kammettua liikkeestä niin revitään värit niskaan ja ollaan todellisia pikereitä. Joskus luvulla irvailtiin baaribikereistä ja suunniteltiin "instant biker-kittiä", rasvaiset farkut, nahkarotsi ym rekvisiittaa. Nyt voisi olla aika kehittää "instant club colors-kit", nahkaliivit valmiilla merkeillä, t-paidat ja hupparit logoilla. De luxe-pakettiin sitten kuuluu 5kpl 883sporaa sissybareilla ja pleksillä, mukaan vielä nettitunnarit suomi24-sivuille että voi sieltä ettiä ne neljä muuta jos ei muuten kavereita löydy tarpeeksi.
Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
Voi taittamaralla.
Täytyy nähtävästi tarkentaa, että MULLA ei ole kahtakymmentä vuotta HD kokemusta, ja näiltä kokeneemmilta kavereilta en nyt lähtenyt tätä asiaa erikseen kyselemään, kun työmaalta ajankulukseni foorumille kirjoittelin.
Kuvittelin nääs että tämä foorumi on esimerkiksi tällaisia kysymyksiä varten. Olin näköjään väärässä.
Menee samanlaiseksi nokitteluksi kuin jossain pissisten Suomi24:n "Taunus vastaan 315 Bemari"-osastolla.
Tähän mennessä olen tavannut vain fiksuja HD harrastajia. Kysymyksiin - tyhmiinkin - olen saanut asiallisen vastauksen. Täällä on tietysti helppo urputtaa nimimerkin takaa ja olla NIIIN bikeriä että..
Kerrottakoon nyt vielä sekin, vaikkei se paskaakaan kenellekään kuulu, että pyörä EI ole uusi, se EI ole Sportster, eikä se ole mun ensimmäinen moottoripyörä. Ensimmäisen hommasin 1981. Ensimmäinen HD tämä kylläkin on. Ja paljon on asioita, joista ei ole hajuakaan. Kysellä aion edellenkin kun joku asia mietityttää. Mutten enää täältä.
Jotkut täällä olettavat asioita tietämättä mistään mitään. Ja huvittaa toi Sportster mollaaminen. Suppeeta väkeä.
Ei tässä kuitenkaan mitään joukko-osastoa olla perustamassa, vaan järjestämässä omaa nimeä porukalle, joka jatkaa ihan sitä samaa harrastamista kuin ennenkin. Big deal.
Täytyy nähtävästi tarkentaa, että MULLA ei ole kahtakymmentä vuotta HD kokemusta, ja näiltä kokeneemmilta kavereilta en nyt lähtenyt tätä asiaa erikseen kyselemään, kun työmaalta ajankulukseni foorumille kirjoittelin.
Kuvittelin nääs että tämä foorumi on esimerkiksi tällaisia kysymyksiä varten. Olin näköjään väärässä.
Menee samanlaiseksi nokitteluksi kuin jossain pissisten Suomi24:n "Taunus vastaan 315 Bemari"-osastolla.
Tähän mennessä olen tavannut vain fiksuja HD harrastajia. Kysymyksiin - tyhmiinkin - olen saanut asiallisen vastauksen. Täällä on tietysti helppo urputtaa nimimerkin takaa ja olla NIIIN bikeriä että..
Kerrottakoon nyt vielä sekin, vaikkei se paskaakaan kenellekään kuulu, että pyörä EI ole uusi, se EI ole Sportster, eikä se ole mun ensimmäinen moottoripyörä. Ensimmäisen hommasin 1981. Ensimmäinen HD tämä kylläkin on. Ja paljon on asioita, joista ei ole hajuakaan. Kysellä aion edellenkin kun joku asia mietityttää. Mutten enää täältä.
Jotkut täällä olettavat asioita tietämättä mistään mitään. Ja huvittaa toi Sportster mollaaminen. Suppeeta väkeä.
Ei tässä kuitenkaan mitään joukko-osastoa olla perustamassa, vaan järjestämässä omaa nimeä porukalle, joka jatkaa ihan sitä samaa harrastamista kuin ennenkin. Big deal.
