-01 Dyna sammuilee

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
colombia
Viestit: 13
Liittynyt: 16:38 30.05.2006.
Paikkakunta: Lahti

-01 Dyna sammuilee

Viesti Kirjoittaja colombia »

Eli viisaammat auttakaa, please! -01 Dyna sammuilee itsekseen ajettaessa. Lähtee uudestaan normaalisti käyntiin kun käännän virtalukosta virrat pois ja takaisin. Luulin, että vika olisi virtalukossa, mutta vaihdon jälkeen meno jatkuu samanlaisena. Välillä sammuilee kilometrin välein, välillä ei sammu moneen päivään? :roll:
Avatar
pekus
Viestit: 51
Liittynyt: 11:50 04.07.2003.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekus »

Kaverin Dynassa aikoinaan saman tyyppiset oireet. Vika paikallistui akkuun.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Katso nyt ensin akusta lähtevien kaapeleiden kunto, erityisesti maakaapelin. Saattavat näyttää päälle päin täysin ehjiltä mutta ovatkin yllättäen murtuneet irtipoikki eristeen sisällä. Erityisesti liittimien juuresta.

Ja tätä ennen olet tietysti tarkistanut maakaapelin kiinnitykset ja kontaktin puhtauden?
Avatar
colombia
Viestit: 13
Liittynyt: 16:38 30.05.2006.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja colombia »

hemuli kirjoitti:Katso nyt ensin akusta lähtevien kaapeleiden kunto, erityisesti maakaapelin. Saattavat näyttää päälle päin täysin ehjiltä mutta ovatkin yllättäen murtuneet irtipoikki eristeen sisällä. Erityisesti liittimien juuresta.

Ja tätä ennen olet tietysti tarkistanut maakaapelin kiinnitykset ja kontaktin puhtauden?


Kiitos tiedoista! Kokeillaan...
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Eikös noin uudessa ole joku "kaatumistunnistin"? Voisiko sellainen osa täristä irti ja antaa väärää informaatiota?
Tämä tuumailu ei perustu tositapahtumiin!
Avatar
colombia
Viestit: 13
Liittynyt: 16:38 30.05.2006.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja colombia »

Hioin maadoituksen kiinnikkeen puhtaaksi, varmistin kiinnityksen akkuun. Crctä joka paikkaan. Sammuilee edelleen...
Avatar
Turre
Viestit: 624
Liittynyt: 16:02 07.01.2006.
Paikkakunta: Born in the S.A.V.O.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

- tappokatkaisijan liitokset?
- onko uusissa (japsityyppisesti) sivuseisontatuen anturia, siellä häiriö?
- onko akku alkuperäinen, josko sille on tullut tunnit täyteen?
Avatar
Bau
Viestit: 219
Liittynyt: 14:23 06.05.2002.
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Ootko tsekannu toi alipaineletku joka menee imusarjasta hanaan,jos ei
tuu alipainetta ei tuu myöskään pensaa.

Tankin ilmansaanti,eli ajaa tankkikorkki hieman auki ja kato sammuuko edelleen
Simo
Viestit: 128
Liittynyt: 17:22 26.10.2004.
Paikkakunta: Pori / Hml
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Minun '00 Dynani sammuili ja pätki noin kymmenen kilometrin ajon jälkeen, kun ulkolämpötila on reilusti alle +10 asteen. Syy löytyi koneen huohottimesta kaasariin tulleesta runsaasta kondenssivedestä.
Avatar
pekus
Viestit: 51
Liittynyt: 11:50 04.07.2003.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekus »

Turre kirjoitti:- onko akku alkuperäinen, josko sille on tullut tunnit täyteen?
Tuossa voi olla syy.
Kokeile vaikka kaverin akulla, josko pelittäis, ennenkuin uutta menet ostamaan.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos akku on niin kypsä että kone sammuu, ei mitenkään voi samalla patterilla startata taas käyntiin. Kyllä siellä on joku liitos huonolla kosketuksella tai sitten joku poksi, joka haluaa kuittauksen tai resetoinnin vähän väliä. Tai molemmat yhdessä.
Avatar
Iron
Viestit: 52
Liittynyt: 16:04 14.07.2003.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iron »

Oletko tarkistanut CPS anturin ja sen johdotuksen öljyfiltterin vieressä?
Avatar
Bau
Viestit: 219
Liittynyt: 14:23 06.05.2002.
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Iron kirjoitti:Oletko tarkistanut CPS anturin ja sen johdotuksen öljyfiltterin vieressä?
Ihan mielenkiinnosta What the fuck is CPS anturi :roll: :roll: :roll:
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

CPS = Crankshaft Position Sensor

Viesti Kirjoittaja smuige »

Bau kirjoitti:
Iron kirjoitti:Oletko tarkistanut CPS anturin ja sen johdotuksen öljyfiltterin vieressä?
Ihan mielenkiinnosta What the fuck is CPS anturi :roll: :roll: :roll:
CPS = Crankshaft Position Sensor
Kampiakselin Asento Tunnistin,
liittyy nyky-harrikoiden sytytysjärjestelmään. Sytytysvärkit (kärjet tai kärjettömät) ei ole enää kiinnitetty suoraan nokka-akselin päässä kuten Shovelhead 1970 alkaen ja Sportsterit vm? alkaen. Ja aiemmin jakaja ihan erikseen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
flstn
Viestit: 74
Liittynyt: 16:20 17.04.2002.

Viesti Kirjoittaja flstn »

Olisi kiinnostava tietää miten se sammuu. Eli siis meneekö yhtäkkiä kokonaan pimeeksi kesken ajon kun koneessa on kierroksia vai häviääkö veto pikkuhiljaa. Vai stumppaako tyhjäkäynnillä kun pyörä on paikoillaan.

Ja tapahtuuko jotain muuta samaan aikaa, eli meneekö sähköt pois kokonaan jne. Helpottaisi hiukan analysointia kun tietäisi miten sammuu. Äkillinen stumppaaminen saattaisi viitata sähköihin, hidas hiipuminen bensansaantiin, ehkä vain tukkoiseen hanan suodattimeen.

CPS oireilee yleensä niin että alkaa röpöttämään, ei ota kierroksia eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä. CPS:n ja muiden sytyskomponenttien kunto käsittääkseni selviäisi jos veisi dealerilla ja laittaisi kiinni tietokoneeseen. Dealerin osaamisesta sitten riippuu montako osaa vaihtaa turhaan ennen kuin toimii.
Vastaa Viestiin