Pessimismi on aivan turhaa. Ei se kuitenkaan mitään auta.
-
Tätä viestiketjua lukeneena ja ennenkuin "ketjurasvannopean" moden lukko iskee (joskus liiankin helposti, vrt. Ari Koivunen-topic), sanoisin oman mielipiteeni, että pistä kerho pystyyn vaan ja menkää Biker Meetingiin ilmoitttamaan asiallisesti mikä on homman nimi.Jube kirjoitti:Voi taittamaralla.
On se minustakin kumma että jos tällä foorumilla ei saa/voi kysyä asioista, onhan tämä kysymyksesikin eräänlainen "ilmoitus" ja toisaalta taas jos EI asioista puhuta, tulee vääristymiä ja väärinymmärryksiä.
Mulla on aivan sama kuka ajelee Sportyllä, jokaisen oma asia.
Tärkeintä on asenne, luonne ja toisten kunnioittaminen. Sen pitää olla itsestäänselvyys, oli liiveissä mitä merkkejä tahansa. Myönnän kyllä että näin ei valitettavasti aina ole.
Tämä(kin) asia lienee selitettävissä sillä että HD-harrastajien lukumäärä on räjähdysmäisesti noussut.
Tsemppiä vaan ja pistäkää porukka pystyyn. Kyllä tänne lilliputtimaahan kerhoja mahtuu
Ottaapi vain pois sieraimesta sen palkokasvin sisällön...Jube kirjoitti:Kuvittelin nääs että tämä foorumi on esimerkiksi tällaisia kysymyksiä varten. Olin näköjään väärässä.
...
Neuvojahan kannattaa aina kysellä jos niitä tarttee. Tulee sitten samalla muillekkin selväksi asioita.
Tässä kerhotoiminnassa, kerhojen määrässä ja värien ottamisessa ym on vähän miettimisen aihetta itse kullekkin.
Onko se selkämerkki se ihan ensimmäinen juttu? (ja en nyt juuri tarkoita Jubea vaan yleisesti)
Joka hemmetin autotallin pitäisi olla joku MC, vai?
Mielestäni Suomessakin pitäisi mennä joissain muissa maissa olevan käytännön mukaan, ensin kerhona pari vuotta ilman merkkejä, sitten pikkumerkit (rintapielessä) ja vasta seuraavassa vaiheessa "omat värit".
Karsisi sitä hetkenmielijohde-mullekans-kunmuillakin juttuja
Saattaa näissä kerho ja väriasioissa aiheuttaa hieman skeptisyyttä aikaisemmin esiintyneet kerhojen "perustamiset" tyyliin "mulla ei pyörää, mut kaverilla on ja me haluttais nyt omat merkit selkään"...
Jos kerran on kaveriporukka ja nimen haluaa niin siitä vaan. MUTTA selkämerkit onkin jo sitten toinen asia.
Suomessahan on useita moottoripyöräkerhoja ja -yhdistyksiä joilla on nimi, muttei selkämerkkejä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
OK.
Onhan täälläkin kuitenkin kirkkaasti suurin osa porukasta asiallista ja fiksua väkeä. Eikä se tietenkään tyhmemmäksi tee, että kyseenalaistaa asioita.
Ihan hyvää asiaa ja paljon ajattelemisen aihetta.
Meen nimettömään talliini ruuvaamaan ja funtsimaan juttuja. Kyselen sitten seuraavaksi tuolla tekniikkafoorumilla siitä ketjujen rasvaamisesta.
Kiitos palautteista.
Onhan täälläkin kuitenkin kirkkaasti suurin osa porukasta asiallista ja fiksua väkeä. Eikä se tietenkään tyhmemmäksi tee, että kyseenalaistaa asioita.
Ihan hyvää asiaa ja paljon ajattelemisen aihetta.
Meen nimettömään talliini ruuvaamaan ja funtsimaan juttuja. Kyselen sitten seuraavaksi tuolla tekniikkafoorumilla siitä ketjujen rasvaamisesta.
Kiitos palautteista.
Pessimismi on aivan turhaa. Ei se kuitenkaan mitään auta.